SharePoint 2010 Helpdesk

SHAREPOINT 2010 HELPDESK

 

Book nu
Vælg dato og sted

20-11-2017

København

11-12-2017

Aarhus

 

Tidspunkt og varighed
kl. 08:30 – 16:00
4 dage

Sted
Vælg dit kursussted enten i København eller Aarhus
op under Book nu

Pris
Kr. 13.600,- eksl. moms

Kontakt
+45 70 21 44 45
info@peoplenet.dk

SHAREPOINT 2010 HELPDESK


Målsætning

At give deltagerne indsigt i og forståelse for de funktioner og muligheder, der tilbydes i en standard SharePoint 2010 installation, så du kan varetage den daglige support af redaktører og brugere. Du får kendskab til typiske SharePoint FAQ, som supportere konfronteres med, både hvad angår dagligdagsproblemer, men også mere avancerede problemstillinger. Endvidere gennemgås administration af brugerrettigheder og trashbin og restor- procedurer af lister og dokumenter.

Målgruppe

Supportere og helpdesk-medarbejdere, der skal have kendskab til en bred vifte af SharePoint 2010 funktionaliteter.

Indhold


Introduktion

• Gennemgang af SharePoint 2010 og SharePoint Foundation
• Strukturering
• Kontekstbaseret ribbon
• Ribbon ved sider, lister og libraries

Administration af websteder

• Opret et websted /sitetræ
• Forstå og anvend webstedsgrupper og brugere
• Sikkerhed på elementniveau
• Administrer websted-struktur; møde- og dokumentarbejdsområder, webdelssider og under-websteder i et webstedshierarki

Tilrette websteder

• Tilpas websted med webdele
• Tilpas websteder med temaer og navigationsmuligheder
• Administrer deltagere og brugere for at sikre fortrolige informationer
• Forstå og tilpas lister til deling af informationsmeddelelser, kontaktpersoner, givenheder, hyperlinks, opgaver, problemer
• Tilret diskussionsfora for hurtig udveksling af gruppens meninger
• Opret undersøgelser for afdækning af brugeres behov og meninger
• Anvend RSS til hurtig udveksling af data

Biblioteker i SharePoint 2010

• Administrer websteder til processer og projekter
• Anvend indbyggede workflow til ‘Issue Tracking’
• Opret egne, regelbaserede workflows med SharePoint Designer
• Skab overblik på tværs af sites med Content Query webpart
• Hold deltagere opdateret med beskeder
• Skab overblik over aktiviteter med Project Tasks
• Anvend webstedsrapporter til oprydning og personaliseret adgang til vigtige dokumenter
• Anvend simpel og avanceret søgning til at finde informationer
• Arbejd offline med delte dokumenter og lister: Workspace
• Document sets

Vedligeholdelse af websted

• Anvend statistik på brug af websted til at forbedre design
• Brug ”Trashbin” Recovery & restore af dokumenter og lister uden involvering af it-afdeling
• Backup/restore fra Central Administration

Administration af portalstruktur

• Forstå og anvend Master Pages og skabeloner for intra-/extra-/internet
• Planlæg og opret en portalstruktur
• Design og navigation i portalstrukturen
• Anvend site variations til at styre sprogvarianter af internetløsning
• Forstå og anvend portalgrupper, audiences og brugere
• Få overblik over nye webparts til rådighed

Web Content Management – administrere Publicerings processer

• Skab integreret publicering på intranet-, ekstranet- og internetsider vha. WCM
• Skab kontrol over publicering og vedligehold med roller, policies og workflow
• Effektiviser arbejdsgange med genanvendeligt indhold, konvertering af dokumenter til webformat m.m.
• Brug de redaktionelle tricks og redskaber: Check for ændringer, send til oversættelse, minor-major versioner og version history, WYSIWYG Web Content Editor m.m.

Dokumenthåndtering på portalen

• Styr fortrolige dokumenter med Information Management Policies, Auditing og Compliance
• Opsæt policies for tilbageholdelse, udløb, tracking og logging
• Design og anvend avancerede workflows med integration til Office applikationerne

Business Intelligence

• Integration med MS Excel 2007/2010
• Forstå mulighederne i Excel Services
• Forstå mulighederne for rapportering vha dataintegration med

Excel

• Forbind forretningen med RSS og mobile enheder
• Chart Web Part og Excel Web Part

Administration af sagsbehandling og processer

• Anvend workflow til effektivt sagsforløb og dokumentforløb
• Designe og oprette workflows med SharePoint Designer
• Anvend, start og deltag i standardworkflow
• Arbejde i Office 2007/2010 applikationer med workflow
• Forstå Business Connectivity Services
• Skab overblik over forretningsprocesser i Report Center med Dashboards og KPI
• Anvend browser-enabled InfoPath forms
• Skab overblik på tværs af portal sites med webparts
• Anvend simpel og avanceret søgning til at finde personer og informationer
• Arbejd offline med delte dokumenter og lister i Outlook 2007

Personalisering af portalen

• Opsætte og vedligeholde My Site
• Forstå mulighederne for tilretning af My Site
• Redigere My Site informationer
• Real-time presence & communication samt Social Networking
• Tilret nyheder, udseende og navigation ift. målgrupper
• Udnyt hurtigt skift af brugerprofil (intra-/ekstra-/internet) til forskellige målgrupper

Vedligeholdelse af portalen

• Anvend rapporter og statistik på brug af portalen til at forbedre design
• Nye servicefunktioner i SharePoint Designer: Reparere brudte links m.m.
• Brug ”Trashbin” Recovery & restore af dokumenter og lister.

Forudsætninger

Du arbejder i en supportfunktion og har erfaring med at supportere Windows XP, Vista eller Windows 7 samt Office 2003, 2007 eller 2010.

Varighed

4 dage