Udgivet den: 24. oktober 2019
Opdateret den: 13. marts 2023
læsetid: 2 minutter
Nye medlemmer til et eksisterende Team
Tilføj owners og members i Teams - Lad os komme i gang.
Når et nyt team oprettes i Teams, kan der tilføjes brugere og grupper under oprettelsen. Skal dit Team udvides eller omorganiseres efter oprettelsen, er der imidlertid flere måder, hvorpå man kan tilføje nye medlemmer.
I denne guide introducerer vi dig til flere forskellige måder, som du kan benytte til at tilføje nye brugere til et eksisterende Team.
Owners og members i dit Team
Når man har oprettet et Team kan man efterfølgende tilføje brugere, grupper og distributionslister. Der er flere måder at komme ind i Add members menuen.
Du kan klikke på de tre prikker ved siden af Teamnavnet og på den konkrete menu, der kommer frem ved at vælge Add member.
Du kan klikke på navnet på dit Teams. Herfra bliver du præsenteret for fem faneblade, hvor det første er Members, som giver dig mulighed for at Add members.
Sidste mulighed er tilgængelig i kanalen ”General”, her vil der være en Add more people - knap, hvis der ikke har været meget aktivitet i kanalen.
Alle muligheder leder hen til det samme vindue, som vises forneden.
Der kan tilføjes brugere eller grupper. I følgende eksempel er "Excutives" en gruppe. Hvis du vil vide, hvem gruppen indeholder, kan den lille pil efter gruppenavnet vise, hvor mange brugere gruppen indeholder. Ydermere kan du få "pakket gruppen ud", hvis du hellere vil have gruppemedlemmerne som individuelle brugere.
Efter tilføjelsen kan du ændre på brugernes rettigheder. Hvis du vil gøre én af brugerne til Owner, kan det gøres her eller ved at ændre indstillingen senere.
I din "General"-kanal står navnene på de brugere, som du har tilføjet. Bemærk at selvom du har tilføjet en gruppe, så har Teams "pakket den ud" og tilføjet brugerne individuelt.
Mangler du kompetencer i Teams? Vi tilbyder en masse forskellig kurser i Microsoft Teams på flere niveauer. De giver dig praktisk erfaring som du NEMT kan overføre til din hverdag. Se vores Microsoft Teams kurser.
Seneste Guides
Få størst udbytte af dit kursus
Invitér din kollega med på kursus
11 gode argumenter for at du skal på kursus
Typiske intranet funktioner – inspirationskatalog
Fordele ved SharePoint Online intranet – Download guiden
Brug for mere information?
Så ta' fat i Claus eller en af vores andre flinke medarbejdere.