SHAREPOINT ONLINE REDAKTØR INTRODUKTION

SHAREPOINT ONLINE – REDAKTØR INTRODUKTION

 

Book nu
Vælg dato og sted

09-08-2017

København

09-08-2017

Aarhus

13-09-2017

København

13-09-2017

Aarhus

11-10-2017

København

11-10-2017

Aarhus

07-11-2017

Aarhus

08-11-2017

København

13-12-2017

København

13-12-2017

Aarhus

 

Tidspunkt og varighed
kl. 08:30 – 16:00
1 dag

Sted
Vælg dit kursussted enten i København eller Aarhus
op under Book nu

Pris
Kr. 3.000,- eksl. moms

Kontakt
+45 70 21 44 45
info@peoplenet.dk

SHAREPOINT ONLINE – REDAKTØR INTRODUKTION


Målsætning

At give deltageren indsigt i og forståelse for funktioner og muligheder i SharePoint Online med henblik på at skabe en effektiv udveksling af informationer i lister og biblioteker. Kurset gør dig i stand til at anvende de centrale standardfunktioner i SharePoint Online med hensyn til lister og biblioteker. Vi ser også på grænsefladerne til de øvrige funktioner i Office 365. Du lærer at håndtere versioner, herunder at sammenligne og genskabe tidligere versioner.
Du lærer at synkronisere dokumenter til egen pc eller din OneDrive for Business-konto.

Målgruppe

Brugere, superbrugere, projektledere, projektdeltagere og koordinatorer, som skal samarbejde og videndele med interne kolleger og eksterne samarbejdspartnere. Målgruppen er alle, der ønsker at gøre arbejdsdagen mere effektiv, når det drejer sig om at anvende og dele information på SharePoint Online og Office 365.
Kurset kan også købes som en komprimeret workshop med udvalgte tjenester, som du har behov for f.eks. på et firmatilpasset hold, hvor vi tager udgangspunkt i jeres specifikke anvendelse af SharePoint Online.

Tag SharePoint Online Redaktør Videregående og få dybere indsigt. Klik her for at se mere om kurset

Indhold


Introduktion

Vi starter med en kort, overordnet gennemgang af Office 365, muligheder, bestanddele og termer:
• Hvad er Office 365, og hvilke funktioner har du til rådighed?
• Log på Office 365 / SharePoint Online
• Brug af browsere
• Forstå navigationsmenuen

Anvendelse af biblioteker

Her gennemgår vi de forskellige muligheder for biblioteker med deling af dokumenter, billeder og filer:
• Upload af dokumenter og billeder
• Redigering i webapplikationer
• Versionering
• Sammenlign dokumenter
• Slet og genskab dokumenter
• Samtidig redigering
• Udfyldelse af metadata-felter i en formular
• Synkronisering til pc

Anvendelse af lister

Her gennemgår vi, hvordan du kan benytte de indbyggede lister til strukturering i dit daglige arbejde:
• Kalender
• Opgaveliste
• Kontaktpersoner
• Indbyggede visninger
• Versionering
• Slet og genskab elementer
• Synkronisering til Outlook

Rettigheder og roller

Her orienteres du om rettigheder og roller. Underviseren giver eksempler på best practice på området:
• Brugere og grupper
• Adgangsrettigheder
• Rettighedsniveauer (rolle)
• Webstedsrettigheder

OneDrive for Business

Vi gennemgår OneDrive for Business og de mest brugervenlige funktioner, som giver dig mulighed for at gemme dine personlige billeder og dokumenter:
• Strukturering af indhold
• Synkronisering
• Deling med interne og eksterne

Forudsætninger

Det er en fordel, hvis du allerede har arbejdet med Office pakken.

Varighed

1 dag