Excel for indkøbere I
Den bedste forudsætning for godt udført arbejde, er optimal brug af velegnede redskaber. En god del af opgaverne for en indkøber drejer sig om bearbejdning og analyse af data og til det er Excel et særdeles velegnet redskab, som du bør mestre. På kurset får du de grundlæggende færdigheder, det kræver at benytte Excel.
Vi fokuserer blandt andet på:- Opstilling af vægtede tilbud, hvor formatering, datavalidering og formler anvendes
- Udregning af prisspænd med brug af funktioner
- Markering af interessante værdier, ved brug af betinget formatering
- Valutaomregninger, hvor værdier hentes via opslag
- Prisopslag, mængderabatter og genbestilling af varer
- Søgninger efter bedste pris
- Lister – dvs. behandling af data fra f.eks. økonomisystemer – herunder funktioner som sortering (overblik over varer, pris, betingelser), filtrering (udvælgelse af informationer) og pivottabeller
- Diagrammer til præsentation og beslutningsgrundlag
Du spilder ikke tiden på vores Excel for indkøbere I kursus
Alle eksempler og opgaver kan bruges direkte i din hverdag, og vores erfarne undervisere tilpasser gerne undervisningen til netop dine arbejdsopgaver.
Om kurset
Værd at vide om vores Excel for indkøbere I kursus:
Forud for din deltagelse på vores kurser, er du meget velkommen til at kontakte vores kursuskoordinatorer, som vil hjælpe dig med at finde det helt rigtige kursus til dit behov.
Vores undervisere er specialister med mange års erfaring, der holder sig fagligt opdateret. Under kurset fokuserer underviseren på både teori, praktiske øvelser samt på at besvare spørgsmål, så du opnår det optimale læringsudbytte.
Kurset inkluderer fuld forplejning; herunder morgenmad og frokost på nærliggende restauranter samt frugt, snacks og drikkevarer i løbet af dagen. Du får et certifikat med bevis på dine nye kvalifikationer efter kursets afslutning. Du modtager kursusmateriale samt et opgavesæt, som du til enhver tid efterfølgende kan benytte dig af.
Alle inden for procurement, der har et ønske om større viden og forståelse for de funktioner Excel der understøtter rollen som indkøber.
Du er i en indkøbsfunktion og ønsker at arbejde smartere med Excel i dit daglige arbejde.
Det lærer du på vores Excel for indkøbere I kursus
Kurset er opdelt i korte lektioner, hvor du får masser af tid til at løse praktiske hverdagsopgaver med Excel. Kursets lektioner gennemgår:
Introduktion til grundlæggende begreber
- Regneark
- Håndtering af rækker og kolonner
- Navigering i og mellem regneark
- Formatering af tal, tekst, kolonner, rækker og celler
- Betinget formatering
Datavalidering
- Styring af input i celler
Funktioner
- Sum
- MIDDEL
- MIN, MAKS
- HVIS
- LOPSLAG, VOPSLAG
Målsøgning og konsekvensberegning
- MÅLSØGNING
- Tabelværktøjet DATA
Sortering
- A-Z, brugerdefineret
Filtrering
- Autofilter
- Avanceret filter
Pivottabeller
- Struktur, aggregeringer og filtre
Diagrammer
- Cirkeldiagrammer (Lagkager) – f.eks. hvordan fordeler indkøbet sig på varegrupper
- Søjlediagrammer – f.eks. besparelser pr. måned ved ny leverandør
- Kurvediagrammer – f.eks. sæsonprofil for vareindkøb
Forbedret effektivitet og produktivitet: Ved at lære de grundlæggende funktioner i Excel kan du automatisere opgaver, bruge smarte formler og funktioner samt organisere data mere effektivt. Dette kan føre til øget produktivitet i dit daglige arbejde som indkøbere.
Bedre datamanagement: Excel giver mulighed for at organisere, analysere og bearbejde store mængder data. Du vil lære at importere, sortere og filtrere data, hvilket gør det nemmere at træffe informerede beslutninger og håndtere indkøbsdata mere effektivt.
Hurtigere og mere nøjagtige beregninger: Med kendskab til Excel kan du udføre komplekse beregninger og analyser med lethed. Det reducerer risikoen for fejl, da Excel gør det muligt at automatisere gentagne processer og minimere manuelle indtastningsfejl.
Budgettering og rapportering: Excel er et kraftfuldt værktøj til at oprette og administrere budgetter samt generere rapporter. Du vil lære at oprette interaktive og visuelt tiltalende budgetter og rapporter, hvilket gør det nemmere at præsentere indkøbsdata for interessenter og ledelse.
Analytiske færdigheder: Excel giver mulighed for avanceret dataanalyse, herunder pivot-tabeller, grafer og diagrammer. Du lærer at trække meningsfulde indsigter ud af indkøbsdata og bruge dem til at optimere indkøbsprocessen og træffe bedre beslutninger.
Bedre kommunikation: Med kendskab til Excel kan du bedre kommunikere med kolleger og interessenter ved at præsentere data og resultater på en letforståelig måde.
Dette styrker din evne til at deltage i beslutningstagningen og samarbejde mere effektivt.
Lær Excel på den måde, der passer dig
Hos PeopleNet kan du blive undervist i Excel på den måde, som passer præcis til dit eller dit firmas behov. Kontakt vores kursuskoordinatorer og få hjælp til at finde det helt rigtige kursus til netop dit behov. Vælg f.eks. mellem:
Få en tilpasset Excel kursus til netop dine arbejdsopgaver afholdt ved dit skrivebord.
2 dage
*Kr. 8.500,- ekskl. moms
08:30-16:00
23-10-2023
København
23-10-2023
On-live
15-01-2024
København
15-01-2024
On-live
25-03-2024
København
Kan du ikke finde præcis det Excel kursus, som du har brug for, skræddersyer vi det til dig. Kontakt os i dag og få det kompetenceløft i Excel, som gør dig stærkere i hverdagen.
FAQ om Excel
Har kan du finde svar på spørgsmål du måtte have om Excel.
Kan du ikke finde svar på det, du søger? Kan du kontakte os på telefon +45 7021 4445 eller benyt formularen herunder.