Microsoft 365 adoption plan – Fokusér på brugerne

Gå ikke glip af ny viden

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Udgivet den: 29. august 2019
Opdateret den: 13. oktober 2021

Få fuldt udbytte af Office 365 med en effektiv adoption-plan

Skal I til at lancere et nyt system i organisationen? Er der tale om et helt nyt system eller blot ændringer i et eksisterende system? Uanset hvad, så er det helt afgørende, at I får brugerne med, motiverer dem fra starten, og sikrer den rette kommunikation, træning og vejledning.

PeopleNets Adoption specialister er klar til at hjælpe jer med at udarbejde en klar og effektiv adoption-plan, som giver jer:

En klar adoption-strategi samt en detaljeret plan for adoption-aktiviteter:

    • Før lancering:
      • Behovsafklaring (Hvilke behov er der for adoption aktiviteter i jeres organisation?)
      • Kommunikation (Hvad skal kommunikeres? Hvem skal kommunikeres til? Hvor skal budskaberne kommunikeres? Hvornår skal budskaberne kommunikeres?)
    • Under lancering:
      • Hvilke og hvor mange adoption-aktiviteter skal eksekveres?
        • Træning (F.eks. workshops, kurser, e-learning, 1:1 undervisning, webinarer, seminarer m.fl.)
      • Efter lancering:
        • Hvilken hjælp og vejledning skal stilles til rådighed efter selve adoption-forløbet?
          • Vejledning (F.eks. vejledninger, guides, video tutorials, one-pagers m.fl.)

Ved at have en klar adoption-plan skaber I de bedste vilkår for brugerne. Herigennem kan I nemlig sikre, at brugerne rent faktisk anvender det nye system. Med en klar og effektiv adoption-plan kan I med andre ord sikre, at det nye system anerkendes, accepteres og tages i brug langt hurtigere og med mindst mulig modstand, end hvis I ikke havde en professionel og gennemarbejdet adoption-plan.

Brugerne i centrum

Intet værktøj eller system er mere effektivt end dén, der anvender det. Derfor er det også helt essentielt, at brugerne er i centrum for hele adoption forløbet. Det handler i høj grad om:

  • at sikre fokus på de tjenester, der skaber størst værdi.
  • at fokusere på de udfordringer, som brugerne oplever.
  • at sikre det rette kendskab til og engagement omkring Office 365 f.eks. samt de aktiviteter, som brugerne skal være en del af.
  • at sikre brugerne får de fornødne kompetencer og forudsætninger for at bruge nye systemer eller arbejdsmetoder.
  • at sikre brugerne kontinuerligt har hjælp og vejledning til rådighed.

Adoption med fokus på brugerne

Skal vi også hjælpe jer med adoption?

PeopleNets Adoption-konsulenter er specialister i forandringsledelse samt tilrettelæggelse af kompetenceudviklende forløb. Vi kan hjælpe jer effektivt videre med at tage Office 365 i brug via komplette adoption-løsninger, der dels klæder brugerne bedst muligt på, og dels sikrer, at læringsmaterialer, -metoder og -forløb passer præcist til jeres behov.

Følg os på

Brug for mere information?

Så ta' fat i Claus eller en af vores andre flinke medarbejdere.

Image

Claus Friis Pedersen

Partner og CEO