Opret PowerApp formular til SharePoint liste

Opret powerApp formular til sharepoint liste

Opret PowerApp formular til SharePoint liste


Den nemmeste måde at oprette en PowerApp formular til en SharePoint liste er at gøre det fra listen. Der kan kun oprettes PowerApps til brugerdefinerede SharePoint lister og listen skal være i ”Modern view”.

  • Klik på Tilpas formularer

  • Du bliver sendt over på powerapps.com
  • Dit browserbillede ser ud som nedenstående; I venstre side har du en oversigt over de formularer og elementer de indeholder, i højre side kan du se indstillinger for de forskellige elementer og der kan tilknyttes eller ændres på funktioner ved at vælge fx Avanceret, i midten har du din formular som den ser ud og over denne er der funktionslinjen som fungerer lidt på samme måde som den gør i Excel.
  • Klik på det kort der hedder Title og slet det
  • Din formular rykker op og Menu feltet er nu øverst
  • Formen gemmes automatisk, men du kan også benytte genvejen ctrl + s for at gemme
  • Når du gemmer første gange får du besked om at den kun er gemt, men den skal udgives hvis andre brugere skal se din form
  • Vælg Fil -> Gem -> Udgiv i SharePoint
  • Gå tilbage til SharePoint via linket i toppen og opret et element, se at Titel feltet ikke længere er i formularen
  • Åbn det element du lige har oprettet, Titel er også væk fra denne form.


Se vores PowerApps kursus
Se flere guides, tips & tricks