Microsoft 365 intranet

Øget produktivitet, samarbejde, vidensdeling, medarbejderengagement, adgang til værktøjer og kollegaer er blandt nogle af gevinster du kan høste med et Microsoft 365 Intranet.  

Et Microsoft 365 Intranet er moderne og tidsløst, og det kan tilpasses dig og din virksomheds behov. Intranet skræddersyr vi sammen med dig, så det er egnet til alle typer medarbejdere i din virksomhed uanset beskæftigelse og afdeling.

Læs mere

Gå ikke glip af ny viden om den digitale arbejdsplads

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

hvad er intranet

Kommunikation og videndeling med et moderne intranet

Det moderne intranet er samlingspunktet i den digitale arbejdsplads. Det er her, man kommunikerer med hinanden, orienterer sig hver dag, samt finder og samler viden fra hele virksomheden. Derfor er det vigtigt, at intranettet er bygget fornuftigt, har det nødvendige indhold og gør det let for medarbejderne at finde netop dét, de leder efter.
Book en demo nu

Mere om Microsoft 365 Intranet

Et Microsoft 365 Intranet er ikke bare et intranet, som fungerer som kommunikationsforum og vidensdeling for alle i virksomheden, men også en hurtig indgangsvinkel til den resterende del af Microsoft universet og de tjenester og værktøjer, som bruges af alle på daglig basis.

Konceptet bygger på standard komponenter
På Microsoft 365 og SharePoint Online kan man i dag bygge et fuldt funktionelt intranet alene med de standardkomponenter platformen tilbyder. Det er en fordel for virksomheden, medarbejderne og redaktørerne, fordi intranettet på den måde hænger væsentligt bedre sammen med resten af Microsoft 365. Det sikrer og skaber en tryg og genkendelig brugeroplevelse.

Ved at bruge standardkomponenter sikrer I ligeledes, at intranettet løbende opdateres funktionelt, og dermed altid kan udnytte den nyeste teknologi og de nyeste funktioner i Microsoft 365.

Indholdet på Jeres intranet tilpasser vi nøje sammen med Jer for at give den bedste oplevelse til Jeres medarbejdere. Dette gør vi også på trods af, at mange elementer i et intranet grundlæggende er de samme. Det er nemlig vigtigt at have fokus på at gøre Jeres virksomhedskommunikation og egen kultur synlig.

Det er muligt at tilkøbe yderligere assistance til udvikling eller konfiguration efter medgået tid, samt supportklippekort efter idriftsættelse.

Microsoft 365 Intranet Premium
Vi tilbyder en Premium-pakke bestående af en række 365Connect moduler, som supplerer dit standard Microsoft 365 Intranet. Pakken består af: Telefonbog, Guides (håndbøger), Driftsbeskeder, Mærkedage og Kantinemenu.

Pakken kan købes til en fast pris: kr. 40.000,- eller som et månedligt abonnement: kr. 1.500,- ekskl. moms.

Vil du vide mere?

Så ta' fat i os
Image

Karsten Mottlau

Business Solutions Advisor

+45 2012 9515

kmo@peoplenet.dk

Image

Claus Friis Pedersen

Partner og CEO

+45 7021 4445

cfp@peoplenet.dk

365Connect

365Connect

365Connect er vores egenudviklede intranetmoduler, der hjælper virksomheder med at forbinde og effektivisere medarbejdere, afdelinger og organisationer. 365Connect er bygget og baseret på mere en 15 års erfaring i branchen og dermed særligt udviklet til at forene brugerbehov og Microsoft 365-tjenester. 

365Connect kan leveres i forskellige pakker afhængig af, hvor I er på Jeres intranetrejse. Vi kan hjælpe med alt fra et basis-intranet til Modern Workplace løsninger, der imødekommer mere komplekse forretningsbehov. 

Læs mere om 365Connect(Åbner i ny fane)

Fordele ved at vælge Microsoft 365 Intranet

Ejerskab

I ejer selv løsningen og har derfor selv mulighed at tilpasse og videreudvikle på løsningen.

Sikkerhed

I kan være sikre på, at indholdet lever op til de samme sikkerhedskrav som resten af Microsoft 365.

Brugergrænseflade

Intuitiv samt visuelt appellerende brugeroplevelse med målrettet informationen til den enkelte medarbejder.

Integration

Automatisk integration giver hurtig og nem adgang til den restende del af Microsofts tjenester og værktøjer.

Mobiladgang

Det moderne intranet kan tilgås hvor som helst, fra en pc, smartphone eller tablet.

Evergreen

Microsoft sørger for løbende opdateringer og nye funktioner til løsningen.

Fast lav pris

Intranettet kan købes til en fast pris på kr. 90.000,- ekskl. moms.

Premium

Premiumpakken giver jer adgang til en række supplerende moduler.

Kunder vi har hjulpet

peoplenet-kundelogo-energinet
peoplenet-kundelogo-danskeregioner
peoplenet-kundelogo-wihlborgs
peoplenet-kundelogo-affaldplus
Image

Projektforløb

Med vores erfaring og gennemprøvede projektmodel fører vi dig sikkert igennem implementeringen af jeres Microsoft 365 Intranet. Processen er agil og der vil under hele projektforløbet være en løbende dialog om intranettet.

Workshop

På workshoppen finder vi frem til den perfekte sammensætning af jeres intranet. I fællesskab finder vi de elementer, som er essentielle for medarbejderne, og hvordan vi kan tilrettelægge jeres nye intranet, så det er relevant og vedkommende for alle medarbejdere. Vi afklarer jeres nyhedsbehov, brug af logo og farvesammensætning samt den bedste søgeopsætning for jeres medarbejdere.

Nyheder

Et af det centraler områder af intranettet er nyheder. Det er her virksomheden kommunikerer til sine medarbejdere, og det er her man holder sig orienteret om stort og småt i virksomheden. På workshoppen har vi afklaret, hvordan I generelt kommunikerer i virksomheden både til og blandt medarbejderne og på baggrund af dette, konfigurerer vi nyhedslister, artikelskabeloner, nyhedskategorier og eventuelle målgrupper. Der konfigureres op til 5 nyhedskategorier som en del af pakken.

Struktur

Intranettets egentlige indhold er typisk fordelt over et antal indholdsområder, der samler relevant information i logiske kategorier. På workshoppen har vi fundet frem til, hvilke områder der er relevant i jeres virksomhed, f.eks. HR Information, Personalehåndbog, Projekthåndbog, IT, Socialt, Produkter, Selvbetjening etc. Som en del af pakken konfigurerer vi op til 5 områder med både generel struktur samt skabeloner til videre oprettelse af indhold, så jeres egne redaktører kan tage over efter projektet og fører intranettet videre.

Træning

For at give jer den bedste start på jeres ny intranet, prioriterer vi målrettet undervisning tilpasset jeres intranet. Jeres udvalgte redaktørgruppe deltager på et heldagskursus, hvor vores erfarne undervisere fører dem godt og sikkert ind i SharePoint Online og mulighederne i netop jeres opsætning.

Søgning

For at forbedre den generelle brug af Microsoft 365, prioriterer vi den bedst mulige opsætning af søgning. Vi hjælper med opsætning af ”spørgsmål og svar”, synonymer, fremhævet indhold, lokaliteter, og eventuel søgning på rumnumre og kontorplaceringer. En godt konfigureret søgning er essentielt for brugerne, og de mængder filer og indhold alle arbejder med.

Forside

For langt de fleste medarbejdere er forsiden på mange måder den vigtigste. I mange virksomheder er det den første side, når brugerne åbner deres browser. Derfor er det vigtigt, at forsiden er designet bedst muligt så den er let at orientere sig på, og samtidig indeholder præcis det indhold, der er mest relevant for medarbejderne.

Lancering

Lanceringen er den milepæl, hvor løsningen præsenteres for den resterende del af virksomheden og går live. Vi hjælper Jer med at komme ordenligt i mål og samtidig lave de sidste justeringer, så jeres nye digitale platform fungerer mest optimalt allerede fra første minut, det bliver taget i brug.