Arbejd hjemmefra – Sådan opretter du et møde i Microsoft Teams

Gå ikke glip af ny viden

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Udgivet den: 31. marts 2020
Opdateret den: 1. november 2021

Kategori(er): 

#Guides
#Teams

Microsoft Teams møder

Microsoft Teams er et effektivt værktøj på hjemmearbejdspladsen. I denne guide får du en introduktion til de diverse mødefunktioner.

Mødeoprettelsen kan foregå på forskellige måder. Du kan oprette møder i din Outlook-kalender, eller direkte fra en chattråd i en kanal. Alternativt kan du også bruge Outlook til at booke et Microsoft Teams Meeting. I Meeting kan du finde en oversigt over alle dine møder fra Outlook.

Opret møde

Du kan oprette et møde ved at vælge Meetings i menuen til venstre og i bunden vælge knappen Schedule a meeting. Du kan også vælge New Teams Meeting i Outlook og invitere brugerne her.

Møder kommer automatisk til at ligge under Meetings i Teams.

Når et møde er oprettet, kan deltagere gøre flere ting.

De kan starte en chat, de kan Join mødet med det samme, selvom det ikke er i gang. Klik på Join starter et skype-lignede møde med lyd og evt. video.

Der er mulighed for at dele indhold på mødet, som på et Skype for Business møde og hvis man vælger at optage mødet, ligger det efterfølgende i Stream, så andre kan se møde, hvis de ikke deltog.

Opret et Live møde

Fremgangsmåden er den samme som for oprettelse af møde, men når man opretter mødet, skal man vælge ”New live event” i toppen.

Du kan invitere andre som Presenters eller Producers og sætte rettigheder op

Når alt er konfigureret færdig, klik på Schedule knappen og mødet oprettes

Som producer på mødet skal du sætte indhold i kø, det kan være webcam video eller deling af skærm og fx visning af en præsentation. Nå mødet er slut ligger optagelsen i Stream.

Følg os på

Brug for mere information?

Så ta' fat i Claus eller en af vores andre flinke medarbejdere.

Image

Claus Friis Pedersen

Partner og CEO