#Guides

Der er 125 indlæg i denne kategori
Læs mere

Gå ikke glip af ny viden om den digitale arbejdsplads

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Udgivet den 1. december 2022

Få størst udbytte af dit kursus

Derfor skal du forberede digAt få maksimalt udbytte af et kursus, handler ikke kun om at møde frisk og veludhvilet op på kursusdagen, deltage aktivt ...

Læs mere

Udgivet den 1. december 2022

Invitér din kollega med på kursus

Del din kursusoplevelse Som alt andet i livet, er det sjovere at gøre ting og få oplevelser sammen med andre – også når man skal ...

Læs mere

Udgivet den 25. november 2022

11 gode argumenter for at du skal på kursus

Kære leder. Vil du sende mig på kursus?”Det kunne da bare være super fedt”, ”Jeg trænger til at komme lidt ud” eller ”Det lyder spændende” ...

Læs mere

Udgivet den 13. oktober 2022

Typiske intranet funktioner – inspirationskatalog

Hvilke intranet funktioner findes der, og hvem gavner de?Laver du research til jeres nye, eller måske første intranet? Og har du tilmed fået til opgave ...

Læs mere

Udgivet den 20. april 2022

Fordele ved SharePoint Online intranet – Download guiden

Kend alle fordelene ved SharePoint online intranettetEt responsivt og moderne udseende intranet, med fleksibel udgivelse af målrettede nyheder, og som hjælper brugerne med at finde ...

Læs mere

Udgivet den 11. april 2022

Transkribering af interview i Teams

Transskribér dine møder og interviewsTranskribering af interview eller møde i Teams I Microsoft Teams er det nu blevet muligt at transskribere online møder eller interviews. ...

Læs mere

Udgivet den 9. marts 2022

Skabelon til intranetpræsentation – Kom bedst igang

Det skal din intranet projektpræsentation indeholde Hvis du sidder som IT-, HR-, eller kommunikationsmedarbejder og har fået til opgave at indsamle informationer eller finde mulige ...

Læs mere

Udgivet den 14. februar 2022

Oplæring i Microsoft 365 – Kom bedst fra start

Effektive træningaktiviteter til oplæring i ny teknologiLad os komme i gang med at se på oplæring i Microsoft 365 Skal du i gang med at ...

Læs mere

Udgivet den 24. januar 2022

Tæm Power platformen – Bliv klogere på power universet

Tæm Power Platformen Vil du lære at tæmme Power Platformen, så du kan få fuldt udbytte af de populære værktøjer i din hverdag? Så er ...

Læs mere

Udgivet den 17. januar 2022

Adoptionaktiviteter – Et guidet overblik

Hvilke adoptionaktiviteter findes der, og hvorfor bør man prioritere dem?Adoptionaktiviteter – et guidet overblik. Adoption – eller ibrugtagning af ny teknologi (eksempelvis at starte med ...

Læs mere

Udgivet den 17. november 2021

Selvbetjeningsløsninger – Sådan kommer du i gang

Byg dine egne selvbetjeningsløsninger I en virksomhed findes der sjældent opgaver, som kan løses alene. Selvom det er en del af arbejdet at overlevere, videresende ...

Læs mere

Udgivet den 20. oktober 2021

Best practice når du skal skrive kommentarer i Word

Succes med kommentarer i WordSkal du rette eller kommentere på noget i Word i Office? Word er et velkendt værktøj, som hører under Office, hvor du ...

Læs mere

Udgivet den 15. september 2021

Opret møde i Outlook – Kom i gang nu

Møder i OutlookOpret og rediger møde i Outlook. Møder er essentiel del af hverdagen for mange, mange medarbejdere i alle virksomheder, og derfor er det ...

Læs mere

Udgivet den 15. september 2021

Sådan tilføjer du din kollegas kalender i Outlook

Tilføj en kollegas kalender Har du brug for at have bedre styr på en eller flere af dine kollegaers kalender? Så kan du nemt og ...

Læs mere

Udgivet den 15. september 2021

Skift signatur i Outlook – Opdater din mailsignatur

Signaturens vigtighed!Skift signatur i Outlook – Lad os komme i gang! Har du fået nyt telefonnummer, ny jobtitel eller fik du endelig oprettet dig på ...

Læs mere

Udgivet den 8. september 2021

Opret notesbøger og sektioner i OneNote

Sådan opretter og redigerer du notesbøger i sektioner i OneNoteHar du brug for sparring til oprettelse og redigering af notesbøger og sektioner i OneNote?   OneNote er ...

Læs mere

Udgivet den 8. september 2021

Sådan tilføjer du en kalender i Outlook

Guide til at tilføje en kalender i OutlookHar du brug for at have bedre styr på dine møder mellem dit arbejde og dine private aftaler? ...

Læs mere

Udgivet den 27. juli 2021

Sådan bygger du en telefonbog i Power Apps

Kom i gang med at lave din telefonbogByg telefonbog i Power Apps  Power Apps har vundet større og større interesse inden for de seneste par ...

Læs mere

Udgivet den 11. februar 2021

Opret Teams ikon til eksternt Teams

Teams app med forskellige brugere Mange Teams brugere er blevet gæstebruger i eksterne Teams, fx hos en samarbejdspartner, kunde eller leverandør. Men det er ikke ...

Læs mere

Udgivet den 1. februar 2021

Tilføj kanalkalender i Teams – Bliv guidet igennem

Microsoft Teams Tilføj kanalkalender i Teams – Lad os komme i gang! Over det seneste stykke tid er der er kommet en masse nye opdateringer ...

Læs mere

Udgivet den 18. januar 2021

Guide: Arbejd i private rum i Teams

Microsoft TeamsGuide: Arbejd i private rum i Teams! Med hjemmeskolingens virtuelle indtog, er Teams blevet en del af dagligdagen for mange børn, unge og studerende på ...

Læs mere

Udgivet den 11. januar 2021

Teams møderettigheder – Styr rettighederne for deltagerne

Rettigheder i Microsoft TeamsDe fleste har nok under et Teamsmøde oplevet, at nogen har delt deres skærm, slukket for lyden for andre deltagere, eller smidt ...

Læs mere

Udgivet den 6. januar 2021

Guide: Kom i gang med Microsoft Lists

Microsoft ListsMicrosoft Lists er den nyeste gren på træet indenfor Microsofts tjenester! Lists hjælper dig med at organisere, samarbejde med dine medarbejdere og dele den information, ...

Læs mere

Udgivet den 5. januar 2021

Sådan eksporterer du dine Teams chats

Eksportér samtaler i TeamsI denne guide viser vi dig, hvordan du eksporterer Teams chats! I nogle tilfælde kan man have behov for at dokumentere de ...

Læs mere

Udgivet den 3. december 2020

Track dine opgaver med Microsoft Planner

Track dine opgaverSådan kommer du i gangI en tid hvor meget af arbejdet foregår derhjemme eller væk fra resten af kontoret, kan det være svært at ...

Læs mere

Udgivet den 9. november 2020

Tag Microsoft 365 med på farten

Effektiviser din arbejdsdagTag Microsoft 365 med på farten – Effektiviser din arbejdsdag og undgå spiltid! Med Microsoft 365 (tidligere Office 365) har du adgang til ...

Læs mere

Udgivet den 29. oktober 2020

Microsoft 365 tjenester: Hvornår bruger du hvad?

SharePoint, Teams, Outlook eller Yammer?Microsoft 365 tjenester: Hvornår bruger du hvad? Denne korte guide giver dig et overblik over, hvilke Microsoft 365 tjenester du skal ...

Læs mere

Udgivet den 9. oktober 2020

Fillagring – Sådan placerer du dine filer

Hvornår skal du bruge hvad?I denne omgang skal vi se nærmere på, hvordan du placerer dine filer rigtigt. Tre applikationer, der skaber meget forvirring, når ...

Læs mere

Udgivet den 1. oktober 2020

Anvend Microsoft Teams i alle dele af din organisation

Tilpas konfigurationen af Microsoft TeamsSkal du i gang med en implementering af Microsoft Teams til hele organisationen, kan du med fordele anvende forskellige konfigurationer af ...

Læs mere

Udgivet den 20. august 2020

Udrulning af Microsoft 365 – Kom bedst fra start

Kom i gang med Microsoft 365Udrulning af Microsoft 365 Overvejer I at bruge Microsoft 365 som bærende del af jeres intranet og ønsker I samtidig, ...

Læs mere

Udgivet den 5. august 2020

Sådan får du mere ud af samarbejdet med din Microsoft 365 partner

Få indblik i hvordan du kan optimere eller påbegynde dit samarbejde med din Microsoft 365 partner!Mange virksomheder har oftest brug for en ekstern samarbejdspartner, der ...

Læs mere

Udgivet den 9. juni 2020

Sådan opnår du en succesfuld migreringsproces

Kom sikkert igang med din migreringHar du også eller har du haft udfordringer i forbindelse med migrering af data fra on-premises løsninger til skyen? Så ...

Læs mere

Udgivet den 4. maj 2020

Live events i Microsoft Teams: Sådan fungerer det

Live events i Microsoft Teams Skal du afholde præsentationer eller undervise for store gruppe? Så kan det være en god ide at anvende Microsoft Teams ...

Læs mere

Udgivet den 2. april 2020

Produktive chats i Teams – Arbejd hjemmefra

Chatfunktionen i Microsoft Teams Microsoft Teams et godt stykke software til effektiv gruppechat. Oven i købet får du et arbejdsområde, hvor der kan samarbejdes om ...

Læs mere

Udgivet den 31. marts 2020

Opret møde i Teams – Sådan opretter du et møde

Microsoft Teams møder Microsoft Teams er et effektivt værktøj på hjemmearbejdspladsen. I denne guide får du en introduktion til de diverse mødefunktioner. Mødeoprettelsen kan foregå ...

Læs mere

Udgivet den 13. marts 2020

Administrerer et team i Teams – Guide

At være administrator i Microsoft TeamsAdministrerer et team i Teams – Vi har lavet en kort videoguide, som giver dig et overblik over, hvordan du ...

Læs mere

Udgivet den 5. februar 2020

Virksomhedsworkshop i Microsoft Teams

Lancering af Microsoft Teams I din organisationPeopleNet har hjulpet mange virksomheder og organisationer med etablering og udrulning af Microsoft teamsDét for du ud af workshoppen:Workshoppen ...

Læs mere

Udgivet den 22. januar 2020

Hvad er Power Automate? – Lær værktøjet at kende

Power Automate Power Automate (tidligere Flow) er en cloudbaseret tjeneste, som gør det simpelt at skabe automatiserede arbejdsprocesser mellem dine favorittjenester og programmer. Opbyg dit eget ...

Læs mere

Udgivet den 16. januar 2020

Excel budget – Download skabelon

Download Excel Budget skabelon gratisExcel budgetskemaet gør det helt enkelt for dig at lægge et budget med indtægter, udgifter og differencer. Med dette gratis budget ...

Læs mere

Udgivet den 6. december 2019

Indsæt diagrammer i PowerPoint – Sådan gør du

Diagrammer i PowerPointIndsæt diagrammer i PowerPoint! Store mængder af data er ofte nemmere at overskue eller konkretisere, når de bliver visualiseret. Og dette er specielt ...

Læs mere

Udgivet den 4. december 2019

Indstil diasovergange i Powerpoint – Sådan gør du

Diasovergang i PowerPointNår man skal afholde en præsentation for en kunde eller for sine ansatte, kan det virke besværligt og diskontinuerligt at skulle skifte slide ...

Læs mere

Udgivet den 4. december 2019

Indsæt diagram i PowerPoint – Kom i gang nu

Indsæt diagrammer i PowerPointDet er muligt på en nem og hurtig måde at indarbejde forskellige grafiske oversigter i sin PowerPoint præsentation. I mange tilfælde, vil det ...

Læs mere

Udgivet den 4. december 2019

Design i PowerPoint præsentation – Sådan ændrer du det

Design af PowerPoint-præsentationDesign i PowerPoint præsentation – Sådan ændre du det. Du kan vælge en designskabelon til præsentationen, så baggrunden på de forskellige dias er ...

Læs mere

Udgivet den 29. november 2019

Gem, luk og afslut Powerpoint præsentation

Gen, luk og afslut Når der udarbejdes en PowerPoint-præsentation, er det ekstrem nyttigt at kende til, hvordan du gemmer præsentationen, således at arbejdet ikke går ...

Læs mere

Udgivet den 26. november 2019

Intranettet afspejler virksomhedens behov – Guide

Få styr på alle behovene, som jeres intranet skal imødekomme og få mere ud af intranettetNår vi i PeopleNet møder kunder, der overvejer Microsoft 365 ...

Læs mere

Udgivet den 4. november 2019

Sådan laver du tekst og knapper i Power Apps

Få styr på dine knapper i Power AppsTilpas farver og tekstKnapperne i Power Apps skal ofte have forskellige funktioner og udseende. Dette ser vi på ...

Læs mere

Udgivet den 25. oktober 2019

Slet et team i Teams – Se hvordan du gør her

Skal du slette et team?Slet et team i teams – Lad os se på hvordan du gør! I Teams kan man oprette teams, med et ...

Læs mere

Udgivet den 25. oktober 2019

Tilføj forbindelser og tabs i Teams

Forbindelser i Microsoft Teams Som administrator af Microsoft 365 kan du bestemme, hvilke forbindelser gøres tilgængelige for din organisation. Det kan du gøre ved at ...

Læs mere

Udgivet den 25. oktober 2019

Sådan opretter du et møde i Teams

Microsoft Teamsmøder Møder i Microsoft Teams kan oprettes på forskellige måder. Du kan oprette et møde direkte fra en chattråd i en kanal; du kan  oprette ...

Læs mere

Udgivet den 25. oktober 2019

Tilføj filer til en kanal i Teams

Filer og kanaler i Microsoft TeamsIndholdet i Teams kan deles op i forskellige kanaler. Arbejder man for eksempel i et projektteam hvor forskellige emner behandles, ...

Læs mere

Udgivet den 25. oktober 2019

Opret nye kanaler i Teams – læs guiden her

Kanaler i Teams Opret nye kanaler i Teams – læs guiden her.  Microsoft Teams er blevet flittigt brugt af mange – Specielt indenfor de seneste ...

Læs mere

Udgivet den 24. oktober 2019

Opret et team i Teams – Bliv guidet her

Opret team i TeamsMicrosoft Teams er for mange blevet en integreret del af hjemmearbejdspladsen. I denne guide får du en introduktion til, hvordan du kan ...

Læs mere

Udgivet den 24. oktober 2019

Tilføj owners og members i Teams

Nye medlemmer til et eksisterende TeamTilføj owners og members i Teams – Lad os komme i gang. Når et nyt team oprettes i Teams, kan ...

Læs mere

Udgivet den 23. oktober 2019

Indsæt fodnoter i Word – Bliv guidet her

Fodnoter og slutnoter i WordMan kommer som forfatter af et dokument ofte ud for, at der skal knyttes en forklaring eller uddybning til et ord ...

Læs mere

Udgivet den 18. oktober 2019

Slet et Teamwebsted i Teams – Sådan gør du

Hvad er et Teamwebsted?Sådan sletter du et Teamwebsted i Teams.  Et Teamwebsted oprettes typisk for at skabe samarbejde med øvrige medlemmer om et givent projekt. ...

Læs mere

Udgivet den 16. oktober 2019

Hvorfor bruge Microsoft Teams?

Microsoft Teams Teams er en intelligent kommunikations og samarbejdsplatform, som indeholder mange muligheder. Teams er uden tvivl en afgørende platform for virksomheder, som ønsker at ...

Læs mere

Udgivet den 10. oktober 2019

Rediger venstremenuens rækkefølge i SharePoint

Rediger din vensteremenu og optimer dit arbejde Venstremenuens rækkefølge er som udgangspunkt standardindstillet. Men det betyder nødvendigvis ikke, at man skal beholde denne menufordeling, hvis ...

Læs mere

Udgivet den 30. september 2019

Tilføj en webdel på et Teamwebsted

Teamwebsted Tilføj en webdel på et Teamwebsted – Lad os guide dig i gang.  Når du tilføjer en side til et Modern Teamwebsted, kan du ...

Læs mere

Udgivet den 26. september 2019

Opret bibliografi i word – Sådan gør du

Bibliografier i WordI denne guide gennemgår vi, hvordan du nemt kan oprette en bibliografi i Word. Når du arbejder med et større skriftligt arbejde (projekt, ...

Læs mere

Udgivet den 25. september 2019

Kolonnebredde i Word – Sådan gør du

Sådan fastlægger du kolonnebredden i WordKolonnebredte i Word – Sådan fastlægger du den!*I Word er det muligt at indsætte tabeller, som kan give et visuelt ...

Læs mere

Udgivet den 19. september 2019

Opret skabelon i word – Sådan gør du

Sådan opretter du en skabelon i WordOpret skabelon i Word.  Hvis man til daglig arbejder med dokumenter, og ofte skal sende det samme dokument afsted, ...

Læs mere

Udgivet den 18. september 2019

Opret dokumentbibliotek i SharePoint

Dokumentbibliotek i SharePointLad os se nærmere på, hvordan man kan oprette dokumentbibliotek i SharePoint.  Dokumentbiblioteker er med til at skabe overblik, inddele og samle dine ...

Læs mere

Udgivet den 12. september 2019

Opret en app på et Teamwebsted

App på TeamwebstedI nogle tilfælde kan det være en fordel, at have en applikation tilknyttet til et teamwebsted. Eksempelvis, hvis et team flekser frem og ...

Læs mere

Udgivet den 4. september 2019

Opret nyhedsindlæg på et Teamwebsted

Nyheder på TeamwebstedNyheder eller informationer, som vedrører alle i et team, kan man med fordel poste på Teamwebstedet, frem for f.eks. på den resterende del ...

Læs mere

Udgivet den 26. juni 2019

Opret og del kommunikationswebsted i SharePoint

Kommunikationswebsted Et kommunikationswebsted er et område hvori du kan dele informationer og oplysninger med dine kollegaer eller kunder, som også har adgang til kommunikationswebstedet. I ...

Læs mere

Udgivet den 21. juni 2019

Opret lister i SharePoint Kommunikationswebsted

Lister i et SharePoint kommunikationswebstedOpret lister i SharePoint et kommunikationswebsted  Lister i SharePoint bruges til, at samle store eller små mængder af data. Dine lister ...

Læs mere

Udgivet den 21. juni 2019

Tilføj sider i SharePoint Kommunikationswebsted

SharePoint kommunikationswebsted Lad os se nærmere på, hvordan vi tilføjer sider i et SharePoint kommunikationswebsted. Et SharePoint Kommunikationswebsted er et websted til deling af information. Det kan ...

Læs mere

Udgivet den 14. maj 2019

Referere til andre regneark i Excel

Referencer i Excel Hvis du i en formel laver en eller flere referencer til et eller flere regneark, enten i samme eller andre projektmapper, oprettes ...

Læs mere

Udgivet den 7. maj 2019

Fem faktorer for succesfuld implementering af Office 365

Implementering og ibrugtagning af Office 365Implementering af Office 365 er for mange virksomheder en stor del af den digitale transformation. Det kan være en relativt ...

Læs mere

Udgivet den 30. april 2019

Sortering af lister i Excel – Sådan gør du

Excel lister Sortering af lister i Excel – Sådan gør du! Lister er Excels tilbud på en simpel databasefunktion. En liste oprettes som et almindeligt ...

Læs mere

Udgivet den 24. april 2019

OneDrive Synkronisering – Sådan gør du

Synkronisering af dit OneDrive for BusinessSynkronisering af OneDrive for Business giver dig adgang til dine filer direkte i din stifinder. Det bliver således ikke nødvendigt ...

Læs mere

Udgivet den 18. marts 2019

Datavalidering i Excel – Sådan gør du

Forskellige typer af valideringMed datavalidering kan datatypen eller de værdier, som brugere indtaster i en celle, kontrolleres. Opfyldes kriteriet ikke, kan der gives en fejlbesked. ...

Læs mere

Udgivet den 15. marts 2019

Hvad er et intranet? – Få et konkrekt overblik over intranet

Intranettet – få et overblikHvad er et intranet? – Et intranet er en virksomheds interne digitale arbejdsplads. Her placeres blandt andet virksomhedens dokumenter og filer. ...

Læs mere

Udgivet den 13. marts 2019

Indholdsfortegnelse i Word – Kom hurtigt og nemt i gang

Hvad er en indholdsfortegnelse?Lad os se nærmere på indholdsfortegnelse i Word! En indholdsfortegnelse er en liste med de overskrifter, som er brugt igennem dokumentet, med ...

Læs mere

Udgivet den 12. marts 2019

SharePoint workflow

Standard foruddefinerede workflows i SharePoint I denne guide bliver du kort introduceret til SharePouint Workflow. De foruddefinerede Workflows, som SharePoint 2016 giver adgang til, er ...

Læs mere

Udgivet den 8. marts 2019

Excel kalender – Download gratis kalender

Download Excel kalender gratisExcel kalenderen viser helligdage og antal arbejdsdage per måned i Danmark. Du kan selv indtaste andre mærkedage. Det kan f.eks. også være ...

Læs mere

Udgivet den 5. marts 2019

Sådan opretter du en pivottabel i Excel

Pivottabel i Excel Lad os se nærmere på pivottabel i Excel.  Pivottabel er et brugbart analyseværktøj, der kan opsummere informationer fra en eller flere Excel-lister ...

Læs mere

Udgivet den 4. marts 2019

Indsæt Excel diagram i PowerPoint

Arbejd på tværs af Microsoft programmerI diverse sammenhæng, kan der opstå behov for at repræsentere grafer i et andet program end Excel, såsom Word eller ...

Læs mere

Udgivet den 21. februar 2019

AFRUND funktioner i Excel – Lær at bruge funktionerne her

Afrunding af talI denne guide skal vi se nærmere på AFRUND funktioner i Excel. Når der arbejdes med tal i Excel, kommer man ofte ud ...

Læs mere

Udgivet den 6. februar 2019

Opret nyhed i SharePoint Online Modern Communication Sites

Informationsdeling på SharePointSharePoint Online er en effektiv cloud-baseret tjeneste til videns- og informationsdeling, der er velegnet til små og mellemstore virksomheder og organisationer. I denne ...

Læs mere

Udgivet den 22. januar 2019

Opret Teamwebsted i SharePoint

Hvad er et SharePoint Teamwebsted?Et SharePoint Teamwebsted er et websted, hvor teams kan samarbejde om projekter og dele information på tværs af devices.  I denne ...

Læs mere

Udgivet den 19. december 2018

Beregn SUM i Excel – Læs mere her

Udregn sum i ExcelBeregn SUM i Excel – Lad os komme i gang! Sum er en nem og brugbar funktion i Excel, som hjælper dig ...

Læs mere

Udgivet den 12. december 2018

Målsøgning i Excel – Sådan gør du

Målsøgning i ExcelMålsøgnings funktionen kan bruges, når du kender det ønskede resultat, men ikke inputværdien i den formel, der bestemmer resultatet. Hvis du for eksempel ...

Læs mere

Udgivet den 6. december 2018

SharePoint Webstedsdesign – Modern Communication Sites

Kom i gang med SharePoint kommunikationswebsted Der er tre tilgængelige designindstillinger, der kan vælges ved oprettelse af et Kommunikationswebsted: Emne Fremhæv Tom Afhængigt af hvilken ...

Læs mere

Udgivet den 4. december 2018

Excel VOPSLAG (HLOOKUP)

Hvad er VOPSLAG/HLOOKUP?Funktionen VOPSLAG/HLOOKUP er identisk med LOPSLAG, den eneste forskel er, at VOPSLAG/HLOOKUP søger igennem første række i en matrix for at finde en bestemt værdi, ...

Læs mere

Udgivet den 4. december 2018

Sådan laver du Excel LOPSLAG (VLOOKUP)

Excel LOPSLAG (VLOOKUP)LOPSLAG funktionen findes under kategorien Lookup & Reference, og bruges til at slå en værdi op i en liste og derefter returnere en ...

Læs mere

Udgivet den 24. oktober 2018

Find rundt i Planner

Navigering i Microsoft PlannerMicrosoft Lists er den nyeste gren på træet indenfor Microsofts tjenester! Lists hjælper dig med at organisere, samarbejde med dine medarbejdere og dele ...

Læs mere

Udgivet den 22. oktober 2018

Sådan logger du på Planner – Bliv guidet her

Microsoft Planner Planner er en Office 365-tjeneste, der gør teams i stand til at arbejde mere effektivt og at samarbejde på en interaktiv måde. Det ...

Læs mere

Udgivet den 19. september 2018

Opret PowerApp formular til SharePoint liste

Power App og SharePoint lister Opret PowerApp formular til SharePoint lister. I nogle sammenhænge kan man have behov for at oprette en Power App formular ...

Læs mere

Udgivet den 18. september 2018

Hvad er PowerPoint? – Et unikt værktøj til dine præsentationer

Microsoft PowerPointPowerPoint er et ofte anvendt program af Microsoft, som typisk bruges til at lave slideshow præsentationer. Med PowerPoint kan du selv designe dine præsentationer, ...

Læs mere

Udgivet den 18. september 2018

Hvad er Word? – Tekstværktøjet du ikke kan undvære

Microsoft WordWord er et Microsoft program til tekstbehandling, som du kan bruge til at lave små og store dokumenter. Det kan både være almindeligemødenoter, rapporter, ...

Læs mere

Udgivet den 18. september 2018

Hvad er Visio? – Så fint kan du visualisere din data

VisioHvad er Visio? – Visio er en af de mange værktøjer, som er en del af Microsoft universet. Visio kan bruges til at organisere idéer ...

Læs mere

Udgivet den 18. september 2018

Hvad er Access? – Her bliver du klogere på værktøjet

Microsoft AccessHvad er Access? – I det følgende ser vi nærmere på Microsoft Access samt alle de muligheder, der er med programmet. Microsoft Access er ...

Læs mere

Udgivet den 18. september 2018

Hvad er Power Apps? – Så nemt er det at bygge apps

Introduktion til Power AppsPower Apps er en platform, der samler softwaretjenester, forbindelser og apps. Med Power Apps kan du let bygge brugerdefinerede apps til din virksomhed. ...

Læs mere

Udgivet den 18. september 2018

Hvad er To-Do? – Hold styr på alle dine opgaver

Microsoft To DoHvad er To Do? – I det følgende ser vi nærmere på Microsoft To Do. Vi gennemgår blandt andet hvad du kan bruge ...

Læs mere

Udgivet den 18. september 2018

Hvad er Microsoft Stream? – Lav flotte videoer i Stream

Microsoft StreamHvad er Microsoft Stream? – I dette indlæg, ser vi nærmere på Microsoft Stream, samt de muligheder du kan få, hvis du vælger at ...

Læs mere

Udgivet den 18. september 2018

Hvad er Planner? – Planlæg din hverdag nemt og enkelt

Planner Hvad er Planner? I dette indlæg ser vi nærmere på Microsoft Planner, og hvordan du kan bruge programmet i din hverdag! Planner er et planlægningsværktøj, der ...

Læs mere

Udgivet den 18. september 2018

Hvad er Yammer? – Virksomhedens digitiale samlingssted

Microsoft Yammer Hvad er Yammer? – I det følgende ser vi nærmere på Microsoft Yammer, samt det du kan bruge Yammer til i din hverdag. Yammer ...

Læs mere

Udgivet den 18. september 2018

Hvad er Teams? – Samarbejd og hold møder med dine kollegaer

Microsoft TeamsHvad er Teams? Microsoft Teams er et samarbejdsværktøj, med hvilket du kan oprette afgrænsede grupper med dine medarbejdere. Med Teams kan I chatte og samle ...

Læs mere

Udgivet den 18. september 2018

Hvad er OneNote? – Lad dine idéer spirer i OneNote

OneNoteHvad er OneNote? – I denne artikel ser vi nærmere på, hvad OneNote er, og hvordan du kan bruge programmet i din hverdag. Lad os ...

Læs mere

Udgivet den 18. september 2018

Hvad er OneDrive? – Dokumenter og filer samlet et sted

Hvad er OneDrive?Hvad er OneDrive? OneDrive er en online tjeneste til filhåndtering, der giver dig adgang til dine filer overalt. Med OneDrive kan du gemme dine personlige ...

Læs mere

Udgivet den 17. september 2018

Funktionen Båndet i Excel – Bliv klogere

Hvad er båndet?Båndet henviser til den bjælke af kommandoer, der vises øverst i en Excel-fil. Båndet giver et bredt udvalg af forskellige funktioner, der er ...

Læs mere

Udgivet den 17. september 2018

Hvad er ShareGate? – Migrer sikkert til en ny platform

ShareGateShareGate er et migreringsværktøj, som muliggør simple og effektive migreringsprocesser. Med ShareGate kan du migrere indhold direkte til den seneste version af SharePoint eller Microsoft ...

Læs mere

Udgivet den 17. september 2018

Hvad er Nintex? – Oplev mulighederne med Nintex

NintexHvad er Nintex? – I det følgende indlæg der vi nærmere på Nintex og de muligheder, som du for adgang til, hvis du vælger at ...

Læs mere

Udgivet den 16. september 2018

Hvad er Excel? – Saml dine tal og data i Excel

Hvad er Excel?Hvad er Excel? Excel er et program til databehandling, som er udviklet af Microsoft. I programmet kan der analyseres og bearbejdes data, og ...

Læs mere

Udgivet den 14. september 2018

Hvad er Microsoft 365 – Få svaret her

Microsoft 365Microsoft 365 er en skybaseret tjeneste, der samler en række af nyttige programmer. I Microsoft Office-pakken får du adgang til en række nyttige og velkendte programmer, ...

Læs mere

Udgivet den 20. august 2018

Check ud i SharePoint – Sådan gør du

Check Out/Check inFunktionen Check Out/Check In (eller bare check out) er en måde at ”låse” et dokument på, mens det bliver redigeret af en bruger ...

Læs mere

Udgivet den 15. august 2018

GUIDE: Excel funktionen YDELSE – ydelsen på et lån

Beregn ydelsen på et lånYDELSE er en af Excels finansielle funktioner, der bruges til at udregne ydelse på lån. Funktionen kan udregne den periodiske ydelse ...

Læs mere

Udgivet den 3. august 2018

SharePoint Site Columns – Kom i gang

Site ColumnsSite Columns er kolonner, som kan genbruges i flere lister i en Site Collection. Det er en tidsbesparende funktion, som derudover sikrer en ensartet ...

Læs mere

Udgivet den 3. august 2018

SharePoint Alert Me funktionen

Alert Me-funktionenLad os se nærmere på SharePoint Alert Me. Alert Me er en smart en funktion i SharePoint, der kan opfattes som en form for ...

Læs mere

Udgivet den 2. august 2018

Microsoft Teams introduktionsguide

Microsoft Teams Microsoft Teams er et effektivt software, der forbinder alle organisationens medarbejdere og skaber de ideelle rammer for kommunikation og dynamisk digitalt samarbejde. Med ...

Læs mere

Udgivet den 24. juli 2018

SharePoint Wiki Sites – Oprettelse og redigering

Hvad er Wiki Site?Wiki betyder hurtig på Hawaiiansk, og bruges som betegnelse for en page, hvor brugerne hurtigt kan redigere enhver side. Sitet gror organisk ved ...

Læs mere

Udgivet den 10. juli 2018

Skab optimale rammer for digitalt samarbejde – Teams

Hvad er Microsoft Teams?Microsoft Teams er et software, der forbinder alle organisationens medarbejdere og skaber de ideelle rammer for kommunikation og dynamisk digitalt samarbejde. Med ...

Læs mere

Udgivet den 5. juli 2018

Tilføj en Gmail-konto som ny konto i Outlook

Tilføj en ny konto til OutlookDet kan være noget drilsk at sætte en ny mailkonto op. Hvis det ikke er en Microsoft-konto, skal du til ...

Læs mere

Udgivet den 27. juni 2018

Deling af filer i Microsoft 365

Fildeling i Microsoft 365 – Sådan gør duFildeling er ikke kun nødvendigt i OneDrive, men generelt i hele Microsoft 365. Det er muligt at dele ...

Læs mere

Udgivet den 12. juni 2018

Hvad bruges de forskellige Microsoft 365 tjenester til?

Hvad bruges de forskellige Office 365 tjenester til? Få et overblikOffice 365 tjenester. Der findes mange forskellige tjenester i Office 365. Men hvad gør de ...

Læs mere

Udgivet den 11. juni 2018

Excel formel revision – sporing, fejlkontrol og evaluering

Revision af formlerneNogle gange kan det være svært at overskue sammenhængen mellem celler og formler, som måske igen afhænger af andre formler osv. Det kan ...

Læs mere

Udgivet den 4. juni 2018

Opret et View i SharePoint – Sådan gør du

View i SharePointFor at udnytte det smarte ved metadata til fulde, kan det være en rigtig god ide at oprette et nyt View (visning) til hver af ...

Læs mere

Udgivet den 29. maj 2018

RSS feed i SharePoint – Sådan indstiller du dem

Hvad er RSS-feeds?RSS feed i SharePoint kan bruges til at gøre det nemmere for en projektgruppe eller dens interessenter at følge med i strømmen af informationer ...

Læs mere

Udgivet den 24. maj 2018

Arbejd med den nye Hero-webdel i SharePoint Online

Hero-webdel i SharePointBlandt de nye features i SharePoint Online, er den nye type af SharePoint Modern Sites; Communication Sites eller på dansk, Kommunikationswebsteder. Et SharePoint ...

Læs mere

Udgivet den 17. maj 2018

What if analyse i Excel – kom i gang

Hvad er scenarier?Før vi kan komme i gang med en What if analyse i Excel, skal vi se nærmere på scenarier. Scenarier bruges til at ...

Læs mere

Udgivet den 17. maj 2018

Betinget formatering i Excel – Læs guiden her

Hvad kan betinget formatering?Betinget formatering kan synliggøre tendenser og mønstre i dine data. dette gøres ved at oprette regler, der bestemmer cellernes format.  I denne ...

Læs mere

Udgivet den 16. maj 2018

Genvejstaster i Excel – Få et overblik her

Hvorfor bruge genvejstaster?Genvejstaster i Excel – Lad os se nærmere på hvilke der findes.I Excel findes der en masse funktioner, som hurtigt kan bearbejde de ...

Læs mere

Udgivet den 9. maj 2018

Oversigt over listetyper i SharePoint

SharePoints listetyper  Lad os få lavet en oversigt over listetyper i SharePoint Programmet byder på mange forskellige listetyper, hvilket kan skabe forvirring. I denne guide ...

Læs mere

Udgivet den 8. maj 2018

Opret SharePoint Site i sitestruktur

Nyt site inden for eksisterende strukturOpret SharePoint site i sitestruktur – Lad os komme i gang!Når der arbejdes med SharePoint, kan der opstå et behov ...

Læs mere

Følg os på


Brug for mere information?

Så ta' fat i Claus eller en af vores andre flinke medarbejdere.

Medarbejderbillede af Claus Friis Pedersen, CEO hos PeopleNet.

Claus Friis Pedersen

Partner og CEO