Sådan får I succes med at implementere jeres nye intranet

Gå ikke glip af ny viden

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Udgivet den: 9. december 2019
Opdateret den: 18. oktober 2021

Sådan får I succes med at implementere jeres nye intranet


Få konkret indblik i hvad adoption er, hvordan man opnår en succesfuld adoption, og hvordan processen gribes an i praksis

Når man som virksomhed har besluttet sig for at investere i en ny intranetplatform, skal man efterfølgende tage stilling til, hvordan hele projektet skal gribes an, så det bliver en succes.

I denne sammenhæng er adoption nøglebegrebet til, at denne forandring lykkedes på bedst mulig vis.

Adoption er den forandring, der igangsættes, når man skal implementere en ny software eller platform i en virksomhed. Mere specifikt de tiltag, som er med til at sørge for, at en ny teknologi bliver implementeret. Det indebærer alt fra planlægning af implementeringsstrategi, forberedelse, træning, vejledning, evaluering samt tilhørende undervisningsmateriale, som kan guide og vejlede medarbejderne ind i det nye digitale landskab.   

Forandring er for mange en udfordrende proces og betyder ofte, at man skal acceptere de nye tiltag og bryde med gamle vaner. Derudover skal medarbejderne investere tid og kræfter i at sætte sig ind i nye systemer og måder at gøre tingene på. Et forløb som ikke alle brugere værdsætter lige højt. Hvis ikke man griber implementeringen an på den rigtige måde, kan man risikere at investere i en platform, som bliver misforstået af brugerne, italesat negativt og i værste tilfælde ikke udnyttes til fulde.

Netop derfor er det utrolig vigtigt, at implementeringen af et nyt intranet bliver kommunikeret og forløber på den helt rigtige måde, så man får brugerne med fra start af. Processen er nemlig afgørende for, hvor stort et udbytte virksomheden får af det, og hvordan medarbejderne i fremtiden benytter sig af det.

Denne guide giver et konkret indblik i hvad adoption er, hvordan man opnår en succesfuld adoption, og hvordan man griber hele processen an i praksis.  


DOWNLOAD GUIDE

PeopleNet bruger dine kontaktoplysninger til at kontakte dig vedrørende vores produkter og services. Du kan til enhver en tid blive frameldt dette. Privatlivspolitik

Nyheder


Kontakt

For nærmere information, kontakt venligst
Business Solutions Advisor Karsten Mottlau

Karsten Mottlau
Business Solutions Advisor

__________

+45 2012 9515
kmo@peoplenet.dk
Adm. direktør, Claus Friis Pedersen

Claus Friis Pedersen
Adm. Direktør

__________

+45 7021 4445
cfp@peoplenet.dk

Følg os på

Brug for mere information?

Så ta' fat i Claus eller en af vores andre flinke medarbejdere.

Image

Claus Friis Pedersen

Partner og CEO