Migrering – Flyt indhold og filer op i skyen

Ønsker i at flytte jeres interne, digitale miljø fra on-premis til Microsofts cloud univers for netop at få adgang til mere sikkerhed, tilgængelighed og en fremtidssikret løsning?

Med vores erfaring kan vi lede jer sikkert gennem forløbet, så i undgår faldgruber og samtidig kan drage fordel af best practices i markedet. 

Læs mere

Gå ikke glip af ny viden om den digitale arbejdsplads

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Mand peger på digitale ikoner

Derfor skal I flytte fra on-prem til skyen

Helt grundlæggende vælger mange virksomheder at rykke deres digitale miljø til skyen, fordi antallet af muligheder hele tiden stiger i Cloud universet. 

Først og fremmest bliver udgifterne til vedligeholdelse af serveren reduceret. Yderligere får I en større skalerbarhed, øget sikkerhed, tryghed og tilgængelighed til den resterende del af Microsoft 365. 

Migreringen til skyen kan være et større projekt, og derfor står vores konsulenter klar til at hjælpe jer fra start til slut. 

Se vores migreringsproces

Kom i gang med migrering

Når man skal i gang med en migrering, er vores erfaring og klare anbefaling at foretage en grundig afklaring af hvilke specifikke fordele, I ønsker at opnå, og at holde dette op mod den forventede indsats.

Vores tilgang starter derfor med en workshop, hvor vi sammen gennemgår jeres specifikke udfordringer og planer, og ud fra det kommer vi med et oplæg på tidsplan, ressourcer og økonomi. Hvis I allerede er bekendt med migrering eller ønsker at varetage dele af migreringen selv, kan vores konsulenter også fungere som sparringspartnere - dette er op til jer.

Hvis I har behov for at få et overblik over migreringsprocessen, så har vores eksperter og specialister samlet et overblik over faserne samt gode råd i en guide. 

Download vores migreringsguide

Migrering af indhold

Alle migreringsprojekter er forskellige og langt hen af vejen afhængig af det indhold der skal migreres. Ofte er det ikke kun filer, dokumenter og billeder men også applikationer, webparts, mailsystemer og 3-parts-produkter, der skal med i skyen.

De fleste migreringsprojekter løber ind i større kompleksitet og ressourceforbrug end forventet. Vores konsulenter har foretaget mere end 100 SharePoint og Microsoft 365 (Office 365) opgraderinger, og vi kender de områder, der bør belyses før et projekt igangsættes.

Netop derfor anbefaler vores eksperter at lave en migreringsanalyse, som kan belyse det eksisterende miljø og dermed give et overblik, så I undgå overraskelser, der kan vælte budget og tidsplan undervejs.

Vil du vide mere?

Så ta' fat i os
Karsten Mottlau headshot

Karsten Mottlau

Business Solutions Advisor

+45 2012 9515

kmo@peoplenet.dk

Lars Abrahamsen headshot

Lars Abrahamsen

Partner og CTO

+45 7021 4445

lab@peoplenet.dk

Migreringsprocessen

PeopleNet har mange års erfaring med analyse og migrering af SharePoint intranet- og forretningsløsninger og vi tilbyder derfor en velafprøvet metode.
Migrering-process-01

Analyse

analyse af intern platform, samt verificering af indhold og kvalitet heraf.
Migrering-process-02

Planlægning

Ansvarsfordeling, tidsestimering samt udarbejdelse ad plan og tidslinje for forløbet.
Migrering-process-03

Klargøring

Planlægning og visualisering af ny intranetarkitektur. Fokus på søgning og metadata m.m.
Microsoft-todo-logo

Kommunikation

Tydelig information om, hvad, hvorfor og hvornår forandringen finder sted.
Microsoft-todo-logo

Migrering

Selve migreringen af det eksisterende intranet, indhold eller custom code finder sted.

Fremgangsmåde

Ofte vil kunder starte med en migrering af Exchange, det vil sige oprettelse af brugere og deres mail konti, delte postkasser, MX records m.v. – og selvfølgelig udrulning af Outlook-klienter til brugerne. En migrering af din on-premise SharePoint farm til SharePoint Online vil typisk følge efter.

Migreringsanalyse

Ofte starter vi med en migreringsanalyse, der giver dig et godt overblik over indhold, specialudvikling og tilpasset design. På denne måde får du et grundlag for at vurdere hvilket indhold og funktioner, der med fordel kan flyttes og hvad der bør slettes eller arkiveres.

Konfiguration

Afhængig af jeres behov, kan der indgå konfiguration af, eksempelvis Teams til samarbejde og vidensdeling, Planner til opgavestyring, og Power Automate til forretningsløsninger. Derudover tilbyder vi rådgivning omkring sikkerhed, compliance, mobile enheder og udrulning af klienter.

Kunder vi har hjulpet

PeopleNet-Kundelogo-EnergiNet
PeopleNet-Kundelogo-DanskeRegioner
PeopleNet-Kundelogo-Wihlborgs
PeopleNet-Kundelogo-AffaldPlus
PeopleNet-Kundelogo-KøbenhavnsProffesionsHøjskole