Intranet


PeopleNet tilbyder som udgangspunkt 2 typer intranetløsninger. 365Connect og Standard Office 365 intranet. 

365Connect 

365Connect er vores egenudviklede intranet-in-a-box løsning, der er baseret på over 15 års erfaring i markedet. Løsningen indeholder komponenter og moduler særligt udviklet til at forene brugerbehov og Office 365 tjenester og dermed aktivere de forskellige tjenester hos brugerne, præcis når de har brug for det. Herigennem styrkes den personlig produktivitet, samarbejdet i teams og den samlede effektivitet på tværs af organisationen.  

Løsningen kan tilpasses forskellige behov og kan blandt andet leveres med funktionerne: 365Activator, Nyheder, Corporate feed, Branding, Nøgletal, Personalefortegnelse, Telefonbog, Aktivitetskalender, Bogmærker, Værktøjer, og Frokostmenu. Herudover følger naturligvis alle standard SharePoint funktioner som: Dokumenthåndtering, Ekstern deling, Rettighedsstyring, Sprog, Auditering mm. Se alle funktioner her.  

Løsningen kombinerer således 365Connect moduler samt opsætning af de indbyggede muligheder i Office 365, hvormed de optimale rammer for værdiskabende kommunikation, samarbejde, vidensdeling og engagement skabes  

Hvorfor vælge 365Connect? 
  • +15 års erfaring med udvikling af innovative intranetløsninger 
  • Teknisk fremtidssikret løsning 
  • Brugervenlig løsning, der er simpel at arbejde i for redaktører 
  • Nyeste teknologier, som følger Microsofts egen udvikling og derfor ikke forældes 
  • Enkel og effektiv proces 
  • Tilpas design, så det matcher jeres visuelle identitet 
  • Integration med Office 365 tjenesterne 
  • Den digitale arbejdsplads på personligt, team- og organisatorisk niveau. 

Standard Office 365 intranet 

Herudover tilbyder vi en standard Office 365 intranetløsning, som udelukkende består af konfiguration af SharePoint platformens indbyggede funktionalitet. Denne intranetløsning kommer alene med standard SharePoint funktioner. Dvs. Design, Informationsarkitektur, Navigation, Dokumenthåndtering, Min profil, Wiki, Blog, Ekstern deling, Rettighedsstyring, Sprog, Stream, Auditering og rapporter og Standard søgefunktionalitet.   

Et standard Office 365 intranet koster 90.000 kr. ekskl. moms og leveres på 4 uger.  

Løsningen er særligt målrettet virksomheder, som allerede har Office 365 licenser, har færre end 200 Office 365 brugere, og som ønsker at benytte standardfunktionalitet til et intranet, men har brug for hjælp til at komme i gang. 

Hvorfor vælge et Standard Office 365 intranet?  
  • Ejerskab -Du ejer selv løsningen og har derfor selv mulighed at tilpasse og videreudvikle på løsningen
  • Evergreen – Microsoft sørger for løbende opdateringer og nye funktioner til løsningen
  • Licens – Ingen licensbetaling
  • Sikkerhed – Ingen data forlader din Office365 tenant
  • Leverandøruafhængighed – Du er ikke leverandørafhængig når du vælger en standard løsning
  • Support – Flere kan supportere en standard løsning

    Fordele med et Office 365 intranet

    Mange virksomheder bruger allerede Office 365 og derfor giver det rigtig god mening også at udnytte Office 365 i virksomhedens intranet. Med en Office 365 intranetløsning, bliver intranettet frem for alt Jeres digitale arbejdsplads til samarbejde og kommunikation, som lader Jer udnytte de mange fordele i Office 365: 

    SharePoint

    Fundamentet for intranettet som bl.a. muliggør:

    • Deling af filer samt dokumentsamarbejde. 
    • Målrettet informationen fra virksomheden til de enkelte medarbejdere.
    • Dokument- og informationssøgning, så alle medarbejdere hurtigt og effektivt kan finde frem til dét, de har brug for i deres arbejde.

    OneDrive

    Effektiv og sikker deling af filer og dokumenter internt såvel som eksternt.

    Teams

    Effektivt samarbejde på tværs af lokationer i målrettede grupper. Med Teams applikationen kan man dele og samarbejde om filer, dokumenter mm., ligesom man kan chatte og oprette direkte adgang til andre relevante applikationer.

    Powerapps og Flow

    Med PowerApps kan I nemt oprette responsive apps til Office 365 og med Flow kan I, helt uden brug af kode, automatisere processer direkte i en app.

    Delve

    Med brug af Delve kan I sikre, at medarbejdere får vist personligt og fagligt relevant indhold.

    Modern SharePoint

    Med Modern Experience i SharePoint har det aldrig være lettere at lave intuitive samt visuelt appellerende intranet-brugeroplevelser. 

    • Informationsarkitektur og hub sites
      I SharePoint Modern Experience, er enhver side en site collection, som alle kan tilknyttes et hub site. Hub sites har en flad struktur med delt og tilpasningsdygtig navigation, branding mm., hvilket giver den enkelte virksomhed stor fleksibilitet. 
    • Med Communication sites, eller kommunikationswebsteder, er det nemt at oprette flotte, dynamiske og målrettede sider og websteder til publiseringer, kommunikation, samarbjede mm.

    Effektiv søgefunktion

    Søgning er afgørende for enhver side. Det skal være nemt og effektivt for medarbejdere at finde frem til informationer. Med den såkaldte ‘Klassiske søgning’ i SharePoint får I mange muligheder for forfine søgninger og dermed sikre de mest relevante søgeresultater.

    Deling og rettigheder


    Med SharePoint Online får I mange muligheder for sikker deling og rettighedsstyring. Med ‘Office 365 grupper’ får enhver gruppe bl.a. tildelt en gruppe e-mail, en kalender, OneNote, Planner og et SharePoint Team Site. Gruppemedlemmer kan også tildeles forskellige rettigheder.


    LÆS MERE OM 365Connect

    Hvad er et intranet?

    Intranettet er virksomhedens digitale arbejdsplads. Med et intranet kan virksomheder blandt andet opbevare dokumenter og filer og lade medarbejdere samarbejde sikkert og effektivt på tværs af både afdelinger og landegrænser. Intranettet bruges også til at formidle nyheder samt finde og dele informationer i og uden for virksomheden.

    Et intranet har ofte funktioner som:

    • Dokumenthåndtering
    • Sikker deling af filer
    • Rettighedsstyring
    • Teams og projektgrupper
    • Information om medarbejdere og kompetencer
    • Telefonbøger, håndbøger, servicekatalog mm.
    • Selvbetjening med automatiske flow
    • Virksomhedens samt personlige nyhedsfeeds
    • Nøgletal
    • Aktivitetskalender
    • Integration til andre systemer

    Den digitale arbejdsplads

    Moderne, cloudbaserede intranetløsninger omtales som regel som virksomhedens digitale arbejdsplads. Dét der kendetegner en digital arbejdsplads, er et intranet, der imødekommer behovet for både en-til-mange-kommunikation såvel som mange-til-mange-dialog. Resultatet er en samarbejdsplatform, der gør det nemmere for dig og dine kollegaer at tilgå information, kommunikere og arbejde sammen på tværs af afdelinger og lokationer.

    Det moderne intranet kan tilgås hvor som helst, fra en pc, smartphone eller tablet. Idet at informationen er personaliseret, vil medarbejderen blive præsenteret for indhold, som er personligt relevant.

    LÆS MERE

    BOOK EN DEMO


     

    365Connect - oplev alle fordelene med et Office 365 baseret intranet