Effektiv onboarding med Power Automate og Power Apps

Gå ikke glip af ny viden

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Udgivet den: 2. august 2019
Opdateret den: 20. maj 2021

Effektiv onboarding af medarbejdere


En løsning baseret på standardiserede formularer og workflows til sikring af hurtig og effektiv onboarding af nye medarbejdere

Nationalmuseet opbevarer og udstiller nogle af de største og mest essentielle kulturhistoriske samlinger af danske historier. På Nationalmuseet har man stort fokus på at fremme forskning, indsamling og bevaring af historie. Organisationen er bygget op af forskellige underafdelinger med hver deres fokus, hvor omkring 750 medarbejder til dagligt har sin arbejdsgang.

Onboarding af nye medarbejdere hos Nationalmuseet bestod af en række administrative procedurer, som manglede strukturer samt klare retningslinjer for korrekt gennemførelse. Onboardingen foregik på ad hoc basis, og udfordringen var især de mange tidskrævende og unødvendige arbejdsgange, der opstod. Nationalmuseet ønskede derfor at strømline arbejdsgange i forbindelse med onboarding. I samarbejde med PeopleNet udarbejdedes en løsning baseret på Microsoft 365 Power Apps og Power Automate.

Artiklen fortsætter længere nede.


Gratis guides


Central og strømlinet proces med minimalt administrativt arbejde

Efter PeopleNets implementering af en række standardiserede processer udarbejdet i flows, med udgangspunkt i en central checkliste i SharePoint, mindskedes både tidsforbrug og mængden af administrativt arbejde forbundet med opstart af nye medarbejdere markant.

Implementeringen indebar blandt andet, at Nationalmuseet fik fuldstændig kontrol over deres data. Herudover resulterede det i forbedret organisering og ansvarsfordeling i forbindelse med arbejdsopgaver, hos blandt andet drift, support og udvikling, som ellers var en tyngende problematik ved den tidligere arbejdsmetode. Da løsningen er udviklet på baggrund af data som ligger i SharePoint og flows i Power Automate, er det fremadrettet muligt for det interne personel at videreudvikle på løsningen – et ønske og en klar gevinst for organisationens tekniske og it-medarbejdere.

Derudover har Nationalmuseet fået en tidssvarende brugergrænseflade samt en langt større mulighed for at tilpasse brugerfladen til medarbejderne. Som et ekstra led kan brugergrænsefladen anvendes i et Microsoft 365 miljø, som fremadrettet vil blive en del af brugernes hverdag.

Værdiskabende løsning for medarbejderne

Den nye onboarding løsning har sikret Nationalmuseet, at hele processen er blevet samlet på en platform og det har medført sammenhæng, sikkerhed og struktur for onboarding samt overholdelse af gældende politikker. 

Yderligere udtaler Portaladministrator, Carsten Schumann at:

“Løsningen også har forbedret medarbejdertrivslen i organisationen og givet medarbejderne en følelse af tilhørsforhold samt en tryghed i deres arbejde. Ligeså er medarbejdernes time-to-performance blevet optimeret og deres samlede effektivitet og fremgang er blevet markant bedre.”

Løsningen har dermed ikke kun skabt gevinst for de medarbejdere, der til daglig sidder med onboarding, men også for de nye medarbejder hos Nationalmuseet.

Power Automate og PowerApps

Med Power Automate og Power Apps i forening kan du synkronisere og automatisere administrative processer og tilgå samt præsentere data via en brugervenlig virksomhedsapp.

Power Automate og Power Apps er hver især stærke redskaber til understøttelse af Jeres digitale forretning, og tilsammen udgør de et effektivt værktøj til udvikling af brugervenlige og automatiserede forretningsløsninger.

Forretningsløsninger baseret på Power Automate og Power Apps kan tilgås fra flere typer af devices og fra enhver lokation med adgang til internet og/eller en browser.

Anvendelsesmulighederne er mange og Power Automat og Power Apps kan med fordel andevendes i forbindelse med procesoptimering og -automatisering indenfor blandt andet Logistik, Industri, Teknologi, Offentlige Myndigheder mm.

Eksempler på anvendelse
Indberetnings- og godkendelsesformularer og -processer i forbindelse med:
- Onboarding
- Helpdesk
- Ferie anmodninger mv.

- Rapporteringer
- Kontaktopslag
- Bookinger

Kontakt

For nærmere information, kontakt venligst
Michelle Petersen

Michelle Petersen
Front-end Developer og Konsulent

__________

+45 7021 4445
mpe@peoplenet.dk
 
 

Følg os på

Brug for mere information?

Så ta' fat i Claus eller en af vores andre flinke medarbejdere.

Image

Claus Friis Pedersen

Partner og CEO