Service desk app – Sådan bygger du en app

Tilmeld nyhedsbrev

Og gå ikke glip af ny viden om den digitale arbejdsplads

Udgivet den: 29. august 2023
Opdateret den: 7. september 2023

læsetid: ca. < 1 minut

Byg din egen service desk app

Den interne kommunikation imellem medarbejdere sluger en masse tid i løbet af en arbejdsdag. Særligt i forbindelse med at få problemer eller udfordringer løst på et mere lavpraktisk niveau.

Det kan eksempelvis være hvis man gerne vil have en ny skærm til sin arbejdsplads, have en ny rolle som administrator, opdager en fejl på intranettet eller noget helt fjerde.

Som regel løses en af ovenstående udfordringer via en mailkorrespondance mellem en medarbejder og den afdeling, der skal løse problemet. Udfordringen er ofte, at det tager tid at skrive mails frem og tilbage, rykke for en eventuel tilbagemelding mm.



Udover en masse spildtid hos medarbejderen, kan der også forekomme logistiske udfordringer i den afdeling som skal løse problemet. Disse kunne være:
 
-       At give besked om hvor langt henvendelsen er for at blive løst.
-       At skabe overblik over hvilke henvendelser der skal løses først.
-       At få et indblik i, hvilke udfordringer der går igen.
-       At forstå den udfordring, som medarbejderen forsøger at kommunikere, er et problem.
 
Alt ovenstående kan en service app være med til at løse. Som de Microsoft 365 nørder vi er, bruger vi selvfølgelig Power Apps, Power Automate og SharePoint til at bygge den. 



I denne trin-for-trin guide, lærer du hvordan du bygger en help desk/ service desk app, som kan bruges til at oprette, tildele og løse forskellige problemer eller anmodninger.

Download guiden her

PeopleNet bruger dine kontaktoplysninger til at kontakte dig vedrørende vores produkter og services. Du kan til enhver en tid blive frameldt dette. Privatlivspolitik