Automatisering med Power Automate Desktop

RPA som personligt produktivitetsværktøj

Tilmeld nyhedsbrev

Og gå ikke glip af ny viden om den digitale arbejdsplads

Målgruppe

Webinaret er for alle der arbejder med repetitive processer, herunder data der skal flyttes, samles eller konverteres mellem systemer. Det kunne eksempelvis være dataindsamling, rapportering eller behandling af informationer i fast format (f.eks. fakturaer). Særligt er webinaret målrettet dig, der sidder i en administrativ rolle i et sekretariat eller som HR-, kvalitets- eller økonomiansvarlig/controller.

Forudsætninger

Alment kendskab til Microsoft 365.

Udbytte

Webinaret giver dig inspiration og værktøjer til at automatisere arbejdsopgaver, herunder både personlige arbejdsgange og til bredere skalering i virksomheden. Desuden bliver du klogere på, hvordan du automatiserer rutinemæssige opgaver, øger effektivitet og kan frigøre tid ved hjælp af Power Automate.

Beskrivelse

Føler du dig nogensinde som en robot på arbejde, der laver de samme rutineopgaver på din pc om og om igen – såsom at sortere e-mails eller kopiere data fra sted til sted? Microsoft Power Automate Desktop gør det nemt at opbygge flows, der klarer arbejdet for dig, så du kan fokusere på vigtigere opgaver.

Power Automate Desktop er Microsofts RPA (Robotic Process Automation) produkt, der er gratis tilgængeligt med Windows 10/11. På webinaret ser vi nærmere på, hvordan du (uden at kode) kommer i gang med sætte strøm til de arbejdsgange, du ofte gentager. Ved hjælp af de tilgængelige handlinger i Power Automate Desktop kan du automatisere stort set alle Microsoft- og tredjepartsprogrammer i Windows og udveksle data mellem forskellige programmer og websider.

Derudover gennemgår vi mulighederne for opskalering fra den personlige skrivebordsrobot til uovervåget automatisering for hele afdelingen eller virksomheden.

Webinaret afholdes af Cloud Automation Consultant, Mikkel Johanning, og Business Solutions Advisor, Karsten Mottlau.

Programmet

Kl. 10.00-10.45
  • Introduktion til RPA og opgaver der kan automatiseres.
  • Hvordan kommer man i gang med automatisering;
    • Procesbeskrivelser
    • Fejlhåndtering
    • Datasikkerhed
    • Dokumentation
    • Skalering.  
  • Demo af Power Automate Desktop
    • Indsamling af data fra internettet til Excel-rapport
    • Automatisk upload af faktura til ERP system 
 Kl. 10.45 - Spørgsmål og afrunding Vi tager forbehold for ændringer i programmet.

Tilmelding

Nåede du ikke med til webinaret? HELDIGVIS har vi gemt optagelsen og den vil vi gerne dele med dig. Send en mail vores Business Solutions Advisor, Karsten Mottlau på kmo@peoplenet.dk og få optagelsen tilsendt - HELT GRATIS!

INFO

Afholdes den 08.06.2022 kl. 10.00-11.00

Pris:
Webinaret koster kr. 0,-

Adgang:
Du modtager et link dagen før og kort før webinaret starter.

Kontakt:
Mikkel Johanning
Telefon: 41590019
E-mail: mjo@peoplenet.dk

SPEAKER

Medarbejderbillede af Mikkel Johanning, Cloud Automation Consultant hos PeopleNet
Mikkel Johanning
Cloud Automation Consultant

Mikkel arbejder til daglig med automatisering, implementering og optimering af digitale processer, der både styrker den enkelte medarbejderes, teamets og organisationens arbejdsgange.