EXCEL FOR ØKONOMI OG REGNSKABSCHEFER

EXCEL FOR ØKONOMI OG REGNSKABSCHEFER

 

Book nu
Vælg dato og sted

25-09-2017

København

25-10-2017

København

25-10-2017

Aarhus

22-11-2017

København

22-11-2017

Aarhus

19-12-2017

København

19-12-2017

Aarhus

 

Tidspunkt og varighed
kl. 08:30 – 16:00
2 dage

Sted
Vælg dit kursussted enten i København eller Aarhus
op under Book nu

Pris
Kr. 8.900,- eksl. moms

Kontakt
+45 70 21 44 45
info@peoplenet.dk

EXCEL FOR ØKONOMI OG REGNSKABSCHEFER


Målsætning

Kurset fokuserer i høj grad på at skabe struktur over regnskabstal. Tallene analyseres med intuitive værktøjer, hvor meget af arbejdet foregår med klik, markeringer og valg. Endelig udnyttes Word og PowerPoint til at formidle tallene på en anden måde.

Målgruppe

Medarbejdere, der skal analysere og præsentere økonomital.

Indhold


Udvælgelse og strukturering af regnskabstal

De leverede regnskabsposter fra virksomhedens økonomisystem organiseres ved brug af sortering og filtrering. Der foretages sammentællinger – subtotaler – på de udvalgte data. Endelig oprettes pivottabeller, som giver mulighed for at periodisere, akkumulere, spore og foretage beregninger på posterne:
• Sortering
• Filtrering
• Subtotaler
• Pivottabeller

Analyse af regnskabstal

Konsekvenserne af udsving i budgettal undersøges ved brug af værktøjerne målsøgning og problemløser. Der opstilles scenarier, som giver et samlet billede af forskellige dispositioner:
• Målsøgning
• Problemløser
• Scenariestyring

Budgetopfølgning

Der opbygges en model til budgetopfølgning, som bl.a. indeholder et styringsvindue til valg af f.eks. den ønskede periode og afdeling. Der anvendes betinget formatering til at spotte interessante tal:
• Styring af input til budgetopfølgning
• Betinget formatering

Grafisk præsentation

En række af Excels diagramtyper f.eks. søjle, kurve og cirkeldiagrammer anvendes til at præsentere regnskabstallene grafisk. Diagrammerne standardiseres, så de mere effektivt kan genanvendes. Eventuelle tendenser i tallene udledes grafisk:
• Diagramtyper
• Tendenslinier
• Brugerdefineret diagram

Præsentation med PowerPoint

Data fra Excel overføres til PowerPoint, så tallene kan præsenteres ved møder, generalforsamlinger m.m. Data gøres dynamiske, så PowerPoint præsentationen hele tiden viser aktuelle tal:
• Data med og uden kæder
• Animation af diagrammer

Rapportering med Word

Data fra Excel, f.eks. diagrammer, integreres i Word-dokumenter, så ledelsesrapporterne hele tiden er ”up to date”:
• Data fra Excel

Automatisering ved brug af makroer

En række af arbejdsopgaverne er typisk gentagne og skal udføres med en periodisk frekvens. Derfor kan der ligge store tidsbesparelser i at oprette makroer, som fremover kan løse og standardisere opgaverne ved få klik:
• Standardisering af dataområder
• Udskrifter

Forudsætninger

Det kan være en fordel, at du før kurset er bekendt med Excel, men du behøver dog ikke at være superbruger.

Varighed

2 dage