Så meget intranet får du med standard SharePoint

Hvorfor vælge et intranet baseret på standard funktioner i SharePoint?

Tilmeld nyhedsbrev

Og gå ikke glip af ny viden om den digitale arbejdsplads

Målgruppe

Webinaret er primært for dig i en mindre organisation med 50-250 brugere, der måske har ingen eller lidt erfaring med SharePoint Online og som overvejer et nyt intranet. Måske I ikke har et intranet eller jeres intranet er af ældre dato og ikke længere opfylder jeres behov. Du kender formentlig den tidligere SharePoint server version eller Classic versionen i SharePoint Online, som ikke var så nem at arbejde med. Du har formentlig brug for at få et overblik over de funktioner som er til rådighed i SharePoint dag, men også lidt inspiration til brug af Teams. Jeres organisation bruger formentlig allerede Teams til møder og samarbejde, men det kan være lidt uklart, hvordan Teams kan fungere sammen med et SharePoint intranet.  

Forudsætninger

Alle kan deltage på webinaret.

Udbytte

Webinaret giver dig et indblik i mulighederne med et standard intranet, og hvor langt du kan komme med SharePoint. Derudover får du et overblik over de forskellige funktioner/features, som ofte anvendes i forbindelse med intranet.

Beskrivelse

Teknologien for moderne intranet har udviklet sig voldsomt de sidste 4-5 år. Der er sket en stor forbedring af de standardfunktioner, som Microsoft stiller til rådighed i SharePoint Online, i Teams og i de øvrige Microsoft 365 tjenester. Samlet set medfører det, at du som kunde kan anskaffe et moderne intranet/digital arbejdsplads med høj grad af standard funktioner, uden brug af avanceret kode. Samtidig tilbyder mange leverandører deres egne intranet-in-a-box løsninger, som kan give mange funktioner på kort tid. Du kan naturligvis vælge at få en leverandør til at udvikle lige præcis de funktioner, du har brug for.  

En høj grad af standard funktioner til intranettet er noget som større virksomheder som i stigende grad vælger. Men også mindre organisationer får øjnene op for disse muligheder, og dét har vi gode erfaringer med i PeopleNet. 

Det kan lyde som sød musik og som en nem vej frem – er det nu også tilfældet, og hvilke overvejelser skal man som kunde gøre sig inden man vælger at gå denne vej?  

På webinaret belyser vi ganske kort udviklingen inden for de seneste par år og viser hvilke overvejelser du kan gøre dig når du skal anskaffe nyt intranet. PeopleNets tilgang og anbefaling er, at du starter med standard funktionerne i platformen og kun tilvælge enkeltstående ekstra funktioner, som kan løse et helt konkret behov – f.eks. ved hjælp af en telefonbog, et håndbogsmodul etc. På denne måde får du et godt udgangspunkt for at bygge videre i takt med at jeres behov og kendskab til mulighederne i Microsoft 365 udvikler sig.  

På webinaret gennemgår vi de indbyggede funktioner som understøtter kommunikation, grafisk design, sociale feeds, søgning, skabeloner, kalender, links og selvbetjening.  

Baseret på erfaringer med vidt forskellige organisationer med 100-250 ansatte såsom Wihlborgs, FGU-Nordsjælland, Landsverk og Affaldplus+ viser vi, hvordan et forløb frem til et komplet intranet kan se ud for dig. 

Programmet

Kl. 10.00-10.45  
  • Typiske intranet behov 
  • Hvad Microsoft tilbyder med SharePoint Online og Teams 
  • Gennemgang af standard funktioner for nyheder, design, søgning, skabeloner, navigation, links, kalender m.m.
  • Hvordan et forløb for et standard intranet kan se ud 
  Kl. 10.45 - Spørgsmål og afrunding - Vi tager forbehold for ændringer i programmet.

Tilmelding

Nåede du ikke med til webinaret? HELDIGVIS har vi gemt optagelsen og den vil vi gerne dele med dig. Send en mail vores Business Solutions Advisor, Karsten Mottlau på kmo@peoplenet.dk og få optagelsen tilsendt - HELT GRATIS!

INFO

Afholdes den 29.09.2022 kl. Kl. 10.00-11.00

Pris:
Webinaret koster kr. 0,-

Adgang:
Du modtager et link dagen før og kort før webinaret starter.

Kontakt:
Karsten Mottlau
Telefon: 20129515
E-mail: kmo@peoplenet.dk

SPEAKER

Medarbejderbillede af Karsten Mottlau, Business Solutions Advisor hos PeopleNet.
Karsten Mottlau
Business Solutions Advisor

Karsten arbejder til dagligt med rådgivning om intranet og digitale løsninger i Microsoft 365 og SharePoint Online. Derudover er Karsten produktejer af PeopleNets intranet løsning 365Connect.