Migrering af data til responsiv teknologi

Tilmeld nyhedsbrev

Og gå ikke glip af ny viden om den digitale arbejdsplads

Udgivet den: 29. januar 2020
Opdateret den: 11. juli 2023

læsetid: 2 minutter

Dansk medicinal virksomhed får ny business logik

En dansk medicinal virksomhed skulle i gang med et større migreringsprojekt i forhold til deres intranet. Kunden benyttede på daværende tidspunkt en forældet SharePoint 2010 løsning til sit Intranet med Infopath, som en grundlæggende del af kundens business logik.

Kunden ønskede at flytte til en nyere Cloud-based version af SharePoint - SharePoint Online - samt at migrere deres gamle InfoPath formularer til Microsofts nyere platform Power Apps, idet denne vil erstatte InfoPath i Office365 platformen.

Krav om at genbruge eksisterende data

For kunden var det essentielt, at løsningen skulle anvende og udvide på samme data, som allerede var inkorporeret i InfoPath formularerne. Helt konkret betød dette, at den måde som dataen blev læst og gemt på skulle stemme overens i forhold til datatyper og –formatering. Derudover var der enkelte nye forretningskrav, der skulle tilgodeses og inkorporeres i løsningen.

Skræddersyede og responsive Power Apps

Med udgangspunkt i kundens krav og udfordringer udviklede PeopleNets eksperter forskellige Power Apps, herunder én til hver formular med dertilhørende flows udviklet i Power Automate. Derudover specialdesignede PeopleNets eksperter hver enkel Power App således, at alle kundens forretningskrav blev tilpasset og tilgodeset.

De nyudviklede løsninger er responsive, hvilket muliggør at kunden kan bruge dem på et langt større udvalg af platforme og skærmstørrelser blandt andet også på mobile enheder. Ved at migrere væk fra InfoPath, undgik kunden at samme data blev behandlet flere gange, hvilket var tilfældet med den tidligere InfoPath løsning.

Læs mere om migrering og digital transformation. 

Leverancemetode sikrer kvalitet

Løsningen er blevet leveret i forlængelse af PeopleNets effektive og smidige leverancemetode. I den forbindelse stillede PeopleNet med et mindre team af kompetente og erfarne udviklere samt konsulenter til rådgivning, som sikrede at processen kom hurtigt og sikkert i mål.

Processen blev udfoldet med et afklaringsmøde, hvor formularer og data blev præsenteret samt specificeret. Derefter blev løsningen udviklet med løbende rettelser og sparring mellem konsulenter, eksperter og kunde for netop at kvalitetssikre, at løsningen levede op til kundens forventninger.

Undervejs i udviklingsprocessen har PeopleNets konsulenter løbende oplært og trænet de ansatte således, at de selv kunne stå for vedligeholdelsen af løsningen, efter den er blevet implementeret. Slutteligt er løsningen blevet overleveret til kunden sammen med en support aftale til håndtering af alle udeståender, der kunne forekomme efter overlevering.

Varighed: 3 uger.

Teknologi