Carlsberg

Intranet CASE


Opgraderet og optimeret løsning

Ny struktur på intern platform øger brugervenligheden

Dansk bryggeri omstrukturerer intern platform


Kontakt os og hør mere
Danish Crown intranet case


Manglende struktur og overblik over platform

Carlsberg er en af Danmarks største bryggeriselskaber. Koncernen kan spores i flere forskellige lande på international basis. Carlsberg markedsfører både øl, vand og læskedrikke, som kan anvendes i alle anledninger efter brugernes behov. Selskabet huser omkring 1500 medarbejdere. 
 
En del af Carlsbergs interne platform skulle bruges af de forskellige afdelinger til at finde inspiration til, hvordan produkter kunne brandes og markedsføres på markedet.
Dog havde en del af de ansatte svært ved at finde de rigtige informationer samt navigere rundt i de forskellige demand spaces, som denne del af platformen var bygget op omkring.  

Krav om øget brugervenlighed

For kunden var det essentielt, at løsningen forbedrede deres nuværende platform. Særligt med henblik på at øge brugervenligheden, så det blev lettere for de ansatte at navigere rundt.
Sitet skulle derfor omstruktureres, så det, i højere grad, var mere demand space fokuseret. 

Derudover var det afgørende for kunden, at løsningen skulle genbruge så mange af de eksisterende webdele, der allerede lå i platformen som muligt.

Løsning udviklet ved brug af SharePoint Framework

Med udgangspunkt i kundens krav og behov, udviklede PeopleNets konsulent en løsning ved brug af SharePoint Online og SharePoint Framework. Løsningen blev udviklet med udgangspunkt i kundens eksisterende webparts med kun enkelte ændringer, der skulle tilgodese den efterspurgte brugervenlighed. Løsningen tydeliggjorde de forskellige demand spaces, og det blev herigennem nemmere for de ansatte at navigere rundt på platformen. 

Agil projektmetode understøtter kvalitet af løsning

PeopleNets projektmetode var med til at sætte rammerne for udviklingen af løsningen til kunden.  
 
PeopleNets konsulent mødtes med kunden, hvor krav og muligheder til løsningen blev specificeret og afklaret. Herefter forløb en agil proces, hvori konsulenten udviklede et visuelt udkast til løsningen, som løbende blev præsenteret for og rettet til af kunden. Det agile forløb var, på den måde, med til at sikre, at løsningen levede op til kundens forventninger og behov. 
 
Udover at udvikle løsningen, stod PeopleNets konsulent til rådighed i forhold til rådgivning og vejledningen undervejs i hele forløbet. Derudover blev kunden tilbudt undervisning i Classic SharePoint med henblik på selv at kunne vedligeholde webdelene i fremtiden. 
 
Da løsningen var færdig gik den live på kundens intranet.

Varighed: Samlet set 3 uger.

Teknologi

SharePoint Online og SharePoint Framework.



Vi kan også hjælpe jeres virksomhed


Kontakt en af vores eksperter og hør mere om mulighederne.



Kontaktinformationer

Karsten Mottlau
Business Solutions Advisor