Microsoft 365 SharePoint Intranet - din fremtidssikrede arbejdsplads

Øget produktivitet, samarbejde, vidensdeling, medarbejderengagement, adgang til værktøjer og kollegaer er blandt nogle af gevinster du kan høste med et SharePoint Intranet.

Et Microsoft 365 SharePoint Intranet er moderne, tidsløst og det kan tilpasses dig og din virksomheds behov. Intranet skræddersyr vi sammen med dig, så det er egnet til alle typer medarbejdere i din virksomhed uanset beskæftigelse og afdeling.

Vores dygtige SharePoint konsulenter sørger for at I får den bedst tilpassede SharePoint løsning, der passer til virksomheden.

Læs mere her

Tilmeld nyhedsbrev

Følg med i vores nyheder, events og webinarer.

hvad er intranet

Kommunikation og videndeling med et moderne SharePoint intranet

Det moderne intranet er samlingspunktet i den digitale arbejdsplads.

Det er her, man kommunikerer med hinanden, orienterer sig hver dag, samt finder og samler viden fra hele virksomheden.

Derfor er det vigtigt, at intranettet er bygget fornuftigt, har det nødvendige indhold og gør det let for medarbejderne at finde netop dét, de leder efter.

Mere om Microsoft 365 Intranet

Et Microsoft 365 SharePoint Intranet er ikke bare et intranet, der fungerer som kommunikationsforum og vidensdeling for alle i virksomheden.

Det er også en hurtig indgangsvinkel til den resterende del af Microsoft universet og de tjenester og værktøjer, som bruges af alle på daglig basis.

GUIDE: Se hvilke funktioner dit intranet kan indeholde her. 

Konceptet bygger på standard komponenter
På Microsoft 365 og SharePoint Online kan man i dag bygge et fuldt funktionelt intranet alene med de standardkomponenter platformen tilbyder. Det er en fordel for virksomheden, medarbejderne og redaktørerne, fordi intranettet på den måde hænger væsentligt bedre sammen med resten af Microsoft 365. Det sikrer og skaber en tryg og genkendelig brugeroplevelse.

Ved at bruge standardkomponenter sikrer I ligeledes, at intranettet løbende opdateres funktionelt, og dermed altid kan udnytte den nyeste teknologi og de nyeste funktioner i Microsoft 365.

Indholdet på Jeres intranet tilpasser vi nøje sammen med Jer for at give den bedste oplevelse til Jeres medarbejdere. Dette gør vi også på trods af, at mange elementer i et intranet grundlæggende er de samme. Det er nemlig vigtigt at have fokus på at gøre Jeres virksomhedskommunikation og egen kultur synlig.

Det er muligt at tilkøbe yderligere assistance til udvikling eller konfiguration efter medgået tid, samt konsulentbistand efter idriftsættelse.

Microsoft 365 SharePoint Intranet Premium
Vi tilbyder en Premium-pakke bestående af en række 365Connect moduler, som supplerer dit standard Microsoft 365 SharePoint Intranet. Pakken består af: Telefonbog, Guides (håndbøger), Driftsbeskeder, Mærkedage og Kantinemenu.

Pakken kan købes til en fast pris: kr. 40.000,- eller som et månedligt abonnement: kr. 1.500,- ekskl. moms.

Vil du vide mere?

Så ta' fat i os
Karsten Mottlau headshot

Karsten Mottlau

Business Solutions Advisor

+45 2012 9515

kmo@peoplenet.dk

Claus Friis Pedersen headshot

Claus Friis Pedersen

Partner og CEO

+45 7021 4445

cfp@peoplenet.dk

Skab den bedste forbindelse mellem dit intranet og dine medarbejdere med Viva Connections

Med Viva Connections kan du med blot et klik få adgang til jeres moderne SharePoint Online intranet via Teams. Det samler arbejdsredskaber, informationer og kommunikation et sted hvilket øger den digitale oplevelse for medarbejderne (også kaldet DEX: Digital Employee Experience) og det styrker samtidig produktiviteten og medarbejdertilfredsheden.

Med Viva Connections, som en integreret del af Teams, kan du høste følgende fordele:

  • Hurtig adgang til værktøjer og informationer direkte via Teams.
  • Skræddersyede og personaliserede dashboards, der passer til den enkelte afdeling og dermed medarbejders arbejdsopgaver.
  • Organisationsnyheder og -informationer let tilgængelig at læse for medarbejderne.
  • Virksomhedens generelle effektivitet øges.

Har du mange frontline-workers i din virksomhed, som for eksempel opretter sager, rapporter, formularer, tager billeder eller skriver noter, mens de er hos kunder, klienter eller samarbejdspartner? Så kan kvaliteten forbedres mens mange arbejdstimer spares, når de kan starte behandlingsprocessen med det samme.

Lyder det interessant? Tag fat i Karsten Mottlau og høre mere om mulighederne med Microsoft Viva Connections på tlf. +45 2012 9515 eller på mail: kmo@peoplenet.dk

[CASE] Læs hvorfor GN Store Nord valgte at implementere Viva Connections i Teams, og hvordan processen forløb.

Dansk høreapparat og audioselskab innoverer internt digitalt set-up med Microsoft Viva og SharePoint. Case.
Image
365Connect

365Connect er vores egenudviklede og velafprøvede intranetmoduler, der tilfører ekstra værdi til jeres intranet. 365Connect er baseret på mere end 15+ års erfaring og sikrer jer den gode brugeroplevelse i tæt samspil med Microsoft 365-tjenesterne.

365Connect modulerne kan anskaffes enkeltvis så I kun betaler for de relevante funktioner afhængig af, hvor I er på jeres intranetrejse. Vi kan hjælpe med alle typer løsninger fra et basisintranet til Modern Workplace løsninger, der imødekommer mere komplekse forretningsbehov.

Læs mere om 365Connect(Åbner i ny fane)

Fordele ved at vælge Microsoft 365 Intranet

Ejerskab

I ejer selv løsningen og har derfor selv mulighed at tilpasse og videreudvikle på løsningen.

Sikkerhed

I kan være sikre på, at indholdet lever op til de samme sikkerhedskrav som resten af Microsoft 365.

Brugergrænseflade

Intuitiv samt visuelt appellerende brugeroplevelse med målrettet informationen til den enkelte medarbejder.

Integration

Automatisk integration giver hurtig og nem adgang til den restende del af Microsofts tjenester og værktøjer.

Mobiladgang

Det moderne intranet kan tilgås hvor som helst, fra en pc, smartphone eller tablet.

Evergreen

Microsoft sørger for løbende opdateringer og nye funktioner til løsningen.

Fast lav pris

Intranettet kan købes til en fast pris på kr. 90.000,- ekskl. moms.

Premium

Premiumpakken giver jer adgang til en række supplerende moduler.

Kunder vi har hjulpet

Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image

Projekforløb

Med vores erfaring og gennemprøvede projektmodel fører vi dig sikkert igennem implementeringen af jeres Microsoft 365 Intranet. Processen er agil og der vil under hele projektforløbet være en løbende dialog om intranettet.

Workshop

På workshoppen finder vi frem til den perfekte sammensætning af jeres intranet. I fællesskab finder vi de elementer, som er essentielle for medarbejderne, og hvordan vi kan tilrettelægge jeres nye intranet, så det er relevant og vedkommende for alle medarbejdere. Vi afklarer jeres nyhedsbehov, brug af logo og farvesammensætning samt den bedste søgeopsætning for jeres medarbejdere.

Nyheder

Et af det centraler områder af intranettet er nyheder. Det er her virksomheden kommunikerer til sine medarbejdere, og det er her man holder sig orienteret om stort og småt i virksomheden. På workshoppen har vi afklaret, hvordan I generelt kommunikerer i virksomheden både til og blandt medarbejderne og på baggrund af dette, konfigurerer vi nyhedslister, artikelskabeloner, nyhedskategorier og eventuelle målgrupper. Der konfigureres op til 5 nyhedskategorier som en del af pakken.

Struktur

Intranettets egentlige indhold er typisk fordelt over et antal indholdsområder, der samler relevant information i logiske kategorier. På workshoppen har vi fundet frem til, hvilke områder der er relevant i jeres virksomhed, f.eks. HR Information, Personalehåndbog, Projekthåndbog, IT, Socialt, Produkter, Selvbetjening etc. Som en del af pakken konfigurerer vi op til 5 områder med både generel struktur samt skabeloner til videre oprettelse af indhold, så jeres egne redaktører kan tage over efter projektet og fører intranettet videre.

Træning

For at give jer den bedste start på jeres ny intranet, prioriterer vi målrettet undervisning tilpasset jeres intranet. Jeres udvalgte redaktørgruppe deltager på et heldagskursus, hvor vores erfarne undervisere fører dem godt og sikkert ind i SharePoint Online og mulighederne i netop jeres opsætning.

Søgning

For at forbedre den generelle brug af Microsoft 365, prioriterer vi den bedst mulige opsætning af søgning. Vi hjælper med opsætning af ”spørgsmål og svar”, synonymer, fremhævet indhold, lokaliteter, og eventuel søgning på rumnumre og kontorplaceringer. En godt konfigureret søgning er essentielt for brugerne, og de mængder filer og indhold alle arbejder med.

Forside

For langt de fleste medarbejdere er forsiden på mange måder den vigtigste. I mange virksomheder er det den første side, når brugerne åbner deres browser. Derfor er det vigtigt, at forsiden er designet bedst muligt så den er let at orientere sig på, og samtidig indeholder præcis det indhold, der er mest relevant for medarbejderne.

Lancering

Lanceringen er den milepæl, hvor løsningen præsenteres for den resterende del af virksomheden og går live. Vi hjælper Jer med at komme ordenligt i mål og samtidig lave de sidste justeringer, så jeres nye digitale platform fungerer mest optimalt allerede fra første minut, det bliver taget i brug.