Office 365 kurser


Office 365 er fremtidens produktivitetsløsning og arbejdsplads på tværs af pc, mobile enheder og browser. Office 365 er sikker, pålidelig, prisbillig, kraftig og den bedste måde at flytte din virksomhed til skyen og arbejde mere produktivt fra flere fysiske steder.

Med en Office 365-plan får du mest muligt ud af din investering, og du kan spare op til 40% i forhold til at købe individuelle tjenester. Microsoft Office 365 tjenesteplaner er udviklet til at hjælpe med at opfylde din virksomheds behov for høj sikkerhed, pålidelighed og slutbrugerproduktivitet.

Office 365 henvender sig til mindre, mellemstore og store virksomheder, som ønsker at fokusere på deres kerneforretning, bevare en høj produktivitet/mobilitet og slippe for it-bekymringer og investeringer. Microsofts Cloud computing er på dine præmisser, både on-premises eller online. Du vil få standardiseret jeres it-miljø samt få adgang til allestedsnærværende it-teknologier.

- Ring nu på tlf. 7021 4445
- Kontakt os per email
- Eller udfyld denne formular

OFFICE 365 Personlig Produktivitet

Målsætning

På dette kursus fokuseres der på din personlige produktivitet i en digital arbejdsdag. Office 365 tilbyder en lang række spændende funktioner og tjenester, der giver brugere mulighed for at optimere kommunikation, samarbejde, organisering og meget mere. Målet med dette kursus er at klæde dig på til at anvende Office 365 til din fordel, med henblik på at opnå overskud og øget produktivitet i arbejdsdagen.

Efter kurset behersker du de centrale brugerrelevante funktioner i Office 365.
Det er vigtigt at kunne omsætte teori til praksis. Under kurset opretter vi derfor en Office 365 “sandkasse”, hvor du vil have mulighed for at prøve kræfter med tjenesterne under kurset. Du vil have adgang til sandkassen i 30 dage efter kurset.
Hvis du medbringer din mobiltelefon og/eller tablet på kurset, vil du få lejlighed til at installere en række nyttige Office 365-apps.

Målgruppe

Kurset er til dig, der ønsker at gøre arbejdsdagen mere effektiv. Dette kan både være når det drejer sig om at anvende mails, dele dokumenter, søge kolleger, opsætte møder, dele inspiration og ideer – både på arbejdet, hjemme og på farten.

Generelt for kurset

Forud for din deltagelse i vores kurser, er du meget velkommen til at kontakte os og vi hjælper dig med at finde det helt rigtige kursus til dine behov. Vores undervisere er specialister med mange års erfaring, der holder sig fagligt opdateret, og udover den praktiske gennemførelse af kompetenceudvikling, kan de kan derfor tilbyde kyndig konsulentbistand.
På kurserne anvender vi både undervisningsmateriale samt cases, således at der er en vekselvirkning mellem teori og praktisk træning for at opnå et optimalt udbytte, der er meningsfyldt for dig som deltagende. Af denne årsag er der rig mulighed for at arbejde med relevante tjenester og funktioner i løbet af dagen, ligesom at spørgsmål er velkomne.
Kurset inkluderer fuld forplejning bestående af lækker morgenmad og frokost på en nærliggende restaurant. I løbet af dagen har du mulighed for at tanke op med kaffe, te, vand, sodavand, frugt og andre snacks.
Du får et certifikat med bevis på dine nye kvalifikationer efter kursets afslutning.
Hvis du skulle have spørgsmål til de emner der er blevet gennemgået på dit kursus, er du velkommen til at kontakte underviseren derefter.

Indhold


Introduktion til Office 365

Kurset introduceres med en gennemgang af Office 365, herunder muligheder, tjenester og termer. Herefter gennemgås en række udvalgte applikationer og deres funktioner. Undervejs tilsigtes at skabe en forståelse af samspillet mellem funktionerne i Office 365. På kurset opnår du desuden kendskab til hvorledes du kan arbejde effektivt på farten ved hjælp af de værktøjer Office 365 stiller til rådighed. Resultatet heraf er at mindske unødvendigt tidsforbrug hvilket øger arbejdsglæden og samtidig øger din produktivt i det daglige arbejde.

Kursets indhold
• Få overblikket over Office 365
• Gennemgang af relevante Office 365 applikationer*.
• Samspil mellem funktionerne i Office 365, som gør dit arbejde mere produktivt
• Adgang via diverse enheder (PC, Mac, ChromeBook, tablet (iOS & Android), telefon)
• Online i forhold til offline adgang til Office-produkterne
*Følgende Office 365 applikationer, vil blive gennemgået på kurset:
• OneDrive
• OneNote
• Outlook
• Planner
• Skype for Business
• Office

Få overblikket over Office 365

Indledningsvist vil du blive introduceret for de tjenester der udgør Office 365, og ikke mindst hvilke tjenester du har adgang til med din pakke. Formålet med at give dig et overblik over programmerne er at klæde dig på til kurset og din videre brug efter kursets afslutning.

Gennemgang af relevante Office 365 applikationer

OneDrive
Vi gennemgår OneDrive og de mest brugervenlige funktioner for, at du kan gemme dine personlige billeder og dokumenter, herunder:
• Strukturering af indhold
• Synkronisering
• Deling med interne og eksterne kontakter

OneNote
• Oprettelse af notesbøger, sektioner og sider
• Gem i dit OneDrive
• Del din notesbog
• Træk filer og web-tekst ind
• OCR-scanning

Outlook
• Få styr på din indgående post ved hjælp af Flows og fokuseret indbakke
• Forbind med OneDrive
o Hente filer fra skyen
o Vedhæfte filer eller links?
• Forbind kalenderaftaler med OneNote

Planner
Du lærer at oprette nye planer, organisere og tildele opgaver, dele filer, chatte om det, du arbejder på, og få opdateringer, om hvordan det skrider frem.

Skype for Business
Skype er et effektivt værktøj til at skabe personlige tidsbesparelser. Vi fokuserer især på Skypes chatfunktion, som anvendes til at opnå straksafklaringer, samt på små tips og tricks såsom hvordan du kan tage noter mens du har en Skype for Business samtale i gang.
Office

Der gennemgås fælles funktioner i Office:
• Backstagevisning
• Kommandobånd og faner
• Værktøjslinjen Hurtig adgang
• Arbejd i skyen med OneDrive
• Smarte opslag
• Fortæl mig, hvad du vil gøre

Der vil endvidere gennemgås relevante funktioner, der er særskilte for f.eks. Word, Excel eller PowerPoint af hensyn til deltagernes behov.
Derudover vil vi gennemgå online i forhold til offline adgang til Office-produkterne.

Samspil mellem funktionerne

Dette punkt på dagsordenen vil indtræde løbende. Fokus vil være på hvordan du som bruger, øger din effektivitet ved at anvende forskellige Office 365-tjenester i samspil med hinanden.
Dette kan f.eks. være at vedhæfte et dokument i en mail, sendt via Outlook, som et OneDrive link, så modtageren løbende og automatisk kan se de ændringer du foretager.

Vælg dato og tilmeld

Varighed1 dag

TidKl. 8.30 - 16.00

Pris ekskl. moms3.500,-

Læs mere

OFFICE 365 – SKAB BRUGERTILFREDSHED MED POWER BI ADOPTION CONTENT PACK

Målsætning

Ønsker du at opnå indsigt i brugernes anvendelse af Office 365-tjenesterne for at optimere virksomhedens produktivitet og ikke mindst brugernes tilfredshed? Med Power BI Adoption content pack kan du hurtigt og effektivt indsamle data fra Office 365-tjenester, der giver en dyb indsigt i arbejdsprocesserne. Værktøjet hjælper ledere til at forstå samarbejdsmønstre i organisationer, der påvirker produktivitet og medarbejderengagement for hermed at optimere den digitale arbejdsplads.

Power BI Adoption content pack er tilgængelig for større virksomheder med over 5.000 brugere.
Formålet med kurset er at lære deltageren hvordan man integrerer Power BI Adoption content pack i organisationen ved hjælp af Office 365. På kurset lærer deltagerne af benytte de bedste værktøjer til opgaven.

Målgruppe

Dette kursus henvender sig til medarbejdere, med funktioner der kræver indblik i arbejdsprocesser. Eksempler herpå er it-administrationsmedarbejdere, produktivitetsmanagers og virksomhedsejere.

Generelt for kurset

Forud for din deltagelse i vores kurser, er du meget velkommen til at kontakte os og vi hjælper dig med at finde det helt rigtige kursus til dine behov. Vores undervisere er specialister med mange års erfaring, der holder sig fagligt opdateret, og udover den praktiske gennemførelse af kompetenceudvikling, kan de kan derfor tilbyde kyndig konsulentbistand.
På kurserne anvender vi både undervisningsmateriale samt cases, således at der er en vekselvirkning mellem teori og praktisk træning for at opnå et optimalt udbytte, der er meningsfyldt for dig som deltagende. Af denne årsag er der rig mulighed for at arbejde med relevante tjenester og funktioner i løbet af dagen, ligesom at spørgsmål er velkomne.

Kurset inkluderer fuld forplejning bestående af lækker morgenmad og frokost på en nærliggende restaurant. I løbet af dagen har du mulighed for at tanke op med kaffe, te, vand, sodavand, frugt og andre snacks.
Du får et certifikat med bevis på dine nye kvalifikationer efter kursets afslutning.
Hvis du skulle have spørgsmål til de emner der er blevet gennemgået på dit kursus, er du velkommen til at kontakte underviseren derefter.

Indhold og emner


Gennemgang af muligheder

På kurset vil vi gennemgå mulighederne, jeres virksomhed opnår ved Microsoft Power BI Adoption content pack.

Power BI Adoption content pack anvender data fra Office 365 til at fremføre oplysninger om virksomhedens produktivitet. Det hjælper ledere til at forstå samarbejdsmønstre i organisationen, der påvirker effektivitet og medarbejderengagement.

På kurset analyserer vi hvordan dine teams arbejder sammen, så du kan identificere best practice. Derefter kan du bruge disse oplysninger til at:

• Forbedre effektiviteten og maksimere din organisations mest dyrebare ressourcetid
• Reducere jobrelaterede påvirkninger, som underminerer forretningsresultaterne
• Forenkle komplekse, organisatoriske strukturer og praksis samt eliminere procesfriktion
• Øge medarbejdernes engagement, ansvarlighed og tilbageholdelse.

Men vigtigst er, at Power BI Adoption content pack giver dig et objektivt værktøj til at forstå og måle effekten af adfærd for din organisation. Ud fra denne viden, muliggøres tiltag baseret på adfærdsdata, og programmers succes vil kunne måles over tid.

Få brugbar viden og tag datadrevne beslutninger

Power BI Adoption content pack tilbyder diverse anvendelige og objektive værktøjer til at indsamle essentielle oplysninger om virksomheders interne samarbejde og kommunikation, hvilket skaber et solidt grundlag for strategiske beslutningsprocesser. Vejledende dashboards fremhæver desuden potentielle problemområder, så du bliver gjort opmærksom på dem.

Gør Office 365-data stærkere med oplysninger om forretningsresultater for at fastlægge best practice, forudsigende modeller og benchmarks. Introducér initiativer til forandring baseret på adfærdsdata, og mål programmers succes over tid. Specialiserede konsulenttjenester er tilgængelige for at hjælpe dig med at kvantificere forretningsudfordringer og indføre forandring.

Fremmer organisatorisk forandring

Forstærk Office 365-data med oplysninger om forretningsresultater for at fastlægge best practice, forudsigende modeller og benchmarks. Introducer forandringsinitiativer baseret på adfærdsdata, og mål programmers succes over tid.

Beskytter personlige oplysninger

Power BI Adoption content pack er udstyret med kontrolelementer til sikring af personlige oplysninger, der lever op til jeres behov for databeskyttelse. Som kunde afgør I, hvilke grupper der analyseres og I bevarer endvidere kontrollen over datasamlinger og standarder for anonymisering. Power BI Adoption content pack analyserer kun metadata fra Office 365. Niveauet af datasynlighed og -samling er baseret på rolle- og kundeindstillinger.

Vælg dato og tilmeld

Varighed2 dage

TidKl. 8.30 - 16.00

Pris ekskl. moms7.000,-

Læs mere

Office 365 - Effektivt samarbejde i skyen

Målsætning

Dette kursus er til dig, som gerne vil lære at arbejde og ikke mindst samarbejde effektivt i Office 365. På kurset vil der fokuseres på tjenesterne Teams, Outlook samt på relevante funktioner i Grupper, Planner og OneNote.

Du vil få en grundig gennemgang af de funktioner, som ovenstående applikationer tilbyder. Kurset er opbygget omkring daglig brug af Office 365 fra en PC, men indeholder også en kort introduktion til brug på andre enheder som mobiltelefoner og tablets.

Målgruppe

Kurset henvender sig til projektmedarbejdere og -teams, men også til den almene medarbejder der arbejder og udveksler informationer med interne og eksterne samarbejdspartnere.

Generelt for kurset

Forud for din deltagelse i vores kurser, er du meget velkommen til at kontakte os og vi hjælper dig med at finde det helt rigtige kursus til dine behov. Vores undervisere er specialister med mange års erfaring, der holder sig fagligt opdateret, og udover den praktiske gennemførelse af kompetenceudvikling, kan de kan derfor tilbyde kyndig konsulentbistand.
På kurserne anvender vi både undervisningsmateriale samt cases, således at der er en vekselvirkning mellem teori og praktisk træning for at opnå et optimalt udbytte, der er meningsfyldt for dig som deltagende. Af denne årsag er der rig mulighed for at arbejde med relevante tjenester og funktioner i løbet af dagen, ligesom at spørgsmål er velkomne.

Kurset inkluderer fuld forplejning bestående af lækker morgenmad og frokost på en nærliggende restaurant. I løbet af dagen har du mulighed for at tanke op med kaffe, te, vand, sodavand, frugt og andre snacks.
Du får et certifikat med bevis på dine nye kvalifikationer efter kursets afslutning.
Hvis du skulle have spørgsmål til de emner der er blevet gennemgået på dit kursus, er du velkommen til at kontakte underviseren derefter.

Indhold


Introduktion

I løbet af dette kursus vil du blive introduceret til en række samarbejdsværktøjer i form af Office 365 apps. Der vil både fokuseres på de enkelte apps, men der vil desuden indgå emner om hvorledes du kan samarbejde på tværs af flere applikationer. Der fokuseres desuden på sikkerhed, på dette kursus.

Centrale applikationer

• Teams
• Outlook Online
• Office Groups
• Skype for Business
• Planner
• OneDrive for Business
• Office (Excel, Word, PowerPoint og OneNote)
• SharePoint

Sikkerhed

Sikkerhed er et meget stort emne i Office 365. På dette kursus ser vi på sikkerheden set fra en brugers perspektiv.
• Delve
• Deling af dokumenter (SharePoint og OneDrive)
• Office Groups og Teams
• Skype for Business
• Outlook Online
• Office (Excel, Word, PowerPoint og OneNote)
• Skype for Business

Cases

• OneNote mødenotater sammen med Outlook
• Oprettelse af teamsite og deling med teammedlemmer
• Arbejde med fællespostkassen Team Site Mail Box
• Samtidig redigering i Word, Excel og PowerPoint
• Informationssøgning med Delve
• Vedligeholdelse af din online profil
• Afstemning med Skype for Business
• Overtagelse og deling af skrivebord med Skype for Business
• Fildeling
• Formidling af projekt med Sway

Vælg dato og tilmeld

Varighed2 dage

TidKl. 8.30 - 16.00

Pris ekskl. moms7.000,-

Læs mere

Microsoft Office 365 Business Center

Målsætning

Målet med dette kursus, er at sikre at administratorer i mindre virksomheder, bevarer overblikket over en række væsentlige forretningsrelaterede emner.

Microsoft Business Center er et sikkert website, der tilbyder en række ressourcer, der gør det nemmere at drive virksomhed. Med business apps fra Office 365, kan du opbygge kunderelationer, strømline salg og udvide din online tilstedeværelse, mens du driver din forretning i skyen.

Målgruppe

Målgruppen er alle med Microsoft Business Premium Plan-licenser, der ønsker at arbejde kreativt og visualiseret med forretningens udvikling.
Kurset kan desuden købes som en komprimeret workshop med fokus på udvalgte tjenester, der er relevante for dig f.eks. på et firmatilpasset hold, hvor vi tager udgangspunkt i jeres specifikke anvendelse af Booking i Office 365.

Generelt

Forud for din deltagelse i vores kurser, er du meget velkommen til at kontakte os og vi hjælper dig med at finde det helt rigtige kursus til dine behov. Vores undervisere er specialister med mange års erfaring, der holder sig fagligt opdateret, og udover den praktiske gennemførelse af kompetenceudvikling, kan de kan derfor tilbyde kyndig konsulentbistand.

På kurserne anvender vi både undervisningsmateriale samt cases, således at der er en vekselvirkning mellem teori og praktisk træning for at opnå et optimalt udbytte, der er meningsfyldt for dig som deltagende. Af denne årsag er der rig mulighed for at arbejde med relevante tjenester og funktioner i løbet af dagen, ligesom at spørgsmål er velkomne.

Kurset inkluderer fuld forplejning bestående af lækker morgenmad og frokost på en nærliggende restaurant. I løbet af dagen har du mulighed for at tanke op med kaffe, te, vand, sodavand, frugt og andre snacks.

Du får et certifikat med bevis på dine nye kvalifikationer efter kursets afslutning. Hvis du skulle have spørgsmål til de emner der er blevet gennemgået på dit kursus, er du velkommen til at kontakte underviseren derefter.

Indhold


Introduktion til Microsoft Business Center

Microsoft Business Center er samlingssted for Office 365 business apps. På kurset ser vi på hvordan du får tilgang til din Microsoft Business Center, samt tilpasser dine indstillinger, med henblik på at opsætte dit eget Business Center. Vi gennemgår business applikationerne Bookings, Listings, Outlook Customer Manager samt Connections. Vi ser desuden på, hvordan du holder din profil opdateret.

Microsoft Bookings

I Microsoft Business Center finder du blandt andet applikationen, Microsoft Bookings. Bookings henvender sig til mindre servicevirksomheder, der tilbyder tidsbestillinger. Eksempler herpå er tandlæger, advokatfirmaer, konsulenter og automekanikere.
Bookings består af tre primære bestanddele:
- En bookingside hvor dine kunder kan planlægge aftaler med den ansatte, der skal yde servicen. Du kan vise denne side på Facebook, hvor dine kunder direkte kan bestille tid, eller på det primære websted.
- En samling interne sider hvor virksomhedsejere kan registrere kundepræferencer, administrere personalelister og tidsplaner, definere tjenester og priser, fastsætte åbningstider mm.
- En mobil app til intern brug, hvor virksomhedsejere kan se alle deres bookinger, få adgang til kundelister og kontaktoplysninger, samt foretage manuelle bookinger.
Bookinger er kun tilgængelig for kunder, der har et Office 365 Business Premium abonnement.

Microsoft Listings

Med Microsoft Listings, kan du øge trafikken til din virksomheds website ved at gøre det lettere for folk at finde dig, lære om din virksomhed, læse dine anmeldelser og meget mere. Du gør dette ved at offentliggøre din virksomhedsregistrering til Bing, Facebook, Google og Yelp. Derefter kan du overvåge din online tilstedeværelse fra Listings-dashboardet og se, hvordan din virksomhed klarer sig på de forskellige websteder.

Outlook Customer Manager

Outlook Customer Manager er et tilføjelsesprogram, der hjælper mindre virksomheder med at spore og dyrke relationer med kunder. Customer Manager tilføjer funktionalitet til Outlook ved at vise kundens kommunikationsoversigt, vigtige opgaver og påmindelser, samt ved at spore handelsaktivitet på ét samlet sted for at bevare overblikket over kunderelationer. Fordi Outlook Customer Manager er indbygget i Outlook, er der ingen grund til at installere eller lære ny software at kende, og Outlook Customer Manager kan benytte data fra e-mails, kalender, Skype for Business og Office Graph.

Microsoft Connections

Microsoft Connections er en brugervenlig app til at opbygge kundeloyalitet, skabe nye kunderelationer og udvikle din forretning. Connections hjælper dig med at oprette, sende og spore kundehenvisninger i et par enkle trin. Ud over henvisninger kan du også bruge Connections til at sende nyhedsbreve, tilbud og andre kampagner til dine kunder.

Microsoft Invoicing

Microsoft Invoicing er en simpel måde at oprette og sende professionelt udseende PDF-fakturaer til kunderpå. Med Microsoft Invoicing kan du:
- Blive betalt hurtigere ved problemfrit at skabe, redigere og sende fakturaer, samt at acceptere betalinger på farten.
- Tilføje eller redigere kunder og specificerede lister direkte fra telefonen.
- Markere fakturaer som betalt, når du modtager betaling eller som ubetalt, hvis nødvendigt.
- Se årlige og månedlige salg samt forfaldne betalinger for at få en hurtig status på din virksomhed.
- Synkronisere dine kunder, produkter og fakturaer med QuickBooks Online.

Vælg dato og tilmeld

Varighed1 dag

TidKl. 8.30 - 16.00

Pris ekskl. moms3.500,-

Læs mere

Office 365 Præsentation

Målsætning

Målet med dette kursus er at give dig som deltager en grundig forståelse for de mange muligheder i Office 365, med henblik på at skabe den mest attraktive præsentation på de bedste medier.

Ønsker du at udforske og visualisere dine idéer på en hurtig og nem måde, er det nye præsentationsværktøj fra Microsoft Sway et godt alternativ til den traditionelle måde at præsentere på ved hjælp af PowerPoint. Sway er en helt ny måde at udtrykke dig på og bringe dine ideer til live. Du kan udforske, visualisere og dele dem, hurtigt og nemt, uanset hvor du befinder, og på hvilken som helst enhed. Sway er en ny måde at skabe et smukt, interaktivt og webbaseret udtryk for dine ideer, fra din telefon eller browser. Det er nemt at dele din præsentation som ser flot ud på enhver skærm. Når du er færdig med din Sway, kan du uploade den til din Office 365 eller LiveID så alle kan se den.

PowerPoint har desuden fået flere brugbare løft, som vi gennemgår på kurset. Efter kurset har du en indgående forståelse for, hvordan man opsætter og bruger Sway og PowerPoint, samt hvad de to tjenester hver især kan byde på.

Målgruppe

Brugere, superbrugere, salgs- og marketingsfolk, undervisere, eller folk der beskæftiger sig med præsentationer til formidling. Målgruppen er alle, der ønsker at arbejde mere kreativt og visualiseret med et præsentationsværktøj.

Kurset kan også købes som en komprimeret workshop med udvalgte tjenester, som du har behov for f.eks. på et firmatilpasset hold, hvor vi tager udgangspunkt i jeres specifikke anvendelse af Sway i Office 365.

Generelt om kurset

Forud for din deltagelse i vores kurser, er du meget velkommen til at kontakte os og vi hjælper dig med at finde det helt rigtige kursus til dine behov. Vores undervisere er specialister med mange års erfaring, der holder sig fagligt opdateret, og udover den praktiske gennemførelse af kompetenceudvikling, kan de kan derfor tilbyde kyndig konsulentbistand.

På kurserne anvender vi både undervisningsmateriale samt cases, således at der er en vekselvirkning mellem teori og praktisk træning for at opnå et optimalt udbytte, der er meningsfyldt for dig som deltagende. Af denne årsag er der rig mulighed for at arbejde med relevante tjenester og funktioner i løbet af dagen, ligesom at spørgsmål er velkomne.

Kurset inkluderer fuld forplejning bestående af lækker morgenmad og frokost på en nærliggende restaurant. I løbet af dagen har du mulighed for at tanke op med kaffe, te, vand, sodavand, frugt og andre snacks.

Du får et certifikat med bevis på dine nye kvalifikationer efter kursets afslutning. Hvis du skulle have spørgsmål til de emner der er blevet gennemgået på dit kursus, er du velkommen til at kontakte underviseren derefter.

Indhold


Introduktion til Sway

Sway er en helt ny måde at udtrykke sig på og bringe idéer til live. Med Sway kan du nemt oprette interaktive, webbaserede rapporter, præsentationer, nyhedsbreve, kurser mm. fra din telefon, tablet eller browser. Modtagerne kan se din Sway på nettet uden at logge ind eller downloade ny software. Og ejeren styrer selv, hvem der får adgang ved hjælp af f.eks. et link.
• Hvordan du får tilgang til din Sway
• Opsætning af din Sway
• Gennemgang af menuen

Insert

Vi gennemgår hvordan Insert arbejder integreret i Sway
• One Drive
• OneNote
• Facebook
• Youtube
• Twitter
• Og andre kilder

Cards

Her gennemgår vi de forskellige muligheder for at vælge:
• Tekst
• Billeder
• Videoer
• Sociale medier
• Grupper
• Stacks
• Sammenligninger
• Diagrammer

Design

Her ser vi på de forskellige muligheder for at vælge designs til din Sway, eller lade Sway automatisk vælge det for dig.

Navigation

Vi gennemgår mulighederne for dit Sway layout
• Vertikalt
• Horisontalt

Del din Sway med andre

• Offentligt
• Sociale medier
• Office 365

Fokus på Power Point præsentationer

Du vil blandt andet lære at gemme en præsentation som video, komprimere mediefiler i en præsentation samt transmittere diasshow over internettet. Desuden er der forbedrede redigerings- og afspilningsmuligheder for videoer og man kan inddele præsentationen i sektioner (kapitler).

Giv PowerPoint et ekstra løft

Programmet har fået et ekstra løft, som gør at PowerPoint er på niveau med mange grafiske programmer. Vi ser på:
• Designer
• Morph
• Zoom

Vælg dato og tilmeld

Varighed2 dage

TidKl. 8.30 - 16.00

Pris ekskl. moms7.000,-

Læs mere

Skype for Business


Målsætning

Formålet med kurset er at hjælpe dig i gang med at udnytte de muligheder, Skype for Business stiller til rådighed for dig. Skype for Business er en løsning, som gør det nemt for dig at komme i kontakt med de personer, som du har brug for. Du kan kommunikere med kolleger, kunder og samarbejdspartnere via chat, video, lyd og onlinemøde samt webinar. Ved hjælp af Skype for Business har du adgang til alt dette uanset om du befinder dig på kontoret eller er på farten.

Målgruppe

Dette kursus vil være relevant for dig, som bruger Skype for Business i din virksomhed eller har kontakt med andre, som bruger Skype for Business.

Generelt om kurset

Forud for din deltagelse i vores kurser, er du meget velkommen til at kontakte os og vi hjælper dig med at finde det helt rigtige kursus til dine behov. Vores undervisere er specialister med mange års erfaring, der holder sig fagligt opdateret, og udover den praktiske gennemførelse af kompetenceudvikling, kan de kan derfor tilbyde kyndig konsulentbistand.

På kurserne anvender vi både undervisningsmateriale samt cases, således at der er en vekselvirkning mellem teori og praktisk træning for at opnå et optimalt udbytte, der er meningsfyldt for dig som deltagende. Af denne årsag er der rig mulighed for at arbejde med relevante tjenester og funktioner i løbet af dagen, ligesom at spørgsmål er velkomne.

Kurset inkluderer fuld forplejning bestående af lækker morgenmad og frokost på en nærliggende restaurant. I løbet af dagen har du mulighed for at tanke op med kaffe, te, vand, sodavand, frugt og andre snacks.

Du får et certifikat med bevis på dine nye kvalifikationer efter kursets afslutning.
Hvis du skulle have spørgsmål til de emner der er blevet gennemgået på dit kursus, er du velkommen til at kontakte underviseren derefter.

Indhold


Kom godt i gang

Den første del af kurset handler om at hjælpe dig godt i gang med at anvende de basale funktioner i Skype for Business:

• Brugerfladen i Skype for Business. Hvordan bruger jeg programmet?
• Defination af fortrolighedsforhold på dine kontakter
• Vedligeholdelse af kontaktgrupper
• Generelle indstillinger
• Indstillinger for systemikon på proceslinjen

Beskeder, telefoni og møder

Anden del af kurset fokuserer på digitalt samarbejde og kommunikation ved hjælp af Skype for Business:

• Modtag og send beskeder
• Erstaning af bordtelefon, så alle opkald foregår via Skype For Business
• Lyd til en samtale
• Video til en samtale
• Tag noter mens du har en Sjype for Business samtale i gang
• Skype for business som effektivt mødeværktøj, herunder oprettelse af møder
• Generel administrering og definering af mødedeltageres værter og roller
• Opret præsentationer imens du har et møde
• Brug Whiteboards under møder, så alle deltagere kan skrive og tegne samme sted

Vælg dato og tilmeld

Varighed1 dag

TidKl. 8.30 - 16.00

Pris ekskl. moms3.000,-

Læs mere

MICROSOFT TEAMS

Målsætning

Målet med dette kursus er at give dig en forståelse af hvad du kan få ud af Microsoft Teams og hvordan du administrerer Teams.

Gennem træningen vil du lære at anvende Teams til at organisere projekter, så du/I nemt kan kommunikere og samarbejde om det der er relevant for netop dét team i et afgrænset rum.

Målgruppe

Dette kursus henvender sig til brugere med et Office 365-abonnement, der ønsker at benytte sig af Microsoft Teams funktionerne til at optimere det digitale samarbejde.

Generelt for kurset

Forud for din deltagelse i vores kurser, er du meget velkommen til at kontakte os og vi hjælper dig med at finde det helt rigtige kursus til dine behov. Vores undervisere er specialister med mange års erfaring, der holder sig fagligt opdateret, og udover den praktiske gennemførelse af kompetenceudvikling, kan de kan derfor tilbyde kyndig konsulentbistand.

På kurserne anvender vi både undervisningsmateriale samt cases, således at der er en vekselvirkning mellem teori og praktisk træning for at opnå et optimalt udbytte, der er meningsfyldt for dig som deltagende. Af denne årsag er der rig mulighed for at arbejde med relevante tjenester og funktioner i løbet af dagen, ligesom at spørgsmål er velkomne.

Kurset inkluderer fuld forplejning bestående af lækker morgenmad og frokost på en nærliggende restaurant. I løbet af dagen har du mulighed for at tanke op med kaffe, te, vand, sodavand, frugt og andre snacks.

Du får et certifikat med bevis på dine nye kvalifikationer efter kursets afslutning.
Hvis du skulle have spørgsmål til de emner der er blevet gennemgået på dit kursus, er du velkommen til at kontakte underviseren derefter.

Indhold


Introduktion

Teams er digitale, afgrænsede rum, hvor større eller mindre grupper kan samarbejde om et givent projekt eller fagområde. I teamet kan medlemmerne dele information og filer, chatte, skrive delte noter og meget mere.

• Hvad er Microsoft Teams?
• Hvorfor benytte Teams?

Oprettelse af Teams

• Oprette et nyt Team
• Tilføj Owners og Members til dit Team
• Migrering af Office 365 Group til Teams

Channels

• General
• Opret nye kanaler
• Favorit kanaler

Productive Chats

• Reply
• Like
• Bookmark
• Tilføj filer
• @Mentioning
• Fun Picker

Private samtaler

• Modtag Skype opkald
• Deltag med video og lyd
• Del filer i private samtaler

Meetings

• Opret møde
• Start et møde fra en chat tråd
• Deltag i et igangværende møde
• Ændring af mødelayout

Settings

• Skift logo på team
• Moderator indstillinger for Fun Picker

Tabs & Connectors

• Tilføj forbindelser og tabs med indhold fra online services som fx twitter eller Yammer

Vælg dato og tilmeld

Varighed1 dag

TidKl. 8.30 - 16.00

Pris ekskl. moms4.000,-

Læs mere

INTRODUKTION TIL POWERAPPS OG MICROSOFT FLOW

Målsætning

Dette kursus sætter dig dig i stand til at oprette PowerApps og Flows der passer til forretningens behov. Du lærer at bygge brugerdefinerede apps hurtigt, der kan deles med dit team eller din organisation, på tværs af enheder.

PowerApps er simple at udvikle idet at der findes en række anvendelige designskabeloner og det kræver ikke programmering at oprette en app.

Målgruppe

Dette kursus henvender sig til brugere der har et Office 365 abonnement og ønsker at oprette PowerApps på mobilenheder med understøttelse af automatiseringer via Microsoft Flow.

Generelt om kurset

Forud for din deltagelse i vores kurser, er du meget velkommen til at kontakte os og vi hjælper dig med at finde det helt rigtige kursus til dine behov. Vores undervisere er specialister med mange års erfaring, der holder sig fagligt opdateret, og udover den praktiske gennemførelse af kompetenceudvikling, kan de kan derfor tilbyde kyndig konsulentbistand.

På kurserne anvender vi både undervisningsmateriale samt cases, således at der er en vekselvirkning mellem teori og praktisk træning for at opnå et optimalt udbytte, der er meningsfyldt for dig som deltagende. Af denne årsag er der rig mulighed for at arbejde med relevante tjenester og funktioner i løbet af dagen, ligesom at spørgsmål er velkomne.

Kurset inkluderer fuld forplejning bestående af lækker morgenmad og frokost på en nærliggende restaurant. I løbet af dagen har du mulighed for at tanke op med kaffe, te, vand, sodavand, frugt og andre snacks.

Du får et certifikat med bevis på dine nye kvalifikationer efter kursets afslutning. Hvis du skulle have spørgsmål til de emner der er blevet gennemgået på dit kursus, er du velkommen til at kontakte underviseren derefter.

Indhold


Introduktion til PowerApps og Microsoft Flow

• Gennemgang af hvad PowerApps er
• Hvad kan vi anvende PowerApps til?
• PowerApps begrænsninger
• Hvad skal man vælge af PowerApps, InfoPath og Nintex Forms?
• Oprettelse af PowerApp til SharePoint liste
• PowerApps Studio og PowerApps.com
• Tildeling af rettigheder og deling af PowerApps
• Branding af PowerApps så de følger virksomhedens visuelle guidelines
• Tilføjelse af forretningslogik
• Brug af Microsoft Flow i PowerApp til at sende information til anden datakilde

Introduktion til Microsoft Flow

"Arbejd mindre, og udret mere" er mottoet for Microsoft Flow.
• Gennemgang af hvad Microsoft Flow er
• Begrænsninger med Flow
• Oprettelse af små flows der kan notificere os når nye elementer oprettes og ændres
• Flow som integreres i en PowerApp til automatisering af arbejdsprocesser

Vælg dato og tilmeld

Varighed1 dag

TidKl. 8.30 - 16.00

Pris ekskl. moms4.000,-

Læs mere

OFFICE 365 FOR ADMINISTRATORER


Målsætning

Office 365 er fremtidens digitale arbejdsplads, der tillader brugere at arbejde på tværs af pc, mobile enheder og browser. Office 365 er sikker, pålidelig, prisbillig, kraftig og den bedste måde at flytte din virksomhed til skyen og arbejde mere produktivt fra flere fysiske steder.

Dette kursus er designet til it-administratorer, der skal administrere, planlægge, implementere og drifte Office 365, herunder Office 365's afhængigheder, krav og understøttende teknologier.

Under kurset opretter vi en Office 365-test, så du får mulighed for at omsætte teori til praksis. Du vil have adgang til din Office 365-test i 30 dage efter kurset.

Målgruppe

Dette Office 365 kursus er til slutkunder og partnere, som aktivt ønsker at være på forkant med udviklingen.

Indholdet dækker en bred vifte af emner og praktiske øvelser, der spænder fra onboarding, implementering, ledelse, migration, sikkerhed i forhold til Office 365, SharePoint Online og Skype for Business Online.

Generelt for kurset

Forud for din deltagelse i vores kurser, er du meget velkommen til at kontakte os og vi hjælper dig med at finde det helt rigtige kursus til dine behov. Vores undervisere er specialister med mange års erfaring, der holder sig fagligt opdateret, og udover den praktiske gennemførelse af kompetenceudvikling, kan de kan derfor tilbyde kyndig konsulentbistand.

På kurserne anvender vi både undervisningsmateriale samt cases, således at der er en vekselvirkning mellem teori og praktisk træning for at opnå et optimalt udbytte, der er meningsfyldt for dig som deltagende. Af denne årsag er der rig mulighed for at arbejde med relevante tjenester og funktioner i løbet af dagen, ligesom at spørgsmål er velkomne.

Kurset inkluderer fuld forplejning bestående af lækker morgenmad og frokost på en nærliggende restaurant. I løbet af dagen har du mulighed for at tanke op med kaffe, te, vand, sodavand, frugt og andre snacks.

Du får et certifikat med bevis på dine nye kvalifikationer efter kursets afslutning.
Hvis du skulle have spørgsmål til de emner der er blevet gennemgået på dit kursus, er du velkommen til at kontakte underviseren derefter.

Indhold


Introduktion

Microsoft Office 365 giver din virksomhed kraftig og produktiv kapacitet via Microsoft Exchange Online, Microsoft SharePoint Online og Skype for Business Online. Alle produkter ligger i skyen og kører her hurtigt og nemt uden de store omkostninger, som en on-premise installation har.

På kurset behandles følgende emner:

• Nyheder i Office 365
• Klienter til Office 365 ProPlus
• Admin og Automation hjælp PowerShell
• Identitets-og adgangsstyringsløsninger
• Customer Experience og support
• Sikkerhed og Compliance
• Nyheder i Exchange Online
• Exchange Online Administration
• Exchange Online Simple Migration Options
• Exchange Unified Messaging Online
• Exchange forståelse af arkivering og compliance
• Skype for Business Online Capability Oversigt
• Hvad er nyt i Sharepont Online?
• SharePoint Online Administration
• Sharepoint Online udvidelsesmuligheder og tilpasning
• Office 365 Deployment gennemgang

Vælg dato og tilmeld

Varighed2 dage

TidKl. 8.30 - 16.00

Pris ekskl. moms7.000,-

Læs mere

OFFICE 365 – LÆR AT ARBEJDE SOM EN SMARTWORKER


Målsætning

På dette Office 365-kursus får du en viden om og god forståelse for mange af de spændende funktioner og muligheder, der findes i Office 365. Alt sammen med det formål at give dig en mere effektiv og produktiv arbejdsdag. Efter kurset behersker du de centrale brugerrelevante funktioner i Office 365.

Kurset introduceres med en gennemgang af Office 365, herunder muligheder, tjenester og termer. Herefter gennemgås en række udvalgte applikationer og deres funktioner. Undervejs tilsigtes at skabe en forståelse af samspillet mellem funktionerne i Office 365. På kurset opnår du desuden kendskab til hvorledes du kan arbejde effektivt på farten ved hjælp af de værktøjer Office 365 stiller til rådighed. Resultatet heraf er at mindske unødvendigt tidsforbrug hvilket øger arbejdsglæden og samtidig øger din produktivt i det daglige arbejde.

Det er vigtigt at kunne omsætte teori til praksis. Under kurset opretter vi derfor en Office 365 “sandkasse”, hvor du vil have mulighed for at prøve kræfter med tjenesterne under kurset ved hjælp af et personligt login. Du vil have adgang til sandkassen i 30 dage efter kurset.
Hvis du medbringer din mobiltelefon og/eller tablet på kurset, vil du desuden få lejlighed til at installere en række nyttige Office 365-apps.

Målgruppe

Brugere, superbrugere, projektledere, projektdeltagere og koordinatorer, som skal samarbejde og videndele både internt og eksternt. Målgruppen er alle, der ønsker at gøre arbejdsdagen mere effektiv, når det drejer sig om at kommunikere via e-mail, dele dokumenter, planlægge møder samt dele inspiration og ideer – både på arbejdet, hjemme og på farten.

Kurset kan også købes som en komprimeret workshop med udvalgte tjenester, som du/I har behov for f.eks. på et firmatilpasset hold, hvor vi tager udgangspunkt i jeres specifikke anvendelse af Office 365.

Generelt for kurset

Forud for din deltagelse i vores kurser, er du meget velkommen til at kontakte os og vi hjælper dig med at finde det helt rigtige kursus til dine behov. Vores undervisere er specialister med mange års erfaring, der holder sig fagligt opdateret, og udover den praktiske gennemførelse af kompetenceudvikling, kan de kan derfor tilbyde kyndig konsulentbistand.

På kurserne anvender vi både undervisningsmateriale samt cases, således at der er en vekselvirkning mellem teori og praktisk træning for at opnå et optimalt udbytte, der er meningsfyldt for dig som deltagende. Af denne årsag er der rig mulighed for at arbejde med relevante tjenester og funktioner i løbet af dagen, ligesom at spørgsmål er velkomne.

Kurset inkluderer fuld forplejning bestående af lækker morgenmad og frokost på en nærliggende restaurant. I løbet af dagen har du mulighed for at tanke op med kaffe, te, vand, sodavand, frugt og andre snacks.

Du får et certifikat med bevis på dine nye kvalifikationer efter kursets afslutning.
Hvis du skulle have spørgsmål til de emner der er blevet gennemgået på dit kursus, er du velkommen til at kontakte underviseren derefter.

Indhold


• Få overblikket over Office 365
• Kom godt i gang: Brugergrænsefladen
• Gennemgang af relevante Office 365 applikationer*.
• Hvornår bruger jeg hvad? Samarbejde med O365 Groups.
• Samspil mellem funktionerne i Office 365, som gør dit arbejde mere produktivt
• Adgang via diverse enheder (PC, Mac, ChromeBook, tablet (iOS & Android), telefon)
• Tips til hvor nyttig viden om nye tjenester og funktioner fra Microsoft kan findes.

*Følgende Office 365 applikationer, vil blive gennemgået på kurset:

• OneDrive
• OneNote
• Outlook
• Delve
• Flow
• Sway
• Word
• PowerPoint
• Teams
• Planner
• SharePoint

Få overblikket over Office 365

Indledningsvist vil du blive introduceret for de tjenester der udgør Office 365, og ikke mindst hvilke tjenester du har adgang til med din pakke. Formålet med at give dig et overblik over programmerne er at klæde dig på til kurset og din videre brug efter kursets afslutning.

Kom godt i gang: Brugergrænsefladen

Her lærer du at logge på Office 365, og vi gennemgår, hvordan du får opsat Office 365, så du kan arbejde hjemmefra, og når du er på farten:
• Log på Office 365
• Brug af browsere
• Forstå navigationsmenuen
• Den første opsætning af Office 365

Gennemgang af relevante Office 365 applikationer

OneDrive
Vi gennemgår OneDrive og de mest brugervenlige funktioner for, at du kan gemme dine personlige billeder og dokumenter, herunder:
• Strukturering af indhold
• Synkronisering
• Deling med interne og eksterne kontakter

OneNote
• Oprettelse af notesbøger, sektioner og sider
• Gem i dit OneDrive
• Del din notesbog
• Træk filer og web-tekst ind
• OCR-scanning

Outlook
• Få styr på din indgående post ved hjælp af Flows og fokuseret indbakke
• Forbind med OneDrive; Hent filer fra skyen, Vedhæft filer eller links
• Forbind kalenderaftaler med OneNote

Delve
Du præsenteres for hvordan Delve kan anvendes til at administrere din Office 365-profil og til at finde og organisere de oplysninger, som sandsynligvis vil være de mest interessante for dig lige nu – på tværs af Office 365.

Flow
Vi gennemgår hvad Flow er og kan, og hjælper dig i gang med at bruge Flow.
• Oprettelse af små flows der kan notificere os når nye elementer oprettes og ændres
• Flow som integreres i en PowerApp til automatisering af arbejdsprocesser

Sway
Sway er en helt ny måde at udtrykke sig på og bringe idéer til live. Med Sway kan du nemt oprette interaktive, webbaserede rapporter, præsentationer, nyhedsbreve, kurser mm. fra din telefon, tablet eller browser. Modtagerne kan se din Sway på nettet uden at logge ind eller downloade ny software. Og ejeren styrer selv, hvem der får adgang ved hjælp af f.eks. et link.
• Hvordan du får tilgang til din Sway
• Opsætning af din Sway
• Gennemgang af menuen

Office
Der gennemgås fælles funktioner i Office:
• Backstagevisning
• Kommandobånd og faner
• Værktøjslinjen Hurtig adgang
• Arbejd i skyen med OneDrive
• Smarte opslag
• Fortæl mig, hvad du vil gøre
Der vil endvidere gennemgås relevante funktioner, der er særskilte for f.eks. Word, Excel eller PowerPoint af hensyn til deltagernes behov.
Derudover vil vi gennemgå online i forhold til offline adgang til Office-produkterne.

Teams
Vi giver dig et overblik over fordelene og mulighederne med at opbygge virksomhedens “sociale netværk” ved brug af Teams. Vi gennemgår:
• Eksempler på brug af Teams
• Gennemgang af funktionerne i Teams
• Opsætning af notifikationer
• Integration til Office-applikationerne

Planner
Du lærer at oprette nye planer, organisere og tildele opgaver, dele filer, chatte om det, du arbejder på, og få opdateringer, om hvordan det skrider frem.

SharePoint
Her ser vi på, hvordan du får den bedste oplevelse af SharePoint Online:
• Generel tilpasning
• Samarbejdsrum
• Biblioteker og lister
• Rettighedshåndtering, herunder deling med eksterne brugere
• Søgning
• “Om Mig”

Du orienteres endvidere om rettigheder og roller. Underviseren giver eksempler på best practice på området:
• Brugere og grupper
• Adgangsrettigheder
• Rettighedsniveauer (rolle)
• Webstedsrettigheder

Forms
Du introduceres til det nye Microsoft Office 365 værktøj, Forms, der kan anvendes både til at lave surveys og quizzer. Værktøjet er simpelt og giver dig samtidig de nødvendige muligheder. Forms kan besvares af både interne og eksterne, uanset om de har Office 365, og besvarelserne opsamles automatisk og indføres i overskuelige diagrammer og tabeller, så du nemt kan danne dig et overblik.

Samspil mellem funktionerne

Dette punkt på dagsordenen vil indtræde løbende. Fokus vil være på hvordan du som bruger, øger din effektivitet ved at anvende forskellige Office 365-tjenester i samspil med hinanden.
Dette kan f.eks. være at vedhæfte et dokument i en mail, sendt via Outlook, som et OneDrive link, så modtageren løbende og automatisk kan se de ændringer du foretager.

Hvornår bruger jeg hvad?

Vælg dato og tilmeld

Varighed2 dage

TidKl. 8.30 - 16.00

Pris ekskl. moms7.000,-

Læs mere