Oversigt over listetyper i SharePoint

Oversigt over listetyper i SharePoint


Få det fulde overblik over SharePoint-listetyper.



  • Announcement list

    Kan bruges til at formidle nyheder, status og andre oplysninger som skal deles med portalbrugerne. Du kan tilføje en udløbsdato for en meddelelse. Og når udløbsdatoen er nået, forsvinder meddelelsen fra oversigtsvisningen i Web Parts på webstedets sider. Men den vil stadig være tilgængelig via Announcement listen.

  • Calendar

    En kalender til visning og oprettelse af events og møder. Standardvisningen er en kalendervisning som du også kender fra Outlook, men den kan også vises i almindelig listevisning. Er særledes nyttig til samarbejde i projekter, og den kan kobles til din Outlook kalender, så du kan få vist SharePoint kalenderen i Outlook.

  • Contacts

    Brug en liste over kontaktpersoner til at lagre oplysninger om personer eller grupper, som du arbejder sammen med. Hvis du bruger et e-mail- eller kontaktstyringsprogram, der er kompatibelt med SharePoint 201X, kan du få vist og opdatere dine kontaktpersoner fra dit SharePoint-websted i det andet program. Du kan for eksempel opdatere en liste over alle din virksomheds leverandører fra Office Outlook 2010 og 201X. En liste over kontaktpersoner administrerer ikke medlemmerne af webstedet, men den kan bruges til at lagre og dele kontaktpersonerne i virksomheden.

  • Custom List

    Du kan tilpasse alle listerne, men du kan også starte med en brugerdefineret liste og derefter nøjes med at tilpasse netop de indstillinger, du angiver. Du kan også oprette en liste, der er baseret på et regneark, hvis du har et regnearksprogram, der er kompatibelt med SharePoint 201X og Windows Internet Explorer og Microsoft Windows. Du kan f.eks. importere en liste fra Microsoft Office Excel 201X, som du har oprettet til at lagre og administrere kontrakter med leverandører.

  • Discussion Board

    Brug et diskussionsforum til at tilbyde et centralt sted, hvor du kan registrere og gemme teamdiskussioner, der ligner formatet af nyhedsgrupper. Hvis administratoren har givet mulighed for, at lister på dit websted kan modtage e-mail, kan diskussionsfora gemme e-mail-diskussioner fra de fleste almindelige e-mail-programmer. Du kan for eksempel oprette et diskussionsforum til din virksomheds nye produktlancering. Hvis du bruger et e-mail-program, der er kompatibelt med SharePoint 201X, kan du få vist og opdatere dit diskussionsforum, mens du arbejder i det andet program.

  • External List

    På admin-niveau kan man oprette en ekstern liste for at få vist data fra en ekstern indholdstype, for eksempel en CRM database.

  • Import Shreadsheet

    Bruges til at importere data og koloner fra et regneark, for eksempel fra Microsoft Excel eller et andet kompatibelt program.

  • Issue Tracking

    Brug en problemsporingsliste til at lagre oplysninger om bestemte problemer, for eksempel supportproblemer, som holder styr på deres status. Du kan tildele problemer, kategorisere dem og relatere problemer i forhold til hinanden. Du kan f.eks. oprette en problemsporingsliste for at administrere kundeserviceproblemer og -løsninger. Du kan også kommentere på problemer, hver gang du redigerer dem, og på den måde oprette en historik over kommentarer uden at ændre den oprindelige beskrivelse af problemet. En kundeservicerepræsentant kan for eksempel registrere alle skridt, der er taget for at løse et problem, samt resultaterne

  • Links

    En liste med links til websider eller andre ressourcer.

  • Promoted Links

    En liste med et sæt af links vist som handlingsknapper i et flise-layout.

  • Survey

    Hvis du vil indsamle og kompilere feedback, for eksempel en undersøgelse af medarbejdertilfredshed eller en quiz, skal du bruge en undersøgelse. Du kan designe dine spørgsmål og svar på flere forskellige måder og se en oversigt over dine feedback. Hvis du har installeret et regnearks- eller databaseprogram, der er kompatibelt med SharePoint 201X kan du eksportere dine resultater for at analysere dem yderligere.

  • Tasks

    Brug en opgaveliste til at holde styr på oplysninger om projekter og andre opgaver i gruppen. Du kan knytte opgaver til personer og holde styr på status og færdiggørelsesprocent, efterhånden som opgaven skrider frem. Hvis du bruger et e-mail- eller opgavestyringsprogram, der er kompatibelt med SharePoint Foundation, kan du få vist og opdatere dine opgaver fra dit SharePoint-websted i det andet program. Du kan f.eks. oprette en liste til virksomhedens budgetproces og få vist og opdatere den i Office Outlook 201X sammen med dine øvrige opgaver.