Excel Kurser


PeopleNet – en erfaren udbyder af Excel kurser
PeopleNet har siden 2002 undervist i Excel på alle niveauer. Vi underviser i version 2010, 2013, 2016. Hvis ikke du lige præcis kan finde det kursus du har behov for, er du meget velkommen til at kontakte os. Vi kan hjælpe med at vejlede dig i hvilket kursus der passer til dit niveau eller vi kan lave et specielt skræddersyet kursus.

- Ring nu på tlf. 70 21 44 45
- Kontakt os per email
- Eller udfyld denne formular

EXCEL 2016 INTRODUKTION


Målsætning

Kursisten erhverver sig viden om opbygning og grundlæggende funktioner i Excel 2016. De færdigheder som kursisten tilegner sig kan bruges til at lette beregnings- og registreringsopgaver i dagligdagen.

Målgruppe

Personer, der ikke nødvendigvis har forhåndskendskab til Excel, men ønsker en grundlæggende viden om, hvordan regneark fungerer.

Indhold


Introduktion

• Excels Backstage
• Opbygning af Bånd og kontekstbaserede Bånd
• Grundlæggende filhåndtering, filformater og publiceringsformer
• Brug af Excels bånd – både standardfanebladene og de kontekstafhængige faneblade, fx Diagramværktøjets tre faner
• Grundlæggende navigation i regnearket
• Indtastning af data, herunder formatering og brug af formatpensel
• Identifikation og håndtering af forskellen ved håndtering af tal- og teksttyper, datoer og tid
• Indsætte, omdøbe, slette, flytte og kopiere ark
• Indtaste formler
• Indsætte funktioner som SUM, MIDDEL, MIN, MAKS, TÆL og AFRUND
• Print, papirformat og marginer
• Sidehoved og sidefod
• Design og tilpasning af diagrammer
• Sparklines
• Tabeller i Excel herunder tabeldesign
• Formler og funktioner i tabeller
• Sortering og filtrering

Vælg dato og tilmeld

Varighed2 dage

TidKl. 8.30 - 16.00

Pris ekskl. moms4.800,-

Læs mere

EXCEL 2016 VIDEREGÅENDE


Målsætning

Kursisten erhverver sig en dybere viden om funktioner og værktøjer i Microsoft Excel 2016 og bliver i stand til bedre at kunne vælge det rette værktøj til at løse dagligdagsopgaver.

Målgruppe

Kurset er til dig, som har været på Excel Introduktion eller har færdigheder svarende hertil og nu gerne vil i gang med de avancerede funktioner i Excel.

Indhold


Arbejde med funktioner

• Gennemgang af funktioner og funktionernes syntaks
• Arbejde med udvalgte funktioner som HVIS, YDELSE, LOPSLAG, AFRUND mv.

Bearbejdning af data

• Brug af målsøgning
• Brug af konsekvensberegning
• Oprettelse af 3D-regneark
• Mere om diagrammer
• Brug af kæder i Excel og til andre filer som Word eller PowerPoint
• Brug af konsolidering
• Oprettelse og brug af Scenarier

Lister/databaser

• Sortering efter flere kriterier
• Opsætning og brug af Autofilter
• Opsætning og brug af Avanceret Filter
• Tilslutning til eksterne datakilder f.eks. databaser
• Oprettelse og tilpasning af Pivottabeller og Pivotdiagrammer

Andre værktøjer

• Brug af formelrevision
• Beskyttelse af celler, projektmappe og filbeskyttelse
• Oprettelse af simple makroer

Vælg dato og tilmeld

Varighed2 dage

TidKl. 8.30 - 16.00

Pris ekskl. moms4.800,-

Læs mere

EXCEL 2016 POWERPIVOT


Målsætning

Dette 2-dages kursus lærer dig, hvordan du bruger PowerPivot, og hvordan du får adgang til datakilder. Du vil også lære at skabe relationer, bruge PowerPivot DAX udtryk og generere og formatere rapporter.

Målgruppe

Kurset er til avancerede Excel-brugere, brugere og der ønsker at få kendskab til PowerPivot til at opbygge overbevisende rapporter.

Indhold


Eksterne data i Excel

• Import fra databaser
• Forespørgsel
• Relationer
• Datamodel

Pivot

• Oprettelse og redigering af Pivot-tabel
• Excel-ark
• Database
• Filtrering
• Pivot-diagram
• Udsnitsværktøj og Tidslinie

PowerPivot

• Tabeloprettelse og –redigering
• Eksterne data
• Datamodel
• Relationer
• Beregning
• Hierarkier og perspektiver
• KPI
• Gruppering
• DAX (PowerPivot-funktioner)

Vælg dato og tilmeld

Varighed2 dage

TidKl. 8.30 - 16.00

Pris ekskl. moms7.000,-

Læs mere

EXCEL 2013 INTRODUKTION


Målsætning

Kursisten erhverver sig viden om opbygning og grundlæggende funktioner i Excel 2013. De færdigheder som kursisten tilegner sig, kan bruges til at lette beregnings- og registreringsopgaver i dagligdagen.

Målgruppe

Personer, der ikke nødvendigvis har forhåndskendskab til Excel 2010/2013, men ønsker en grundlæggende viden om, hvordan regneark fungerer.

Indhold


Introduktion

Kursisten lærer at opbygge grundlæggende regnearksmodeller hvor indtastning, formatering, redigering, formler og diagrammer gennemgås. Følgende emner indgår i kurset:
• Excels Backstage
• Opbygning af Bånd og kontekstbaseret Bånd
• Grundlæggende filhåndtering, filformater og publiceringsformer
• Brug af Excels bånd – både standardfanebladene og de kontekstafhængige faneblade fx Diagramværktøjets tre faner
• Grundlæggende navigation i regnearket
• Indtastning af data herunder formatering og brug af formatpensel
• Identifikation og håndtering af forskellen ved håndtering af tal- og teksttyper, datoer og tid
• Indsætte, omdøbe, slette, flytte og kopiere ark
• Indtaste formler
• Indsætte funktioner som SUM, MIDDEL, MIN, MAKS, TÆL og AFRUND
• Print, papirformat og marginer
• Sidehoved og sidefod
• Design og tilpasning af diagrammer
• Sparklines
• Tabeller i Excel herunder tabeldesign
• Formler og funktioner i tabeller
• Sortering og filtrering

Vælg dato og tilmeld

Varighed2 dage

TidKl. 8.30 - 16.00

Pris ekskl. moms4.800,-

Læs mere

EXCEL 2013 VIDEREGÅENDE


Målsætning

Kursisten erhverver sig en dybere viden om funktioner og værktøjer i Microsoft Excel 2013 og bliver i stand til bedre at kunne vælge det rette værktøj til at løse dagligdagsopgaver.

Målgruppe

Kursisten har været på Excel Introduktion eller har færdigheder svarende hertil og vil nu gerne i gang med de avancerede funktioner i Excel.

Indhold


Arbejde med funktioner

• Gennemgang af funktioner og funktionernes syntaks
• Arbejde med udvalgte funktioner som Hvis, Ydelse, Lopslag, Afrund mv.

Bearbejdning af data

• Brug af målsøgning
• Brug af konsekvensberegning
• Oprettelse af 3D-regneark
• Brug af kæder i Excel og til andre filer som Word eller PowerPoint
• Brug af konsolidering
• Oprettelse og brug af Scenarier

Lister/databaser

• Sortering efter flere kriterier
• Opsætning og brug af Autofilter
• Opsætning og brug af Avanceret Filter
• Oprettelse og tilpasning af Pivottabeller og Pivotdiagrammer

Andre værktøjer

• Brug af formelrevision
• Beskyttelse af celler, projektmappe og filbeskyttelse
• Oprettelse af simple makroer

Vælg dato og tilmeld

Varighed2 dage

TidKl. 8.30 - 16.00

Pris ekskl. moms4.800,-

Læs mere

EXCEL 2013 POWERPIVOT


Målsætning

Dette 2-dages kursus lærer dig, hvordan du bruger PowerPivot, og hvordan du får adgang datakilder. Du vil også lære at skabe relationer, bruge PowerPivot DAX udtryk og generere og formatere rapporter. Du vil udforske, hvordan PowerPivot projektmapper kan integreres med SharePoint 2013.

Målgruppe

Avancerede Excel-brugere, brugere, der ønsker at få kendskab til Power Pivot til at opbygge overbevisende rapporter.

Indhold


PowerPivot Introduktion

• Installer PowerPivot til Excel
• Navigation i PowerPivot
• Forstå de nye funktioner i Excel 2013

PowerPivot Data Sources

• Understøttede Datakilder
• Loading Data Sources
• Data fra SQL Server
• Data fra tekstfiler
• Load data via Copy og Paste
• Load data via data -feeds
• Load Data via Reporting Services
• Rengøring data i PowerPivot
• Oprettelse af relationer

PowerPivot Funktioner

• PowerPivot Expressions
• Time Table
• Brug af datofunktioner
• Brug af TIME efterretningsfunktioner
• Brug af statistiske funktioner
• Brug af værdi funktioner
• Brug af LOGICAL og informationsopgaver
• Brug af tekst funktioner

Building rapporter ved hjælp af PowerPivot

• Oprettelse af rapporter
• Brug pivotdiagrammer
• Brug skæremaskiner
• Brug Sparklines

PowerPivot til SharePoint 2013

• Rapporter og e-mail
• PowerPivot til SharePoint 2013
• Installation PowerPivot til SharePoint 2013
• Konfigurer PowerPivot til SharePoint
• Udgiv til SharePoint 2013

Vælg dato og tilmeld

Varighed2 dage

TidKl. 8.30 - 16.00

Pris ekskl. moms7.000,-

Læs mere

EXCEL 2010 INTRODUKTION


Målsætning

Kursisten erhverver sig en viden om opbygning og grundlæggende funktioner i Excel 2010. De færdigheder, som kursisten tilegner sig, kan bruges til at lette beregnings- og registreringsopgaver i dagligdagen.

Målgruppe

Personer, der ikke nødvendigvis har forhåndskendskab til Excel 2010, men ønsker en grundlæggende viden om, hvordan regneark fungerer.

Indhold


Følgende emner indgår i kurset:

• Excels Backstage
• Opbygning af Bånd og kontekstbaserede Bånd
• Grundlæggende filhåndtering, filformater og publiceringsformer
• Brug af Excels bånd – både standardfanebladene og de kontekstafhængige faneblade, fx Diagramværktøjets tre faner
• Grundlæggende navigation i regnearket
• Indtastning af data, herunder formatering og brug af formatpensel
• Identifikation og håndtering af forskellen ved håndtering af tal- og teksttyper, datoer og tid
• Indsætte, omdøbe, slette, flytte og kopiere ark
• Indtaste formler
• Indsætte funktioner som SUM, MIDDEL, MIN, MAKS, TÆL og AFRUND
• Print, papirformat og marginer
• Sidehoved og sidefod
• Design og tilpasning af diagrammer
• Sparklines
• Tabeller i Excel herunder tabeldesign
• Formler og funktioner i tabeller
• Sortering og filtrering.

Vælg dato og tilmeld

Varighed2 dage

TidKl. 8.30 - 16.00

Pris ekskl. moms4.800,-

Læs mere

EXCEL 2010 VIDEREGÅENDE


Målsætning

Kursisten erhverver sig en dybere viden om funktioner og værktøjer i Microsoft Excel 2010 og bliver i stand til bedre at kunne vælge det rette værktøj til at løse dagligdagsopgaver.

Målgruppe

Kursisten har været på Excel Introduktion eller har færdigheder svarende hertil og vil nu gerne i gang med de avancerede funktioner i Excel.

Indhold


Arbejde med funktioner

• Gennemgang af funktioner og funktionernes syntaks
• Arbejde med udvalgte funktioner som Hvis, Ydelse, Lopslag, Afrund mv.

Bearbejdning af data

• Brug af målsøgning
• Brug af konsekvensberegning
• Oprettelse af 3D-regneark
• Brug af kæder i Excel og til andre filer som Word eller PowerPoint
• Brug af konsolidering
• Oprettelse og brug af Scenarier

Lister/databaser

• Sortering efter flere kriterier
• Opsætning og brug af Autofilter
• Opsætning og brug af Avanceret Filter
• Oprettelse og tilpasning af Pivottabeller og Pivotdiagrammer

Andre værktøjer

• Brug af formelrevision
• Beskyttelse af celler, projektmappe og filbeskyttelse
• Oprettelse af simple makroer.

Vælg dato og tilmeld

Varighed2 dage

TidKl. 8.30 - 16.00

Pris ekskl. moms4.800,-

Læs mere

EXCEL 2010 POWERPIVOT


Målsætning

Dette 2-dages kursus lærer dig, hvordan du bruger PowerPivot sammen med dine datakilder. Du vil også lære at skaberelationer, bruge PowerPivot DAX udtryk og generere og formatere rapporter. Du vil udforske, hvordan PowerPivotprojektmapper kan integreres med SharePoint 2010.

Målgruppe

Erfarne Excel-brugere, der ønsker at lære at anvende PowerPivot til at skabe detaljerede og rapporter.

Indhold


PowerPivot Introduktion

• Installer PowerPivot til Excel
• Lær at navigere i PowerPivot vinduer
• Forstå de nye funktioner i Excel 2010

PowerPivot Data Sources

• Understøttede Datakilder
• Indlæs datakilder
• Indlæs data fra SQL Server
• Indlæs data via Reporting Services
• Oprettelse af relationer

PowerPivot Funktioner

• Brug af DATE funktioner
• Brug af TIME funktioner
• Brug af statistiske funktioner
• Brug af værdifunktioner
• Brug af LOGICAL funktioner og informationsopgaver
• Brug af tekstfunktioner

Opret rapporter ved hjælp af PowerPivot

• PowerPivot rapporter
• Oprettelse af rapporter
• Forskellige rapporttyper i PowerPivot

PowerPivot til SharePoint 2010

• Rapporter og e-mails
• PowerPivot til SharePoint 2010
• Installation af PowerPivot til SharePoint 2010
• Konfiguration af PowerPivot til SharePoint 2010

Vælg dato og tilmeld

Varighed2 dage

TidKl. 8.30 - 16.00

Pris ekskl. moms7.000,-

Læs mere

EXCEL FOR ØKONOMI OG REGNSKABSCHEFER


Målsætning

Kurset fokuserer i høj grad på at skabe struktur over regnskabstal. Tallene analyseres med intuitive værktøjer, hvor meget af arbejdet foregår med klik, markeringer og valg. Endelig udnyttes Word og PowerPoint til at formidle tallene på en anden måde.

Målgruppe

Medarbejdere, der skal analysere og præsentere økonomital.

Indhold


Udvælgelse og strukturering af regnskabstal

De leverede regnskabsposter fra virksomhedens økonomisystem organiseres ved brug af sortering og filtrering. Der foretages sammentællinger - subtotaler - på de udvalgte data. Endelig oprettes pivottabeller, som giver mulighed for at periodisere, akkumulere, spore og foretage beregninger på posterne:
• Sortering
• Filtrering
• Subtotaler
• Pivottabeller

Analyse af regnskabstal

Konsekvenserne af udsving i budgettal undersøges ved brug af værktøjerne målsøgning og problemløser. Der opstilles scenarier, som giver et samlet billede af forskellige dispositioner:
• Målsøgning
• Problemløser
• Scenariestyring

Budgetopfølgning

Der opbygges en model til budgetopfølgning, som bl.a. indeholder et styringsvindue til valg af f.eks. den ønskede periode og afdeling. Der anvendes betinget formatering til at spotte interessante tal:
• Styring af input til budgetopfølgning
• Betinget formatering

Grafisk præsentation

En række af Excels diagramtyper f.eks. søjle, kurve og cirkeldiagrammer anvendes til at præsentere regnskabstallene grafisk. Diagrammerne standardiseres, så de mere effektivt kan genanvendes. Eventuelle tendenser i tallene udledes grafisk:
• Diagramtyper
• Tendenslinier
• Brugerdefineret diagram

Præsentation med PowerPoint

Data fra Excel overføres til PowerPoint, så tallene kan præsenteres ved møder, generalforsamlinger m.m. Data gøres dynamiske, så PowerPoint præsentationen hele tiden viser aktuelle tal:
• Data med og uden kæder
• Animation af diagrammer

Rapportering med Word

Data fra Excel, f.eks. diagrammer, integreres i Word-dokumenter, så ledelsesrapporterne hele tiden er ”up to date”:
• Data fra Excel

Automatisering ved brug af makroer

En række af arbejdsopgaverne er typisk gentagne og skal udføres med en periodisk frekvens. Derfor kan der ligge store tidsbesparelser i at oprette makroer, som fremover kan løse og standardisere opgaverne ved få klik:
• Standardisering af dataområder
• Udskrifter

Vælg dato og tilmeld

Varighed2 dage

TidKl. 8.30 - 16.00

Pris ekskl. moms8.900,-

Læs mere

EXCEL FOR CONTROLLERE OG ØKONOMIANSVARLIGE


Målsætning

Kursusdeltageren opnår færdigheder i Excels tunge anvendelsesmuligheder og får derved en større indsigt i de muligheder, der ligger i formidling og økonomisk analyse via Excel.

Målgruppe

Medarbejdere og ledere med budget og økonomisk ansvar samt økonomer, som udarbejder rapporteringssystemer.

Indhold


Strukturering og behandling af data

• Import af databaser fra forskellige datakilder og formater
• Pivottabeller til at skabe bedre overblik
• Avanceret filtrering
• Statistiske formler i økonomistyring

Automatisering af rutiner

• Udnyt makroer i dine rutiner
• Gennemgang af nyttige funktioner for økonomer og controllere
• Databasefunktioner
• Checkprocedurer

Output og rapportering

• Formidling med Excel
• Standardisering af rapporter
• Grafiske muligheder i Excel
• Beskyttelse af data

Ledelsesrapportering

• Opfølgning på virksomhedens økonomiske nøgletal

Vælg dato og tilmeld

Varighed2 dage

TidKl. 8.30 - 16.00

Pris ekskl. moms6.900,-

Læs mere