Excel for indkøbere II
Vi fokuserer på:
- Import- og oprensning af data, for at undgå ”trash-in trash-out
- Analysering af data f.eks. cost break down, konsolidering, optimale indkøbsforslag
- Rapportering f.eks. Benchmarking af leverandører, Worst-Expected-Best cases, Forecasts
Du spilder ikke tiden på vores Excel for indkøbere II kursus
Alle eksempler og opgaver kan bruges direkte i din hverdag, og vores erfarne undervisere tilpasser gerne undervisningen til netop dine arbejdsopgaver.
Om kurset
Værd at vide om vores Excel for indkøbere II kursus:
Forud for din deltagelse på vores kurser, er du meget velkommen til at kontakte vores kursuskoordinatorer, som vil hjælpe dig med at finde det helt rigtige kursus til dit behov.
Vores undervisere er specialister med mange års erfaring, der holder sig fagligt opdateret. Under kurset fokuserer underviseren på både teori, praktiske øvelser samt på at besvare spørgsmål, så du opnår det optimale læringsudbytte.
Kurset inkluderer fuld forplejning; herunder morgenmad og frokost på nærliggende restauranter samt frugt, snacks og drikkevarer i løbet af dagen. Du får et certifikat med bevis på dine nye kvalifikationer efter kursets afslutning. Du modtager kursusmateriale samt et opgavesæt, som du til enhver tid efterfølgende kan benytte dig af.
Alle der arbejder inden for procurement og er rutineret bruger af Excel. Du har erfaring med til følgende områder:
- Formatering og datatyper
- Opbygning af formler
Når du er færdig med dette kursus anbefaler vi, at du går videre med er Power BI kursus.
Det lærer du på vores Excel for indkøbere II kursus
Kurset tager udgangspunkt i konkrete arbejdsopgaver, hvor de avancerede Excel funktioner med fordel bør anvendes. Kurset veksler mellem oplæg, eksempler og øvelser.
Import af data med Power Query
- Fra tegnseparerede filer
- Fra Database tabeller
- Oprensning af data
Konsolidering af data
- Forbrugstal fra flere områder samles
- Lagerbevægelser struktureres og opsummeres
Analyse af indkøbsdata
- D-funktioner og HVIS til A-B-C vareklassificering
- TREND til beregning af kommende indkøbstal
- Pivottabeller/diagrammer til opstilling af forbrugstal
Design af rekvisition (formular)
- Formularelementer
- Datavalidering
- Beskyttelse af celler
Målsøgning og Problemløser (Solver)
- Hurtige bud på f.eks. ønsket dækningsgrad
- Forslag til optimale indkøb ift. målsætning, kriterier, og forhandling
Scenariestyring
- sammenligning af tilbud, worst-expected-best cases
- Opsamling af forslag fra Problemløser
- Opstilling af samlede oversigter
Diagrammer
- Tendens- og forecast linjer til estimerede forbrug
- X-Y plot til benchmarking af leverandører
Macroer
- Automatisering af opgaver f.eks.
- Oprettelse af Pivottabel
- Dynamiske perioder i diagrammer
Du vil lære avancerede Excel-teknikker og funktioner, der er specielt nyttige for indkøbere. Dette inkluderer komplekse formler, pivot-tabeller, datavalidering, makroer og meget mere. Disse færdigheder vil gøre det muligt for dig at håndtere og analysere indkøbsdata mere effektivt og præcist.
Effektiv databehandling: Ved at lære at bruge avancerede funktioner i Excel vil deltagerne kunne håndtere store mængder indkøbsdata på en mere effektiv måde. De vil kunne organisere og analysere dataene hurtigere og få bedre indsigt i indkøbsprocessen.
Bedre dataanalyse: Excel's avancerede funktioner giver dig mulighed for at udføre dybere og mere komplekse dataanalyser. Du vil kunne identificere mønstre, tendenser og besparelsespotentialer mere præcist, hvilket kan føre til bedre indkøbsbeslutninger.
Tidsbesparende teknikker: Du vil lære tidsbesparende teknikker og tastaturgenveje, der gør det muligt for dig at arbejde hurtigere og mere effektivt med Excel. Dette vil hjælpe dig med at øge din produktivitet i indkøbsprocessen.
Bedre forhandlingsstyrke: Gennem en dybere forståelse af dataanalyse og præsentation i Excel vil du være bedre rustet til at forhandle med leverandører. Du vil kunne præsentere fakta og tal mere overbevisende og træffe mere informerede beslutninger under forhandlingerne.
Bedre præsentation og rapportering: Du vil lære at oprette mere avancerede og professionelle rapporter og præsentationer i Excel. Dette vil gøre det lettere for dig at dele vigtige indkøbsresultater med ledelsen og andre interessenter.
Bedre beslutningstagning: Ved at have bedre indsigter i indkøbsdata og præstationer vil deltagerne kunne træffe bedre beslutninger, der kan føre til omkostningsbesparelser, forbedret leverandørpræstation og optimeret indkøbsstrategi.
Lær Excel på den måde, der passer dig
Hos PeopleNet kan du blive undervist i Excel på den måde, som passer præcis til dit eller dit firmas behov. Kontakt vores kursuskoordinatorer og få hjælp til at finde det helt rigtige kursus til netop dit behov. Vælg f.eks. mellem:
Få en tilpasset Excel kursus til netop dine arbejdsopgaver afholdt ved dit skrivebord.
2 dage
*Kr. 8.500,- ekskl. moms
08:30-16:00
25-10-2023
København
25-10-2023
On-live
17-01-2024
København
17-01-2024
On-live
27-03-2024
København
Kan du ikke finde præcis det Excel kursus, som du har brug for, skræddersyer vi det til dig. Kontakt os i dag og få det kompetenceløft i Excel, som gør dig stærkere i hverdagen.
FAQ om Excel
Har kan du finde svar på spørgsmål du måtte have om Excel.
Kan du ikke finde svar på det, du søger? Kan du kontakte os på telefon +45 7021 4445 eller benyt formularen herunder.