SUM Excel

Gå ikke glip af ny viden

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Udgivet den: 19. december 2018
Opdateret den: 20. oktober 2021

Udregn sum i Excel

AutoSum er en nem og brugbar funktion i Excel, som hjælper dig med at summere tal sammen.

I det følgende giver vi dig en kort introduktion til funktionen AutoSum, og illustrerer anvendelse af funktionen via et konkret eksempel.

Sådan bruger du AutoSum i Excel

Du kan finde funktionen AutoSum både under Startside og Formler. Funktionen er en nem og hurtig måde at udregne summen af dine tal på. Det eneste du skal gøre, er at markere dine tal og trykke på AutoSum.
.
 
 
Ved hjælp af AutoSum kan du udregne flere resultater på samme tid. Hvis du for eksempel har 3 kolonner med tal, og skal bruge summen for dem alle, markerer du alle tallene samt de celler, hvor resultatet skal stå, og trykker på AutoSum.
.
 
 

Følg os på

Brug for mere information?

Så ta' fat i Claus eller en af vores andre flinke medarbejdere.

Image

Claus Friis Pedersen

Partner og CEO