Sådan opretter du et møde i Microsoft Teams

– Denne guide hjælper dig til at blive mere effektiv på hjemmearbejdspladsen

Du kan oprette møder direkte fra en chattråd i en kanal. Du kan også oprette møder som i en almindelige kalender med indkaldelse af deltagere m.m. eller du kan bruge Outlook til at booke et Microsoft Teams Meeting.

Fra et møde kan du starte en chat med alle deltagere. Meetings vil vise en oversigt over alle dine møder fra Outlook. Hvis du vælger at deltage i et møde som er oprettet, som Skype møde vil det åbne i Skype appen i stedet for i Teams.

Opret møde

Du kan oprette et møde ved at vælge Meetings i menuen til venstre og i bunden vælge knappen Schedule a meeting. Du kan også vælge New Teams Meeting i Outlook og invitere brugerne her.

Møder kommer automatisk til at ligge under Meetings i Teams.

Når et møde er oprettet, kan deltagere gøre flere ting.

De kan starte en chat, de kan Join mødet med det samme, selvom det ikke er i gang. Klik på Join starter et skype-lignede møde med lyd og evt. video.

Der er mulighed for at dele indhold på mødet, som på et Skype for Business møde og hvis man vælger at optage mødet, ligger det efterfølgende i Stream, så andre kan se møde, hvis de ikke deltog.

Opret et Live møde

Fremgangsmåden er den samme som for oprettelse af møde, men når man opretter mødet, skal man vælge ”New live event” i toppen.

Du kan invitere andre som Presenters eller Producers og sætte rettigheder op

Når alt er konfigureret færdig, klik på Schedule knappen og mødet oprettes

Som producer på mødet skal du sætte indhold i kø, det kan være webcam video eller deling af skærm og fx visning af en præsentation. Nå mødet er slut ligger optagelsen i Stream.


Se alle Office 365 kurser

Seneste Teams posts


Office 365 kurser