Hvad er Intranet?

Hvad er intranet?

Intranet beskrivelse

Et intranet er en virksomheds interne digitale arbejdsplads. Her placeres blandt andet virksomhedens dokumenter og filer. Via intranettet kan medarbejdere samarbejde sikkert på tværs af afdelinger og landegrænser.
Et intranet kan således defineres som et lukket datanetværk internt i en virksomhed. Intranettet bruges af medarbejdere til at samarbejde, formidle nyheder samt opbevare, finde og dele informationer. Intranettet tilgås fra internettet og kræver en adgangskode. På den måde styrer virksomheder selv, hvem der har adgang til deres intranet.

Hvad kan et intranet?

Et intranet kan have mange funktioner og kan tilpasses forskellige virksomhedsbehov. Et intranet kan f.eks. indeholde funktioner som:

  • Dokumenthåndtering
  • Sikker deling af filer
  • Rettighedsstyring
  • Teams og projektgrupper
  • Information om medarbejdere og kompetencer
  • Telefonbøger, håndbøger, servicekatalog mm.
  • Selvbetjening med automatiske flow
  • Virksomhedens samt personlige nyhedsfeeds
  • Nøgletal
  • Aktivitetskalender
  • Integration til andre systemer

Hvorfor skal man have et intranet?

Et intranet fungerer som virksomhedens digitale arbejdsplads. Her kan virksomheder skabe rammerne for sine medarbejderes personlige produktivitet samt effektivt samarbejde og intern kommunikation.

Et intranet kan bl.a. bidrage til at:

  • Gøre det let for medarbejdere at finde dokumenter, filer, værktøjer mm.
  • Skabe overblik over grupper og relaterede aktiviteter
  • Effektivisere virksomhedens kommunikation til medarbejdere
  • Gøre det nemt for medarbejdere at holde sig opdateret om nyheder og aktiviteter
  • Engagere medarbejdere fagligt og socialt
  • Styrke samarbejdsprocesser og kommunikation i teams
  • Sikre fremdrift i projekter
  • Holde fokus på forretningens nøgletal
  • Sikre optimal rettighedsstyring og sikkerhed

LÆS MERE OM INTRANET FUNKTIONER
HENT OVERSIGT OVER INTRANET FUNKTIONER

Virksomhedens digitale arbejdsplads


365Connect er mere end en intranetløsning. 365Connect er den intelligente digitale arbejdsplads - en kommunikationsløsning, der forbinder og effektiviserer medarbejdere, teams og virksomheder ved at skabe de bedste rammer for produktivitet, kommunikation, samarbejde, vidensdeling og engagement. 365Connect integrerer og forbinder Office 365 pakken ud i virksomheden ved hjælp af nyeste teknologi, en intuitiv brugergrænseflade samt intelligent IA og UX.
Kernen af 365Connect er en målrettet forening af brugerbehov og Office 365 tjenester og applikationer.
.

Kontakt en Intranetekspert direkte