Målgruppe
Forudsætninger
Udbytte
Beskrivelse
Mange af vores kunder har store datamængder i Excel, der anvendes til analyse og præsentation. Selvom mange forsøger at bruge Excel til at udforme grafer og diagrammer til at visualisere den data, oplever de fleste at deres data præsenteres på en kedelig eller knap så appellerende måde. Det betyder, at den værdifulde viden som data repræsenterer ikke kommer til sin ret, og at publikummet mister interessen, har svært ved at bruge informationen til videre arbejde eller som grundlag for beslutninger – Heldigvis findes der et bedre alternativ til datavisualiseringen – nemlig Power BI.
En del af de visuelle virkemidler, der findes i Power BI er værdifulde fordi, de skaber en mere intuitiv forståelse. I første omgang kan du behandle din data i Excel og efterfølgende bruge Power BI’s visualiseringsværktøjer til at fremhæve mønstre, tendenser, årsagssammenhænge, rapportering og fakta for dit publikum. En Power BI rapport kan nemt deles i f.eks. Teams – med fuld rettighedskontrol – så dine data ikke kun lever i kedelige PowerPoint rapporter.
Det kan virke meget uoverskueligt – og netop derfor har vi lavet dette webinar, hvor du får indsigt i, hvordan du nemt kan bruge Power BI til visualisering af din data.
Power BI (Business Intelligence) er en del af ”Power platformen” i Office 365. Med Power platformen er det nemt at udvikle avancerede løsninger til automatisering, selvbetjening og Business Intelligence uden brug af kode og specialistviden. Microsoft kalder det citizen development. Med Power BI Desktop kan du nemt oprette forbindelse til, modellere og visualisere dataene, så du kan oprette rapporter, der giver indsigt til bedre beslutninger. Del, interager og samarbejd om rapporter baseret på dine data for at finde den indsigt, de tendenser og den vigtige Business Intelligence, du har brug for.
Programmet
- Introduktion til Power BI
- Case demo af Excel data, pivot og grafer
- Demo af Power BI tiles og dashboards med case data
- Gennemgang af funktioner brugt i Power BI
- Idéer til dashboards f.eks. HR/Finans/IT
Tilmelding
INFO
Afholdes den 09.09.2022 kl. Kl. 10.00-11.00
Pris:
Webinaret koster kr. 0,-
Adgang:
Du modtager et link dagen før og kort før webinaret starter.
Kontakt:
Mikkel Johanning
Telefon: 41590019
E-mail: mjo@peoplenet.dk