SharePoint for Redaktører

vil du have kompetencer til at vedligeholde sharepoint på redaktør niveau?

På SharePoint for redaktører for du blandt andet evner til at publicere indhold, administrere webparts, lister og dokumentbiblioteker.

 

Bemærk! At vi afholder kurser i både københavn og Aarhus.

Læs mere om kurset

Gå ikke glip af ny viden

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Kursets indhold

Introduktion

Få en generel forståelse for SharePoints komponenter. Hvornår opretter man et site, en page eller en liste.

  • Site Collection (samling af websteder)
  • Sites (websteder)
  • Pages (sider)
  • List/Libraries
  • Webparts
  • Rettigheder

Publicering af indhold

Overvejelser om skrivestil, hvem skriver jeg til, nøgleord m.m., hvor kan links og billeder med fordel placeres.

  • Page layouts
  • Oprettelse af indhold på en page
  • Håndtering af en page: eksempelvisning, kladder og udgivelse
  • Styring af udgivelsestidspunkt- og arkivering

Webparts

Indsætte- og indstille webparts for at præsentere specielt indhold

  • Content Editor til formatering af tekst, tabeller, billeder, links m.m.
  • Contact details der viser kontaktperson og giver direkte mulighed for at kontakte denne
  • Summary Links til opbygning af linksamlinger
  • RSS-viewer bruges fx til indhentning af nyheder fra internettet
  • Content Query til oversigtsvisninger f.eks. nyhedslister

Dokumentbiblioteker

Håndtering af dokumenter og billeder. Oprette en god lagerstruktur for dokumenter og sikre en nem tilgang til dokumenterne for slutbrugeren.

  • Biblioteker
  • Upload og redigering af dokumenter/billeder
  • Fremvisning af dokumenter med webparts

Lister

Lister til håndtering af dynamiske oplysninger fx en eventliste. Hvor kan jeg med fordel bruge en liste i stedet for at oprette informationerne på en page.

  • Listetyper
  • Opbygning af lister
  • Vedligeholdelse af informationer på liste
  • Fremvisning af listeindhold via webparts

Om kurset

At give deltagerne indsigt i de funktioner, der tilbydes med SharePoint. At give deltagerne en god forståelse og kendskab til emner, der relaterer sig til at oprette og vedligeholde indhold (tekst, links, billeder, dokumenter og nyheder) på intranet- eller websites.

Målgruppe

Dette kursus henvender sig især til dig, der ønsker viden om, hvordan du varetager de daglige opgaver, som knytter sig til at være redaktør i SharePoint.

Forudsætninger

Kurset kræver at du har kendskab til sharePoint, svarende til SharePoint for bruger niveau eller lignende.
Leder du efter SharePoint Online eller 2019?Kom til kursus oversigten her

Tilmeld kursus her

Varighed

2 dage

Pris

*Kr. 7.500,- ekskl. moms

Tidspunkt

08:30-16:00

09-12-2021

On-live

11-01-2022

København

11-01-2022

Aarhus

08-02-2022

On-live

08-03-2022

København

Se flere datoer

* Såfremt du tilmelder dig et af vores On-Live kurser, fratrækkes DKK 200 kursusprisen, da forplejning ikke indgår.

Vi er klar til at hjælpe

Er du i tvivl om, hvilket kursus, der passer bedst til dit behov?
Morten og Claus er klar til at hjælpe dig.

Image

Morten Baron

Uddannelses- og Adoptionchef

Image

Claus Friis Pedersen

Partner og CEO

Generelt for vores kurser

Forud for din deltagelse på vores kurser, er du meget velkommen til at kontakte vores kursuskoordinatorer, som vil hjælpe dig med at finde det helt rigtige kursus til dit behov.

Vores undervisere er specialister med mange års erfaring, der holder sig fagligt opdateret. Under kurset fokuserer underviseren på både teori, praktiske øvelser samt på at besvare spørgsmål, så du opnår det optimale læringsudbytte.

Kurset inkluderer fuld forplejning; herunder morgenmad og frokost på nærliggende restauranter, samt frugt, snacks og drikkevarer i løbet af dagen. Du får et certifikat med bevis på dine nye kvalifikationer efter kursets afslutning.

Vi anbefaler!

Når du har afsluttet dette kursus, anbefaler vi, at du fortsætter med:

SharePoint for Superbrugere.

Det siger kunderne om vores kurser

Med løsningen fra PeopleNet har vi fået fuldstændig kontrol med hensyn til kvaliteten af de data, som tilføres systemet. Vi er særligt glade for, at det hele kører i SharePoint og Power Automate, som vi kender og selv kan både drifte og udvikle på (i det små). Og det hele er pakket ind i en tidssvarende brugergrænseflade som vi selv kan tilpasse efter behov.

- Carsten Schümann, Portaladministrator - Nationalmuséet