Intranet CASE
Opgraderet og optimeret teknologi
Ny og tidssvarende vidensportal understøtter de ansattes arbejde og sikrer opdateret viden
Dansk myndighed får ny vidensportal baseret på Microsoft 365
Kontakt os og hør mere

Udskiftning af eksisterende system
Kunden er en offentlig dansk myndighed med arbejdsområde inden for skatteområdet. Til dagligt er myndighedens opgave bl.a. at behandle klager i forbindelse med myndighedsafgørelser. I myndigheden er der ca. 400. medarbejdere.
Behandlingen af klager er afhængig af opdateret viden og lovtolkning, samtidig med at afgørelsestekster og standardformulering skal være enslydende og ensartede. Derudover er let adgang til eksterne kilder en vigtig del af sagsbehandlingen.
Det eksisterende system var utidssvarende og ikke specielt brugervenligt.
Brugerinterviews og designmodeller som grundlag for nye krav
Forud for implementeringen gik en analysefase, hvor myndighedens medarbejdere og ledelse blev spurgt til behov og erfaringer. På baggrund af resultaterne blev der udviklet en prototype og en række krav til en ny platform.
Fra den samlede liste af 100+ krav blev 46 krav udvalgt som essentielle for et nyt system. Disse 46 krav implementerede PeopleNet som en del af et Minimum Viable Product (MVP) 1. Resterende krav implementeres senere.
Teknisk implementering bygget i SharePoint Framework og SharePoint Online
Platformen er udviklet ved brug af SharePoint Online, SharePoint Framework og Microsoft 365. Løsningen består hovedsageligt af en teknisk implementering med fokus på struktur, platform og arkitektur.
Med den nye løsning har kunden fået overblik over deres viden således, at alle medarbejder har fælles udgangspunkt for behandling af klagesager. Desuden sikrer løsningen, at sagsbehandlingen et høj fagligt og ensartet niveau. Endelig muliggør løsningen let redaktionel redigering af indholdet i platformen.
Udviklingsmodel understøtter kvalitetsbåret løsning
Løsningen er udviklet ved brug af Scrum metoden, som er en iterativ udviklingsmodel, der forudsætter stabil og god kommunikation mellem kunde, udviklere og brugerne undervejs i hele projektet.
Løsningen blev udviklet i sprints af 14 dages varighed, hvor sammenhængende krav blev implementeret. Efter hvert sprint blev sprintets arbejde præsenteret, vurderet og evalueret af kunden i tæt samarbejde med konsulenterne. Efter hvert sprint har kunden mulighed for at justere krav på baggrund af det implementerede. Dette sikrer brugbar funktionalitet hele vejen igennem projektet til trods for mulige ændringer i krav.
I hele projektperioden arbejdede PeopleNets konsulenter tæt sammen med myndighedens projektdeltagere på et fælles kontor hos kunden, så eventuelle afklaringer hurtigt kunne afklares, og fremdriften sikres.
Varighed: Samlet set 6 uger.
Teknologi
SharePoint Online, SharePoint Framework og Microsoft 365.
Vi kan også hjælpe jeres virksomhed
Kontakt en af vores eksperter og hør mere om mulighederne.

Kontaktinformationer
Karsten Mottlau
Business Solutions Advisor
365Connect intranet
Du kan læse mere om vores 365Connect intranet her
Standard Office 365 intranet
Du kan læse mere om standard Office 365 intranet konfiguration her