Opret et team i Teams

Sådan opretter du et team i Microsoft Teams.

Gå ind på https://teams.microsoft.com og log ind med din Office 365 organisationskonto. Du kan blive og arbejde i browseren, men vi anbefaler at du downloader skrivebordsappen.

Nå skrivebordsappen er installeret vil den automatisk starte Microsoft Teams op, når du tænder for din pc.


1. Åben skrivebordsappen hvis den ikke allerede er åben.

2. Du kan oprette et nyt Team ved at vælge linket Join or create a team/Deltag i eller opret et team.

3. Herefter vælger du mellem muligheden for at deltage på et team eller oprette et nyt.

4. Vælg Create team.

5. I første omgang skal du vælge om du vil oprette et nyt team eller et baseret på en Office 365 gruppe.

6. Vælg Build a team from scratch. 

7. Næste trin skal du vælge om det skal være et Private, Public eller Org-wide team. 

8. Vælger du Org-wide bliver alle i din organisation undtagen eksterne til føjet til dit team, så anbefalingen vil være at vælge en af de andre muligheder – der er ikke et forkert valg, du kan ændre fra Private til Public eller omvendt senere.

9. Klik på Create når felter er udfyldt.  

10. Et nyt vindue kommer frem hvor teammedlemmer kan indtastes – der kan tilføjes medlemmer via distributionslister, sikkerhedsgrupper eller individuelt med personens e-mailadresse. 

11. Du kan nu vælge Skip og tilføje medlemmer senere.

12. Dit Team er nu oprettet.


Se vores Teams kurser

Seneste Teams posts


Hvorfor bruge Microsoft Teams?Se vores Teams kurser

TEAMS kursus