Arbejdsgivere der sidder foran hver sin computer skærm og arbejder

SharePoint opgraderinger for offentlig instans

Tilmeld nyhedsbrev

Følg med i vores nyheder, events og webinarer.

Udgivet den: 1. august 2019
Opdateret den: 2. marts 2023

SharePoint opgraderinger

PeopleNet har i forbindelse med to tekniske SharePoint-opgraderinger varetaget projektledelse, SharePoint-udvikling, analyse og rådgivning, SharePoint-opsætning, kvalitetssikring og efterfølgende support for en stor offentlig kunde.

Behov for grundig planlægning samt gennemførsel af performanceoptimering og stresstest

Kunden havde brug for et meget sikkert og effektivt forløb for opgraderingen og havde således høje krav til sikkerheden. Igennem hele samarbejdet har PeopleNet blandt andet ydet følgende tekniske bistand:

  • Opsætning af SharePoint intranet, herunder håndtering af rettigheder, websteder, biblioteker og lister, navigation og søgning. Konfiguration ift. visning af søgeresultater, optimering af søgeguldkorn og synonymer samt rangeringsalgoritmer.
  • Etablering af Powershell scripted installation af alle SharePoint udviklingsmiljøer, testmiljøer og produktionsmiljøer og tilhørende konfigurationer.
  • Installation og opsætning af Team Foundation Server.
  • Implementering af grafiske elementer i SharePoint, specialudviklede navigationsmenuer og optimering på tværs af devices. Udvikling af kompleks integration til Oracle  applikationer.
  • Analyser ang. FAST søgemotor til SharePoint. Fokus på integration mellem SharePoint og ESDH Captia via en SharePoint FAST Search Connector og sekundært øvrige applikationer.
  • Rådgivning om teknologiske overvejelser i forbindelse med opgradering af SharePoint-platformen til nyere versioner.
  • Projektledelse: Planlægning af analyseforløb, implementeringsforløb og testforløb, deltagelse i statusmøder, projektstatusrapporter, kvalitetsplan samt planlagt ressourceforbrug.
  • Application Management.

Vi kan også hjælpe jeres virksomhed

Med PeopleNet i ryggen sikres at I:

  • gør jer de rette overvejelser på de rigtige tidspunkter
  • gennemgår de nødvendige faser i forbindelse med planlægning og eksekvering.
  • får en løsning, der både understøtter en klar forretningsstrategi og tilgodeser mange forskellige brugerbehov.

Brug for mere information?

Så ta' fat i Claus eller en af vores andre flinke medarbejdere.

Medarbejderbillede af Claus Friis Pedersen, CEO hos PeopleNet.

Claus Friis Pedersen

Partner og CEO