SHAREPOINT ONLINE FOR SUPERBRUGERE

SHAREPOINT ONLINE FOR SUPERBRUGERE

 

Book nu
Vælg dato og sted

13-09-2017

Aarhus

25-09-2017

København

11-10-2017

Aarhus

30-10-2017

København

07-11-2017

Aarhus

27-11-2017

København

13-12-2017

Aarhus

18-12-2017

København

 

Tidspunkt og varighed
kl. 08:30 – 16:00
2 dage

Sted
Vælg dit kursussted enten i København eller Aarhus
op under Book nu

Pris
Kr. 7.200,- eksl. moms

Kontakt
+45 70 21 44 45
info@peoplenet.dk

SHAREPOINT ONLINE FOR SUPERBRUGERE


Målsætning

At give deltageren en grundig forståelse for muligheder i SharePoint Online med henblik på at skabe en mere effektiv arbejdsdag. Kurset gør dig i stand til at opsætte SharePoint Online til at samarbejde med deling af dokumenter, din personlige dokumenthåndtering (OneDrive for Business), samt god brug af integreret mail i SharePoint sites (“Site mailboxes”). Efter kurset har du en overordnet forståelse for, hvordan man opsætter og bruger de relevante dele i Office 365 i SharePoint Online.
Kursets målsætning er ligeledes at gøre dig i stand til at arbejde effektivt uanset om du er på kontoret, på farten eller derhjemme.
Under kurset opretter vi en Office 365 test. Du vil have adgang til din Office 365 test i de efterfølgende 30 dage efter kurset.

Målgruppe

Brugere, superbrugere, projektledere, projektdeltagere og koordinatorer, som skal samarbejde og videndele med interne kolleger og eksterne samarbejdspartnere eller kunder. Målgruppen er alle, der ønsker at gøre arbejdsdagen mere effektiv, når det drejer sig om at dele dokumenter, søge kolleger, opsætte møder, dele inspiration og ideer – både på arbejdet, hjemme og på farten.
Kurset kan også købes som en komprimeret workshop med udvalgte tjenester, som du har behov for f.eks. på et firmatilpasset hold, hvor vi tager udgangspunkt i jeres specifikke anvendelse af Office 365.

Indhold


Introduktion

Her gennemgår vi de forskellige muligheder, der er for browserklienten. Vi ser også på, hvordan du kan tilpasse Office indstillinger til netop dine behov og din Office 365:
• Hvilken browser skal du bruge?
• Opsæt din browser (fx Chrome, Firefox)
• Opsæt Office 2013 til din Office 365 konto
• Opsæt adgang til OneDrive for Business

SharePoint Online Rettigheder

Her lærer du at opsætte og styre rettigheder og roller. Underviseren giver eksempler på best practice på området:
• Brugere og grupper
• Adgangsrettigheder
• Rettighedsniveauer (rolle)
• Webstedsrettigheder

SharePoint Online

Vi opbygger en Site Collection og gennemgår i den forbindelse nogle af de forskellige skabeloner, deres formål og muligheder
• Generel tilpasning
• Opsætning af samarbejdsrum
• Opsætning af biblioteker og lister
• Rettighedshåndtering, herunder deling med eksterne brugere
• Introduktion til implementering af SharePoint
• Anvendelse af forskellige site templates
• Oprettelse af sites
• Anvendelse af sites
• Offentlig & virksomhedsmarkedsplads (til SharePoint Apps)

Generel tilpasning

Her gennemgår vi de forskellige sidetyper og de muligheder og forskelligheder, siderne har. Vi ser også på, hvordan du kan ændre brugeroplevelsen af siderne ved hjælp af webparts, temaer og den nye App model til SharePoint 2013
• Tilpasning ved hjælp af WebParts
• Overblik over forskellige sidetyper
• Anvendelse af temaer
• SharePoint Apps Model

Hvordan opsætter du SharePoint Online til din Outlook-klient og Outlook Web Access (OWA)

Her gennemgår vi, hvordan du kan udnytte funktionaliteten mellem Outlook-klienten og OWA, uanset hvor du er:
• Synkronisering af Outlook-klienten og indstillinger i Office 365
• Team site mailbox i Outlook og OWA
• Integration med kalender og SharePoint Online kalender 

Sådan opsætter du SharePoint Online til dine Office 2013 applikationer

Her ser vi på forskellen mellem at have en Windows Live ID og en Office 365 brugerkonto til Office.
• Opsætning af Office 2013 til Office 365
• Skift mellem Windows Live ID og Office 365 bruger
• Undgå unødvendige pop up- og login-vinduer

OneDrive for Business

Vi gennemgår OneDrive for Business og de mest brugervenlige funktioner, du kan benytte for at gemme dine personlige billeder og dokumenter:
• Strukturering af indhold
• Synkronisering
• Deling med interne og eksterne
• Workflow (information)

Office Professional Plus

Her gør vi dig i stand til at udnytte mulighederne for brug af Office pakken i forskellige situationer (på kontoret, derhjemme og på farten) og på forskellige enheder (pc, mobiltelefon og touch enhed) og samtidig at kunne arbejd sammen i det samme dokument, f.eks. en gruppe sælgere der skal udarbejde et større tilbud, så kan de fordele opgaverne/afsnit i forhold til det som der skrives i tilbuddet, hvor de er flere personer som samtidigt kan skrive i dokumentet:
• Introduktion og gennemgang af Office Web Apps
• Online-/offline-synkronisering
• Co-Authoring i Word
• Introduktion af udvalgte dele af Office Professional Plus programpakken: Word, Excel, PowerPoint, OneNote, Outlook
• Introduktion til de øvrige dele af Office Professional Plus programpakken: InfoPath, Publisher, Access

Workflows

Vi ser på, hvordan Workflows kan understøtte forretningen i din virksomhed. Vi opretter workflows i SharePoint Designer og ser på de gode muligheder, der er for blandt andet betingelser og handlinger:
• Introduktion til arkitekturen bag Workflows

Forudsætninger

Kendskab til Windows og Office

Varighed

2 dage