Opret og del et Kommunikationswebsted i SharePoint Online

Gå ikke glip af ny viden

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Udgivet den: 26. juni 2019
Opdateret den: 1. november 2021

Kategori(er): 

#Guides
#SharePoint

Kommunikationswebsted

Et kommunikationswebsted er et område hvori du kan dele informationer og oplysninger med dine kollegaer eller kunder, som også har adgang til kommunikationswebstedet.

I denne guide viser vi dig, hvordan du kan oprette og dele kommunikationsswebsteder i SharePoint Online.

Sådan opretter du et Kommunikationswebsted i SharePoint Online

Start med at logge på din Office 365-bruger.

1. Gå til SharePoint. Dette kan gøres på flere måder:

    • Klik på SharePoint under Apps på startsiden.
    • Klik på App Starter i øvre, venstre hjørne af startsiden. Klik dernæst på SharePoint.

2. Klik på + Opret Websted, som du finder over nyhederne på startsiden.

3. Dialogboksen Opret et websted åbnes. Vælg Kommunikationswebsted, som illustreret forneden.

4. En ny dialogboks åbnes. Vælg imellem de tre tilgængelige designmuligheder i dropdown-menuen i venstre side af dialogboksen, som illustreret forneden.

NB! Uanset hvilket design du vælger, vil du kunne tilføje, fjerne eller flytte rundt på webdele, som ønsket.

  • Emne: Brug dette design, hvis du skal dele en masse oplysninger såsom nyheder, begivenheder og andet indhold.

  • Fremhæv: Brug dette design til at fremvise et produkt, et team eller en begivenhed ved hjælp af fotografier eller billeder.

  • Tom: Start med et tomt websted, og sæt hurtigt og nemt liv i dit eget design.

5. Giv dit nye Kommunikationswebsted et navn under Navn på websted. Samtidig vil der oprettes en webstedsadresse ud fra det givne navn, og du vil kunne se om adressen er tilgængelig.

6. Tilføj en beskrivelse under Beskrivelse af websted, for at gøre folk opmærksomme på webstedets formål.

7. Afslut ved at klikke på Udfør. Vent mens webstedet oprettes.

NB! Når du opretter et Kommunikationswebsted, vil webstedet automatisk tilføjes til listen over de websteder du følger, som kan ses på SharePoint-forsiden i venstremarginen. Herved kan du nemt finde webstedet igen.

I øvre højre hjørne af webstedet, vil du desuden kunne se at du følger det. Klik blot på stjernen for at stoppe med at følge webstedet.

Sådan deler du et kommunikationswebsted i SharePoint Online:

  1. Start med at tilgå det Kommunikationswebsted, du vil dele.
  2. Klik på Share Site, i øvre højre side af skærmen.

En dialogboks åbnes i højre side af skærmen, hvor du kan se Ejere af webstedet, Medlemmer af webstedet og Besøgende på webstedet.

  1. Indtast navne på de mennesker i organisationen, du ønsker at invitere til webstedet (forneden til venstre), eller skriv Alle, for at dele med alle i organisationen (forneden til højre). Klik på vedkommende i dropdown-menuen, som du ønsker at dele med.

Du vil nu se følgende:

  1. Vælg først hvilke rettigheder vedkommende skal have (Læs, Fuld kontrol eller Rediger), ved at klikke på dropdown-menuen under navnet. Som udgangspunkt vil rettighedsindstillingen, Læs, være valgt.

  1. Vælg dernæst om der skal sendes en mail, for at gøre vedkommende opmærksom på at du har delt Kommunikationswebstedet med dem. Skriv beskeden i feltet, Tilføj en meddelelse. Fjern fluebenet for at undlade at sende en mail.
  2. Afslut ved at klikke Del.

NB! Hvis du ikke er ejer af webstedet, kan du stadig invitere folk til webstedet, men din invitation vil generere en adgangsanmodning, der skal accepteres eller afslås af webstedsejeren.

Følg os på

Brug for mere information?

Så ta' fat i Claus eller en af vores andre flinke medarbejdere.

Image

Claus Friis Pedersen

Partner og CEO