SharePoint Online for Administratorer
Om kurset
På dette kursus lærer du at abejde med authentification-metoder, rettighedsstyring, samarbejdsværktøjer og avanceret administration i SharePoint Online. Du lærer også at opsætte søgning, Term Store og OneDrive for Business.
Efter dette kursus har du kompetencer til opsætning af SharePoint Online på en Microsoft 365 platform samt de systemmæssige muligheder i Microsoft 365. Du vil være i stand til at administrere alle de centrale funktioner i SharePoint Online og du vil effektivt kunne konfigurere og vedligeholde SharePoint Online til effektivt samarbejde og vidensdeling.
Kurset tager udgangspunkt i de funktioner, der er til rådighed i Office 365 E3 (Enterprise).
Bemærk, at dette kursus ikke behandler Business Intelligence-delen og ej heller superbrugeradministration af SharePoint. Ønsker du et kursus, der berører disse emner, anbefaler vi kurset “SharePoint Online for Superbrugere”.
Målgruppe
Forudsætninger
Generelt for PeopleNets kurser
Forud for din deltagelse på vores kurser, er du meget velkommen til at kontakte vores kursuskoordinatorer, som vil hjælpe dig med at finde det helt rigtige kursus til dit behov.
Vores undervisere er specialister med mange års erfaring, der holder sig fagligt opdateret. Under kurset fokuserer underviseren på både teori, praktiske øvelser samt på at besvare spørgsmål, så du opnår det optimale læringsudbytte.
Kurset inkluderer fuld forplejning; herunder morgenmad og frokost på nærliggende restauranter, samt frugt, snacks og drikkevarer i løbet af dagen. Du får et certifikat med bevis på dine nye kvalifikationer efter kursets afslutning.
Tilmeld kursus
2 dage
7500,- eksl. moms
08:30-16:00
15-04-2021
On-live
18-05-2021
København
18-05-2021
Aarhus
03-06-2021
On-live
30-06-2021
Aarhus
Kursets indhold
Introduktion
Intranet, Samarbejdsplatform
Microsoft Teams
Webbaseret dokumentvisning og samtidig redigering
Office Online
SharePoint Online Management Shell
Log på SharePoint Online
Multifaktor athentication
Brug af browsere (faldgruber, tips & tricks)
Forstå navigationsmenuen
SharePoints hierarkiske model vs. ny hub-struktur
Brugerens første opsætning af SharePoint Online
Administratorpanelet
Hjem
Websteder
Politikker
Indstillinger
Indholdstjenester
Migrering
Ordbank
Brugerprofiler
Søg
Apps
BCS
Secure Store
Datastyring
Infopath
Hybridvælger
OneDrive Administration
Rettighedsstyring
Brugere og grupper
Roller
Deling med eksterne brugere
Adgangsrettigheder
Rettighedsniveauer
Webstedsrettigheder
Microsoft 365 Grupper
SharePoint Online
Indføring i SharePoint Online
Teamwebsted (Team sites)
Biblioteker og lister
Begrænsninger i SharePoint Online
SharePoint Administration
Oprettelse af Sites
Oprettelse af brugere og grupper
Oprettelse af Teamsites /Hub Sites
Introduktion til Term Store/Content type gallery
SharePoint Online biblioteker med metadata
SharePoint Online integration med Office
Øvrige emner, der berøres
Opret og følg en Microsoft supportsag
SharePoint-begreber
Introduktion til SharePoint PowerShell
Opsætning af søgning
Opsætning af OneDrive for Business samt synkroniserings klient
Kontakt
For nærmere information, kontakt venligst

