SHAREPOINT ONLINE ADMINISTRATOR

SHAREPOINT ONLINE ADMINISTRATOR

 

Book nu
Vælg dato og sted

Passer ingen af datoerne dig? Kontakt os og vi finder en løsning.

27-11-2017

Aarhus

11-12-2017

København

11-12-2017

Aarhus

19-01-2018

København

25-01-2018

København

25-01-2018

Aarhus

01-03-2018

København

01-03-2018

Aarhus

23-04-2018

København

23-04-2018

Aarhus

24-05-2018

København

24-05-2018

Aarhus

21-06-2018

København

21-06-2018

Aarhus

 

Tidspunkt og varighed
kl. 08:30 – 16:00
1 dage

Sted
Kejsergade 2, 3. sal
1155 København K

Pris
Kr. 5.000,- eksl. moms

Kontakt
+45 70 21 44 45
info@peoplenet.dk

SHAREPOINT ONLINE ADMINISTRATOR


Målsætning

At give deltageren indsigt i og forståelse for funktioner og muligheder i SharePoint Online med henblik på gøre det nemmere for brugerne at arbejde effektivt. Kurset gør dig i stand til at administrere de centrale funktioner i SharePoint Online hvad angår: Site collections, OneDrive for Business, brugerprofiler, Term Store, Søgning, Apps.
Kurset tager udgangspunkt i de funktioner, der er til rådighed i SharePoint Online Plan 2 (Enterprise): http://office.microsoft.com/en-us/sharepoint/collaboration-tools-compare-sharepoint-plans-FX103789400.aspx

Bemærk, at dette kursus ikke behandler Business Intelligence-delen og ej heller superbrugeradministration af SharePoint. For dette anbefaler vi kurset “SharePoint 2010/2013 for Superbrugere”.

Under kurset opretter vi en Office 365 “sandkasse”. Du vil have adgang til sandkassen i 30 dage efter kurset.

Målgruppe

Systemadministratorer, netværksansvarlige og projektledere, som skal konfigurere og vedligeholde SharePoint Online med henblik på at skabe en effektiv platform for samarbejde og vidensdeling.

Generelt om kurset

Forud for din deltagelse i vores kurser, er du meget velkommen til at kontakte os og vi hjælper dig med at finde det helt rigtige kursus til dine behov. Vores undervisere er specialister med mange års erfaring, der holder sig fagligt opdateret, og udover den praktiske gennemførelse af kompetenceudvikling, kan de kan derfor tilbyde kyndig konsulentbistand.
På kurserne anvender vi både undervisningsmateriale samt cases, således at der er en vekselvirkning mellem teori og praktisk træning for at opnå et optimalt udbytte, der er meningsfyldt for dig som deltagende. Af denne årsag er der rig mulighed for at arbejde med relevante tjenester og funktioner i løbet af dagen, ligesom at spørgsmål er velkomne.

Kurset inkluderer fuld forplejning bestående af lækker morgenmad og frokost på en nærliggende restaurant. I løbet af dagen har du mulighed for at tanke op med kaffe, te, vand, sodavand, frugt og andre snacks.
Du får et certifikat med bevis på dine nye kvalifikationer efter kursets afslutning.
Hvis du skulle have spørgsmål til de emner der er blevet gennemgået på dit kursus, er du velkommen til at kontakte underviseren derefter.

Indhold


På kurset får du avanceret viden om, hvordan SharePoint Online opsættes på en Office 365 platform. Vi ser på de nye systemmæssige muligheder, der er i Office 365.

Introduktion til SharePoint Online

Vi starter med at gennemgå de scenarier, hvor du typisk kan have fordel af SharePoint Online f.eks. til intranet, projekter eller extranet. Forstå SharePoint-begreber og lær, hvor du finder nyttig information:
• Intranet-, extranet- og internetportaler
• Social platform (Yammer)
• Webbaseret dokumentvisning samt co-authoring-løsningen
• Office Web Apps
• SharePoint Management Shell

Kom godt i gang

Her lærer du at forstå authentification-metoder på SharePoint Online, og hvordan du får givet brugerne den bedste log-in oplevelse:
• Log på SharePoint Online
• Brug af browsere (faldgruber, tips & tricks)
• Forstå navigationsmenuen
• SharePoints hierarkiske model
• Brugerens første opsætning af SharePoint Online

Rettighedsstyring

• Her lærer du at håndtere og styre rettigheder. Underviseren giver eksempler på best practice på området:
• Brugere og grupper
• Deling med eksterne brugere
• Adgangsrettigheder
• Rettighedsniveauer (rolle)
• Webstedsrettigheder

SharePoint Online

SharePoint Online er ikke så kompleks som Exchange Online, men der er findes stadig en helt palet af samarbejdsværktøjer:
• Indføring i SharePoint Online
• Samarbejdsrum (Collaboration)
• Biblioteker og lister
• Begrænsninger i SharePoint Online

SharePoint Administration

• Vi gennemgår de gængse funktionaliteter SharePoint Online
• Oprettelse af Site Collections
• Oprettelse af brugere og grupper
• Oprettelse af Teamsites og subsites
• Introduktion til SharePoint Online Public site
• Introduktion til Term Store
• SharePoint Online biblioteker med metadata
• SharePoint Online integration med Office
• Opgradering af SharePoint Online

Administrationsinterfacet og relationen til SharePoint Online

Vi gennemgår SharePoint Online dashboard, så du kan aflæse servicebeskeder fra Microsoft:
• Opret og følg en supportsag
• SharePoint-begreber

Avanceret administration

I SharePoint Online har du ikke adgang til Central Administration; du har derimod adgang til SharePoint Management Shell, hvorfra du kan udføre nogle af de samme kommandoer, som du kan i Central Administration:
• SharePoint PowerShell (introduktion)

Søgning

Søgning er en stor del af brugerenes oplevelse af SharePoint. Derfor er det vigtigt at sætte søgefunktionen korrekt op i SharePoint Online:
• Introduktion til søgning
• Opsætning af søgning

Term Store Management

Via Term Store kan man indrette indholdstyper fordelt på alle Site Collections. Her kigger vi på, hvordan det sættes op:
• Oprettelse og anvendelse af Term Store Manager

OneDrive for Business

OneDrive for Business er brugernes lokale drev i skyen. Her kan de gemme og dele dokumenter med interne såvel som eksterne samarbejdspartnere i forbindelse med tidsbegrænsede projekter og løbende samarbejde.
• Introduktion til OneDrive for Business
• Opsætning af OneDrive for Business

SharePoint hybridmodel (kort overblik)

Søgning i hybridmodellen kan opdeles i tre modeller. For alle tre gælder, at søgefunktionen opsættes for crawling og indexering. Du får en kort gennemgang af de tre modeller:
• Kort introduktion til de tre modeller
• Opsætning af søgning.

Forudsætninger

Det forventes, at du allerede har administratorerfaring, og at du er fortrolig med standard SharePoint begreber som team sites, biblioteker, lister samt webparts. Det er også en fordel, hvis du har erfaring med administrator-erfaring.

Varighed

1 dage