Intranet CASE


Ny digital platform med grundlæggende funktioner

Ny digital platform med grundlæggende funktioner og ny digital identitet.

Dansk pensionsselskab får nyt, opdateret intranet.


Kontakt os og hør mere
adoptionforløb optimerer softwareudrulning og datasikkerhed i stor kommune

Manglende adgang til indhold og behov for selvstyring

En af de kunder, som PeopleNet har leveret en løsning til, er et dansk, stort pensionsselskab, som til dagligt leverer pensionsløsninger til flere tusind danskere. Selskabet rådgiver mennesker i alle situationer og fokuserer altid på at sikre tryghed og samtidig levere en stabil økonomisk performance til den enkelte.

Pensionsselskabets intranet var førhen styret af en anden organisations infrastruktur, hvilket betød, at de havde begrænset adgang til indhold. På den baggrund søgte de derfor en hurtig løsning på deres problem. Kunden havde behov for en ny intranetløsning, som faciliterede de grundlæggende funktioner og matchede deres eksisterende set-up.

Intranet baseret på SharePoint Online

For kunden var det afgørende at finde en intranetudbyder, som kunne støtte etableringen af den nye intranetløsning baseret på Microsoft SharePoint Office 365. Deres krav var at få etableret de grundlæggende funktioner i et intranet heriblandt telefonbog, kantinemenu og mærkedage. Et andet krav var også, at alle virksomhedens brugere skulle have adgang til intranettet.

Standard in-a-box løsning

På baggrund af kundens ønsker leverede PeopleNet en intranetløsning baseret på en af vores standard in-a-box løsninger, hvori nyheder, ledige stillinger osv. følger med som en del af et Modern SharePoint intranet. PeopleNets udviklere konfigurerede intranettet således, at intranettet kom til at indeholde moduler med hhv. telefonbog, kantinemenu og mærkedage på deres forside.

Processen

Intranetløsningen blev leveret efter PeopleNets leverancemetode, som indeholder 4 følgende faser:

I afklaringsfasen blev kundens krav og behov afklaret samt specificeret. Derudover blev design, arkitektur og informationer præciseret i en workshop mellem kunde og leverandør.

I realiseringsfasen konfigurerede SharePointudviklerne løsningen med henblik på at imødekomme kundens ønsker og behov.

I forankringsfasen blev intranetløsningen implementeret, administratorer blev uddannet, og løsningen blev overleveret til kunden.

I lanceringsfasen blev kundens nye intranet lanceret.

Varighed: 8 uger.

Teknologi

Modern SharePoint Online



Vi kan også hjælpe jeres virksomhed


Kontakt en af vores eksperter og hør mere om mulighederne.



Kontaktinformationer

Karsten Mottlau
Business Solutions Advisor