OFFICE 365 KURSUS – ONEDRIVE FOR BUSINESS

OFFICE 365 KURSUS – ONEDRIVE FOR BUSINESS

 

Book nu
Vælg dato og sted

Passer ingen af datoerne dig? Kontakt os og vi finder en løsning.

15-11-2017

København

15-11-2017

Aarhus

06-12-2017

København

06-12-2017

Aarhus

 

Tidspunkt og varighed
kl. 08:30 – 16:00
1 dag

Sted
Vælg dit kursussted enten i København eller Aarhus
op under Book nu

Pris
Kr. 3.000,- eksl. moms

Kontakt
+45 70 21 44 45
info@peoplenet.dk

OFFICE 365 KURSUS – ONEDRIVE FOR BUSINESS


Målsætning

At give deltagerne indsigt i brugen af OneDrive til at dele dokumenter med eksterne brugere i forbindelse med tidsbegrænsede projekter og løbende samarbejde. Vi gennemgår compliance redskaber, backup m.v. Du får nyttige apps til tablets og mobiltelefoner, hvilket gør det muligt for alle brugere at læse og redigere Office dokumenter på kontoret og på farten. På kurset opsætter vi en OneDrive for Business løsning, så du og dine brugere med det samme kan begynde at dele informationer internt og eksternt. I forbindelse med kurset udleveres små foldere med tips og tricks, som du kan tage med dig hjem og anvende i hverdagen.
Under kurset opretter vi en Office 365 test. Du vil have adgang til din Office 365 test i de efterfølgende 30 dage efter kurset.

Målgruppe

Kurset henvender sig til alle medarbejdere, som skal dele dokumenter med eksterne samarbejdspartnere, og som har brug for “OneDrive for Business” til at understøtte denne proces.

Generelt for kurset

Forud for din deltagelse i vores kurser, er du meget velkommen til at kontakte os og vi hjælper dig med at finde det helt rigtige kursus til dine behov. Vores undervisere er specialister med mange års erfaring, der holder sig fagligt opdateret, og udover den praktiske gennemførelse af kompetenceudvikling, kan de kan derfor tilbyde kyndig konsulentbistand.
På kurserne anvender vi både undervisningsmateriale samt cases, således at der er en vekselvirkning mellem teori og praktisk træning for at opnå et optimalt udbytte, der er meningsfyldt for dig som deltagende. Af denne årsag er der rig mulighed for at arbejde med relevante tjenester og funktioner i løbet af dagen, ligesom at spørgsmål er velkomne.

Kurset inkluderer fuld forplejning bestående af lækker morgenmad og frokost på en nærliggende restaurant. I løbet af dagen har du mulighed for at tanke op med kaffe, te, vand, sodavand, frugt og andre snacks.
Du får et certifikat med bevis på dine nye kvalifikationer efter kursets afslutning.
Hvis du skulle have spørgsmål til de emner der er blevet gennemgået på dit kursus, er du velkommen til at kontakte underviseren derefter.

Indhold


Introduktion og overblik over OneDrive for Business

• Hvorfor OneDrive for Business og ikke Dropbox eller andre konkurrerende cloud-produkter
• Sikkerhed
• Feature oversigt – sammenligning med andre cloud-produkter
• Sådan logger du på
• Hvad indeholder OneDrive for Business? Søgning. Del med andre.
• OneDrive for Business – SharePoint. Samme terminologi, to forskellige teknologier.

Forarbejdet og planlægning

• Strukturering af data (private dokumenter på min egen OneDrive og deling med kollegaer og eksterne brugere)
• Overvej hvornår dokumenter skal på SharePoint, og hvornår de skal på OneDrive for Business.
• Synkronisering af OneDrive for Business til stifinder
• Metadata. Skiftet fra brug af gamle mapper til metadata
• Oprettelse af indholdstyper
• Download og synkronisering af apps til diverse devices
• Flyt filer fra andre cloud-løsninger til OneDrive for Business

Sådan arbejder du med dokumenter

• Opret og upload dokumenter direkte til OneDrive for Business
• Drag and drop oplevelse
• Versionering
• Co-Authoring: Flere samtidige brugere på et dokument (via browser og klient)
• Åben og rediger dokument fra devices
• Offline/online + synkronisering (evt. fejlhåndtering)
• Tag billeder og synkroniser med OneDrive for Business
• Se fejllog/fejlbeskeder i forbindelse med synkronisering (hvad må man ikke mht. navngivning)
• Send et link i en mail til OneDrive for Business
• Følg andres dokumenter

Sådan sker samarbejdet i grupper og projekter nemmest

• Vi gennemgår flere scenarier
• Arbejdsgange. Opret workflows til automatisk behandling af dine dokumenter
• Godkendelse af indhold. Udgiv kun godkendt indhold
• Arbejd med billeddata

Sikkerhed

• Multifactor authentification
• Auditing and control
• Information om DLP (data loss prevention)

Forudsætninger

Kendskab til Windows og Office

Varighed

1 dag