Arbejdsgivere der sidder foran hver sin computer skærm og arbejder

Tilføj sider i SharePoint Kommunikationswebsted

Tilmeld nyhedsbrev

Følg med i vores nyheder, events og webinarer.

Udgivet den: 21. juni 2019
Opdateret den: 13. februar 2023

SharePoint kommunikationswebsted

Lad os se nærmere på, hvordan vi tilføjer sider i et SharePoint kommunikationswebsted.

Et SharePoint Kommunikationswebsted er et websted til deling af information. Det kan anvendes til at dele nyheder, rapporter, statusser og anden viden i visuelt format. Du skal derfor oprette et Kommunikationswebsted, når intentionen er at udsende information til et bredere publikum.

Med et Kommunikationswebsted, er det nemlig  typisk kun et lille antal medlemmer, der bidrager med indhold, mens et større publikum som har adgang til webstedet som læsere.  

I denne guide får du en introduktion til, hvordan du kan tilføje nye sider i dit SharePoint kommunikationswebsted.

Tilføj en side i et kommunikationswebsted

1. Gå til forsiden af det Kommunikationswebsted, hvor du ønsker at tilføje en side.

Her er en forside på et kommunikationswebsted.

2. Klik på + Ny i øvre, venstre side af Kommunikationswebstedet, og klik dernæst på Side.

Du vil nu blive præsenteret for den følgende dialogboks, hvor du bliver bedt om at vælge imellem tre standardindstillinger for layoutet:

Der er tre dialog muligheder.

3. Klik på den ønskede sideskabelon, og klik på Opret. Din side bliver nu oprettet, og ser ud som vist forneden.

Sådan ser din side ud, når du har oprettet den.

4. Giv din side et navn, ved at klikke på Navngiv din side og indtaste det ønskede sidenavn.

5. Tilføj et coverbillede til siden, ved at klikke på Tilføj billede i øvre venstre side af skærmen.

Du kan tilføje et billede.

6. Hold markøren over eller under den eksisterende webdel, og du vil se en linje med et plus-symbol i venstre side og i midten.

Hold markøren over eller under den eksisterende webdel, og du vil se en linje med et plus-symbol i venstre side og i midten.

7. Klik på plusset i midten for at åbne dialogboksen, Tilføj en ny webdel. En dialogboks åbnes. Vælg den ønskede webdel, enten ved at scrolle ned igennem de tilgængelige webdele, eller ved at søge på den, som illustreret forneden.

Du kan tilføje forskellige webdele og du kan søge efter dem du gerne vil bruge.

8. Klik på Gem som kladde, når du er færdig med at arbejde på siden, men ikke er klar til at udgive den. Klik på Udgiv, hvis siden er klar til at blive vist for brugerne.

Du kan gemme din side som kladde, eller gemme den efter behov.

Vil du lære endnu flere smarte funktioner i SharePoint at kende? Vi har Damarks største udvalg af SharePoint Kurser - alle i forskellige niveaer. Få et overblik over alle vores Microsoft SharePoint kurser. 

Brug for mere information?

Så ta' fat i Claus eller en af vores andre flinke medarbejdere.

Medarbejderbillede af Claus Friis Pedersen, CEO hos PeopleNet.

Claus Friis Pedersen

Partner og CEO