Forbedret SharePoint site

Intranet CASE


optimeret, visuel løsning

Nyt og forbedret SharePoint site til intern kampagne

Dansk bryggeriselskab  genopfrisker  intern  kampagne


Kontakt os og hør mere
Forbedret SharePoint site til intern kampagne


Intern kampagne mangler fokus fra medarbejdere

Kunden er  det tredje største bryggeri i verden og  er derfor synlig i mere end  150 lande verden over.  Kunden står for produktion  og markedsføring af  blandt andet øl, vand og læskedrikke.  Organisationen huser omkring 1500  medarbejdere. 
 
Kunden har lavet kampagnen Sail´22 internt i virksomheden, som beskriver virksomhedens strategi gennem en årrække. Kampagnen vedrører blandt andet økonomiske målsætninger, investeringer, fornyelse af produkter, digitalisering osv. Da kampagnens sidste fase skulle igangsættes, søgte kunden hjælp til at fange medarbejdernes fokus. I samarbejde med kundens kreative bureau, blev der udarbejdet et design til en ny række kampagne sites, som sætter fokus på de forskellige dele af strategien. PeopleNet fik til opgave at realisere det nye design med ønsket funktionalitet i kundens eksisterende Classic SharePoint intranet. 

Løsning bygget på Classic SharePoint

Kunden  søgte en ny,  anderledes og  visuel løsning til deres interne kampagne bygget på Classic SharePoint, men  som ikke lignede Classic SharePoint rent visuelt. Derudover var det et krav,  at løsningen skulle bibeholde den øvre og nedre menu, som kendetegner kundens intranet. Endeligt var det overordnede mål,  at  kampagen  skulle ses, anvendes og engagere flere medarbejdere internt i koncernen.

Visualitet øger indsigt i kampagne og medarbejderengagement

PeopleNets konsulent udviklede løsningen kodet i SharePoint Framework men tog højde for, at de skulle bruges til Classic SharePoint. Samtidig gav det visuelle udtryk løsningen en moderne feel. Fordelen ved denne løsning er, at de udviklede webparts også kan implementeres i Modern SharePoint, hvis dette skulle blive aktuelt for kampagnen eller andre løsninger, hvor lignede funktionalitet ønskes.  
 
Derudover konfigurerede PeopleNets konsulent en række moduler i farver fra kundens designmanual med tilhørende undersider alt efter kampagens fokusområde. Yderligere blev der kodet costume webparts til videoklips, billeder, nbyheder og artikler, som blev rammen for designet. 

Løsningen  gav medarbejderne en bedre indsigt i kampagnen og Carlsbergs generelle strategi i forhold til mål og delmål.  På den baggrund har løsningen  tildels  været med til at løfte medarbejderengagementet samt den interne kommunikation hos kunden.

Agil proces garanterer kvalitet

PeopleNet mødtes med kunden samt deres design bureau, som havde et oplæg og et udkast til et re-design af kampagnen. På baggrund af kundens ønsker og behov udviklede konsulenten løsningen parallelt med,  at indholdet til kampagnen også blev  opdateret og videreudviklet.  Processen  foregik løbende i tæt kontakt mellem kunde, designer og konsulent for at sikre, at løsningen levede op til kundens forventninger.  Løsningen blev delt op og rullet ud i mindre steps  med ændringer og optimeringer undervejs.  PeopleNets  konsulent  har sørget for  al  installation  og opsætningen  undervejs i processen. 

Varighed:  En månedstid.

Teknologi

SharePoint Framework.


Vi kan også hjælpe jeres virksomhed


Kontakt en af vores eksperter og hør mere om mulighederne.



Kontaktinformationer

Karsten Mottlau
Business Solutions Advisor