Målgruppe
Forudsætninger
Udbytte
Beskrivelse
Teknologien for moderne intranet har udviklet sig voldsomt de sidste 4-5 år. Der er sket en stor forbedring af de standardfunktioner, som Microsoft stiller til rådighed i SharePoint Online, i Teams og i de øvrige Microsoft 365 tjenester. Samlet set medfører det, at du som kunde kan anskaffe et moderne intranet/digital arbejdsplads med høj grad af standard funktioner, uden brug af avanceret kode. Samtidig tilbyder mange leverandører deres egne intranet-in-a-box løsninger, som kan give mange funktioner på kort tid. Du kan naturligvis vælge at få en leverandør til at udvikle lige præcis de funktioner, du har brug for.
En høj grad af standard funktioner til intranettet er noget som større virksomheder som i stigende grad vælger. Men også mindre organisationer får øjnene op for disse muligheder, og dét har vi gode erfaringer med i PeopleNet.
Det kan lyde som sød musik og som en nem vej frem – er det nu også tilfældet, og hvilke overvejelser skal man som kunde gøre sig inden man vælger at gå denne vej?
På webinaret belyser vi ganske kort udviklingen inden for de seneste par år og viser hvilke overvejelser du kan gøre dig når du skal anskaffe nyt intranet. PeopleNets tilgang og anbefaling er, at du starter med standard funktionerne i platformen og kun tilvælge enkeltstående ekstra funktioner, som kan løse et helt konkret behov – f.eks. ved hjælp af en telefonbog, et håndbogsmodul etc. På denne måde får du et godt udgangspunkt for at bygge videre i takt med at jeres behov og kendskab til mulighederne i Microsoft 365 udvikler sig.
På webinaret gennemgår vi de indbyggede funktioner som understøtter kommunikation, grafisk design, sociale feeds, søgning, skabeloner, kalender, links og selvbetjening.
Baseret på erfaringer med vidt forskellige organisationer med 100-250 ansatte såsom Wihlborgs, FGU-Nordsjælland, Landsverk og Affaldplus+ viser vi, hvordan et forløb frem til et komplet intranet kan se ud for dig.
Programmet
- Typiske intranet behov
- Hvad Microsoft tilbyder med SharePoint Online og Teams
- Gennemgang af standard funktioner for nyheder, design, søgning, skabeloner, navigation, links, kalender m.m.
- Hvordan et forløb for et standard intranet kan se ud
Tilmelding
INFO
Afholdes den 29.09.2022 kl. Kl. 10.00-11.00
Pris:
Webinaret koster kr. 0,-
Adgang:
Du modtager et link dagen før og kort før webinaret starter.
Kontakt:
Karsten Mottlau
Telefon: 20129515
E-mail: kmo@peoplenet.dk