Microsoft 365 Academy
Om Microsoft 365 Academy
Med Microsoft 365 Academy, kan du deltage ubegrænset i +200 kurser for kun DKK 2.500 ex. moms.
Microsoft 365 Academy er skabt til at hjælpe medarbejdere godt i gang med at anvende funktionerne i Microsoft 365, så I kan få mest muligt værdi af jeres investering i Microsoft 365.
Du kan deltage både online, eller hos os i København.
Hvorfor er Microsoft 365 relevante for dig?
Ofte er vi fanget i ineffektive arbejdsrutiner og arbejdskulturer, som hverken gavner produktivitet, effektivitet og samarbejde i virksomheden. Dette er gang på gang et resultat af manglende uddannelse og strømlining i brug af fælles værktøjer i organisationen.
Bestil adgang
Vi holder dig opdateret om Microsoft 365
Vi holder os konstant opdateret omkring nyheder og ændringer som hele tiden kommer i Microsoft 365 opdateringer. Hvert kursus indeholder derfor den nyeste viden om det pågældende emne. På den måde kan du deltage i samme kursus flere gange, og derved altid være opdateret på de seneste forandringer.
Teori, praktisk erfaring og hjælp
På kurset vil der være fokuserede indlæg fra PeopleNets Microsoft 365 specialister, og der vil også være tid til personlig sparring og hjælp. Således vil du få den mest fleksible og målrettede læring i en kombination af præsentation og spørgsmål, efterfulgt af praktiske øvelser, hjælp, rådgivning, tips og tricks.
Kursusoversigt

Microsoft 365 Introduktion
Microsoft 365 er det samlede navn for alle Microsofts Office programmer og cloud tjenester som f.eks. fil lagring i OneDrive. Dit Microsoft 365-abonnement kan bestå af et eller flere programmer og tjenester, som din virksomhed selv kan vælge og sammensætte. På det kursus giver vi dig en overordnet introduktion til alle de programmer og tjenester som du oftest har inkluderet i dit Microsoft 365 abonnement.

SharePoint Online - Samarbejde og dokumenthåndtering
SharePoint Online er en skybaseret tjeneste, som oftest anvendes som Intranet- og Extranet platform i din virksomhed. I SharePoint Online kan du let kommunikere, samarbejde i teams, dele filer, opgaver, finde kollegaer og meget mere.

Delve & Office Graphs – find dokumenterne hurtigere
BeskriveHjernen bag Delve er Office Graph. Office Graph indsamler og automatisk analyserer dit indhold, f.eks. filer og dokumenter du og dine kollegaer arbejder på lige nu.

OneDrive for Business – styrk din fil håndtering
OneDrive for Business er dit personlige fildrev, dit nye sted hvor du kan gemme, dele og synkronisere dine arbejdsfiler. Som en del af din organisations Office 365-abonnement eller SharePoint Server kan du gemme dine filer i OneDrive og derefter arbejde med dem fra alle enheder.

Teams – effektiviser samarbejdet med kollegaer
Microsoft Teams er den nye samarbejdshub i Office 365, der forener personerne, værktøjerne og indhold, som gør at du og dit team kan samarbejde mere effektivt.

Planner – effektiv og overskuelig projektstyring
Planner tjenesten i Office 365, er nyt planlægnings værktøj for team samarbejde.

Yammer – styrk virksomhedens sociale platform
Yammer er et samarbejde- og kommunikation sværktøj I Office 365 til at skabe kontakt og engagement i hele firmaet. Her kan du let starte samtaler, dele viden, indsamle feedback og opbygge nye digitale fællesskaber som du nok kender mest fra Facebook grupper.

Microsoft 365 Grupper – Arbejd mere effektivt sammen
Med Grupper i Office 365 kan du vælge en gruppe af personer, som du ønsker at samarbejde med og let definere en ressourcesamling, som de pågældende personer kan dele. Ressourcer er f.eks en delt indbakke i Outlook, en delt kalender eller et dokumentbibliotek til at samarbejde om filer.

OneNote – effektive note og mødereferater
OneNote er en app til digital noter, her du kan samle alle dine møde- og arbejdsnoter, opgaver, planer og oplysninger ét sted – og dele dem med dine kollegaer

Skype for Business – spar tid gennem effektive møder
Skype for Business gør det nemt at oprette forbindelse til og samarbejde med kolleger og samarbejdspartnere i hele verden

PowerPoint – Lær at bruge masteren og lav dine egne layouts
På dette PowerPoint kursus lærer du at arbejde med masteren til formatering af din præsentation. Du vil kunne bruge masteren til at lave indstillinger eller indhold til alle dine dias på én gang. Endelig vil du kunne ændre eksisterende, eller lave nye diaslayouts.

PowerPoint præsentationer – Do’s and Dont’s
På dette PowerPoint kursus lærer du at lave præsentationer, som overholder de gængse regler for tekstmængde, skrifttype, -farve og –størrelse. Der er tænkt over farvevalg og kontrast og korrekt brug af diverse animationer. Endvidere vil du kunne lave uddelingskopier.

PowerPoint – Brug af animationer
PowerPoint kursus gør dig i stand til at lave overgange fra dias til dias – individuelt for hvert dias eller for alle på én gang. Du vil kunne lave animationer på objekter og punktopstillinger og du vil kunne lave flere animationer på samme objekt med en indgang – en fremhævning og en udgang.

Word – Lav en skabelon med formularfelter
På dette Word kursus lærer du at oprette en Word skabelon med formularfelter, som du kan låse, så kun felterne kan udfyldes. Dét giver dig mulighed for at beskytte den faste tekst og kun give mulighed for at udfylde felterne.

Word – Hoved- og underdokumenter
På dette Word kursus lærer du at oprette et hoveddokument og tilknytte flere underdokumenter. Du bliver dygtig til at redigere i underdokumenterne og indsætte indholdsfortegnelse, stikordsregister og sidehoved og sidefod med sidenummerering i dokumentet.

Word – Brug typografierne rigtigt
Mange bruger kun typografier i Word, for at kunne lave en indholdsfortegnelse – og det er da også både nemt og smart. Men typografierne kan bruges til meget mere. På dette kursus lærer du om brug af typografier – oprettelse af egne typografier – redigering af typografier og oprydning i typografierne.

Word – Brevfletning
Lær at flette modtagerspecifikke oplysninger ind i breve i form af forskellige navne, adresser, kundenumre eller andet, der er forskelligt fra kunde til kunde. Du lærer om forskellige datakilder til brevfletningen, vi laver standardbrevet, og vi gennemfører brevfletningen, enten til print – eller direkte til mails via Outlook.

Outlook – Hold din indbakke tom
Er du træt af en altid fuld indbakke? – på dette kursus lærer du at holde den tom. På kurset lærer du om funktioner vi kan få Outlook til at udføre, men også rutiner vi selv kan indføre for at få ro og styr på Outlook indbakken.

Excel – Kom godt i gang med Pivot-tabeller
Lær grundtrinene i oprettelse af Pivot-tabeller til analyse af store komplekse datamængder - vi starter HELT fra bunden og ser på, hvordan man bygger enkle og gennemskuelige Pivot-tabeller op.

Excel Diagrammer
I Excel arbejder vi med mange data – ofte meget uoverskueligt, hvis det skal præsenteres for andre i organisationen. Vi kan, i stedet, præsentere data eller resultater i let overskuelige grafiske fremstillinger, nemlig i diagrammer. Det lærer du på dette Excel kursus.

Excel – Avanceret sortering og filtrering
Sortering og filtrering i Excel kan laves på flere måder. Indledningsvis er sortering og filtrering af data i Excel ikke raketvidenskab. Men Excel indeholder også værktøjer til mere avanceret sortering og filtrering. Dem bliver du dygtig til på dette kursus.

Excel – Avanceret brug af de indbyggede funktioner
Excel leveres med 100-vis af indbyggede funktioner til at lave alverdens beregninger. For disse funktioner gælder, at Excel laver det meste og du skal bare fortælle hvilke tal, du vil have beregnet. På dette kursus bliver du skarp i avanceret brug af disse indbyggede Excel funktioner.

Excel – Dataanalyse
Excel leveres med 100-vis af indbyggede funktioner til at lave alverdens beregninger. For disse funktioner gælder, at Excel laver det meste og du skal bare fortælle hvilke tal, du vil have beregnet. På dette kursus bliver du skarp i avanceret brug af disse indbyggede Excel funktioner.

Excel – Introduktion til Power Pivot
Excel leveres med 100-vis af indbyggede funktioner til at lave alverdens beregninger. For disse funktioner gælder, at Excel laver det meste og du skal bare fortælle hvilke tal, du vil have beregnet. På dette kursus bliver du skarp i avanceret brug af disse indbyggede Excel funktioner.

Excel – Introduktion til Power Query
Excel leveres med 100-vis af indbyggede funktioner til at lave alverdens beregninger. For disse funktioner gælder, at Excel laver det meste og du skal bare fortælle hvilke tal, du vil have beregnet. På dette kursus bliver du skarp i avanceret brug af disse indbyggede Excel funktioner.

Excel – Organiser og strukturer dine projekter
Excel leveres med 100-vis af indbyggede funktioner til at lave alverdens beregninger. For disse funktioner gælder, at Excel laver det meste og du skal bare fortælle hvilke tal, du vil have beregnet. På dette kursus bliver du skarp i avanceret brug af disse indbyggede Excel funktioner.

Excel – Opsæt og præsenter data
Excel leveres med 100-vis af indbyggede funktioner til at lave alverdens beregninger. For disse funktioner gælder, at Excel laver det meste og du skal bare fortælle hvilke tal, du vil have beregnet. På dette kursus bliver du skarp i avanceret brug af disse indbyggede Excel funktioner.

Office 365 – Bliv bedre til at navigere i dokumenter
Med Grupper i Office 365 kan du vælge en gruppe af personer, som du ønsker at samarbejde med og let definere en ressourcesamling, som de pågældende personer kan dele. Ressourcer er f.eks en delt indbakke i Outlook, en delt kalender eller et dokumentbibliotek til at samarbejde om filer.

PowerAutomate – Automatiser manuelle processer
Yammer er et samarbejde- og kommunikation sværktøj I Office 365 til at skabe kontakt og engagement i hele firmaet. Her kan du let starte samtaler, dele viden, indsamle feedback og opbygge nye digitale fællesskaber som du nok kender mest fra Facebook grupper.

SharePoint – Projektstyring med Teamsites
SharePoint Online er en skybaseret tjeneste, som oftest anvendes som Intranet- og Extranet platform i din virksomhed. I SharePoint Online kan du let kommunikere, samarbejde i teams, dele filer, opgaver, finde kollegaer og meget mere.

SharePoint – Anvendelse og opsætning af Webparts
SharePoint Online er en skybaseret tjeneste, som oftest anvendes som Intranet- og Extranet platform i din virksomhed. I SharePoint Online kan du let kommunikere, samarbejde i teams, dele filer, opgaver, finde kollegaer og meget mere.

SharePoint – Anvend lister mest effektivt
SharePoint Online er en skybaseret tjeneste, som oftest anvendes som Intranet- og Extranet platform i din virksomhed. I SharePoint Online kan du let kommunikere, samarbejde i teams, dele filer, opgaver, finde kollegaer og meget mere.

Teams - Projektstyring
SharePoint Online er en skybaseret tjeneste, som oftest anvendes som Intranet- og Extranet platform i din virksomhed. I SharePoint Online kan du let kommunikere, samarbejde i teams, dele filer, opgaver, finde kollegaer og meget mere.

Teams - Effektive chats og møder
SharePoint Online er en skybaseret tjeneste, som oftest anvendes som Intranet- og Extranet platform i din virksomhed. I SharePoint Online kan du let kommunikere, samarbejde i teams, dele filer, opgaver, finde kollegaer og meget mere.
Kontakt
For nærmere information, kontakt venligst

