Intranet CASE


Brugervenligt og fremtidssikret intranet

Brugervenlighed, fremtidssikring og ny visuel identitet

International smykkevirksomhed får nyt opdateret intranet


Kontakt os og hør mere
adoptionforløb optimerer softwareudrulning og datasikkerhed i stor kommune

Manglende brugervenlighed og visuel genkendelighed

Kunden ønskede at overføre deres nye visuelle identitet til deres eksisterende intranet. Her var design og branding således afgørende for at sikre genkendelighed for brugerne. Kunden ønskede samtidig et mere brugervenligt intranet for både administratorer og brugere, idet deres eksisterende server-baserede løsning blandt andet havde begrænsede muligheder for redigering og oprettelse af nyheder mm.

Implementering af ny visuel identitet

Kundens nye visuelle identitet var afgørende at få overført til deres intranet, så deres digitale platforme var strømlignede. I den forbindelse har PeopleNet kodet og implementeret kundens nye visuelle identitet via visuelle guidelines sideløbende med en iterativ proces med kunden.

Brugervenlighed der effektiviserer

Fra kode-baseret til webparts-baseret intranet
Et afgørende element for brugervenligheden og den samlede opdatering af kundes intranet var overgangen fra at være kode-baseret til at være webparts-baseret. For kunden har det nemlig betydet, at de ikke længere skal have fat i en udvikler, når de skal have konfigureret noget, f.eks. features, indhold og design af features. De kan nu ordne mere selv.

Hurtigoprettelse og nem redigering af quick links   
Kunden ønskede at gøre det nemt for redaktører at oprette genvejstaster. Hertil har PeopleNet udviklet et nyt custom interface til hurtig og enkel oprettelse af nye quick links. For redaktørerne har det betydet, at de nemt og enkelt selv kan tilføje nye knapper med ikon, tekst og url. Den nye boks har således gjort det nemt for redaktører at tilføje nye genvejstaster til brugerne.

Hurtigoprettelse af nyheder
Udover kundens eksisterende nyhedskort med et tweet lignende flow af corporate nyheder, havde de brug for nemt at oprette korte interne nyheder uden at skulle forlade den side, de arbejder på. For eksempel i forbindelse med annoncering af nye medarbejdere samt løbende driftsstatus. Her var det afgørende, at nyhederne nemt kunne oprettes og slettes igen.

PeopleNet har udviklet en ny og enkel News Box til oprettelse og redigering af nyheder, som gør det muligt for brugerne at oprette korte nyheder i et brugervenligt WYSIWYG (what- you-see-is what-you-get) interface - helt uden at blive navigeret væk fra den side de er på. Nyhedsboksen er holdt helt enkel med nyhedstitler, som åbnes i modalvisning. Via enkel brugeridentificering, kan brugeren, som har oprettet nyheden, også selv slette nyheden igen.

Visuel opdatering af kundens Twitter-feed
Kunden ønskede at det integrerede Twitter feed på intranettet visuelt kom til at matche deres eksisterende nyhedskort. Dette har PeopleNet løst via et custom API, hvormed alene data fra kundens tweets hentes, mens selve visningen er kodet til at matche kundens øvrige nyheder.

Udførlig bruger-guide
I forlængelse af løsningen har PeopleNet desuden udarbejdet en udførlig guide, hvormed administratorer og brugere selv kan lave eventuelle ændringer fremadrettet.

Kort fortalt

PeopleNet har udviklet og implementeret en række elementer, som har været med til at sikre, at kundens eksisterende intranet er blevet opdateret og brugervenligt og samtidig matcher deres nye visuelle identitet.

PeopleNets kunde har således fået:

  • Deres nye visuelle identitet implementeret på deres intranet.
  • Et webparts-baseret intranet i stedet for et server-baseret intranet.
  • Et custom interface til hurtig og enkel oprettelse og redigering af quick links.
  • Brugervenlig News Box til hurtigoprettelse af korte nyheder.
  • Et Twitter feed som ligner deres eksisterende nyhedskort.
  • En brugervenlig og detaljeret guide så de selv kan lave ændringer.

Teknologier

SharePoint Online Classic
SharePoint Online Modern
Azure Cloud Functions
SharePoint Framework



Vi kan også hjælpe jeres virksomhed


Kontakt en af vores eksperter og hør mere om mulighederne.



Kontaktinformationer

Karsten Mottlau
Business Solutions Advisor