Hjem » Microsoft Office Blog

Microsoft Office Blog


På Microsoft Office bloggen får du gratis guides og viden om Microsoft Office programmerne. Du finder f.eks. guides om Excel, Word, PowerPoint og Outlook.

Word


Indsæt, redigér og slet fodnoter og slutnoter i Word

October 23, 2019

Man kan som forfatter af et dokument komme ud for, at man vil knytte en forklaring eller uddybning til et ord eller en sætning. Ikke alle vil måske være interesseret i denne uddybning, og det kan derfor være hensigtsmæssigt, at placere denne uddybning et andet sted i dokumentet. Til dette formål benyttes indsættelse af fodnoter og slutnoter. Forskellen på fodnoter[Felt] og … Read More

Opdatering af indholdsfortegnelse

October 7, 2019

Hvis man efter at have oprettet sin indholdsfortegnelse, har foretaget ændringer i dokumentet, f.eks. anvendt flere typografier eller har ændret nogle overskrifter, behøver man ikke oprette en ny indholdsfortegnelse. Den eksisterende indholdsfortegnelse kan opdateres, og det kan gøres på følgende måder: 1. Flyt markøren til indholdsfortegnelsen. Indholdsfortegnelsen vises nu i blåt, da feltet for indholdsfortegnelsen er aktiveret. eller Tryk på … Read More

Indsæt et underdokument i Word

October 2, 2019

For at indsætte et underdokument skal du gøre følgende: Vælg hvilken fil der skal indsættes. Når du indsætter et underdokument, kan der opstå forskellige meddelelser fra Word, omkring ting du skal være opmærksom på.Hvis du har valgt, at benytte orddeling i dokumentets skabelon, vil dette herefter få effekt på det indsatte underdokument. Hvis underdokumentet har en anden definition på f.eks. … Read More

Opret en bibliografi i Word

September 26, 2019

Når du arbejder med et større skriftligt arbejde og vil henvise til andre værker, kan du med fordel anvende sektionen Citations & Bibliography på båndet References. Dette giver mulighed for nemt og hurtigt at indsætte og opdatere henvisninger og bibliografiske referencer og sørger for, at de to stemmer overens, samt at alle citerede værker kommer med på bibliografien. For at oprette en bibliografi skal du gøre følgende: 2. … Read More

Sådan fastlægger du kolonnebredden i Word

September 25, 2019

Ofte ønsker man at tilpasse tabellen efter den tekst, der står i den. Ændring af kolonnebredde er derfor en næsten uundgåelig proces i opbygningen i en tabel. Nedenfor er beskrevet fire måder, at fastsætte kolonnebredden i en tabel på. 1. Markér tabellen, vælg det kontekstafhængige bånd Table Tools, Layout, Properties i sektionen Table. 2. Vælg fanen Column, du skal angive … Read More