Intranet øger samarbejde mellem spredte afdelinger

Tilmeld nyhedsbrev

Og gå ikke glip af ny viden om den digitale arbejdsplads

Udgivet den: 14. februar 2022
Opdateret den: 9. maj 2022

læsetid: 2 minutter

Baggrund

Europæiske ERV er både Danmarks største og ældste rejseforsikringsselskab, som er en del af ERV (Europäische Reiseversicherung AG). Europæiske ERV havde brug for et samlet intranet for de danske og svenske afdelinger, så samarbejdet og kommunikationen mellem de mange afdelinger kunne forbedres.

Krav

Intranettet skulle baseres på kundens eksisterende SharePoint Online løsning og samtidig være fuldt responsivt. Europæiske ERV havde allerede defineret informationsarkitekturen, og der var derfor afgørende, at PeopleIntraNet-løsningen blev placeret oven på deres eksisterende sites og sider.

Det var vigtigt, at det nye intranet blev leveret med optimal funktionalitet til understøttelse af vidensdeling og kommunikationsflow. For at binde de danske og svenske afdelinger tættere sammen, skulle der være fokus på nem søgning på kollegaer, fælles og lokale nyheder samt hurtig adgang til koncernfælles indhold.

Løsningen

PeopleIntraNet leverede ét samlet intranet baseret på et af vores 25 brugervenlige og responsive designs.

Intranetløsningen blev leveret med 7 standard PeopleIntraNet-moduler, hvor der var lagt vægt på kommunikationsunderstøttende funktionalitet. Løsningen blev leveret med følgende intranetmoduler:

  • Nyheder
  • Branding
  • Håndbog
  • Søgning
  • Telefonbog
  • Det sker i huset
  • Kampagnefunktion.

Processen

Processen forløb efter PeopleIntraNets standard leverancemetode, som består af 4 faser:

I afklaringsfasen blev informationsarkitektur, sidetyper, konfiguration af SharePoint funktionalitet samt behovet for undervisning og tilkøb af moduler afklaret og fastlagt.

I realiseringsfasen blev de tilvalgte moduler konfigureret og implementeret i produktionsmiljøet med løbende tests. Herudover blev det endelige grafiske design afklaret og godkendt i en række iterationer.

I forankringsfasen blev alle administratorer, brugere og redaktører oprettet og undervist.

I lanceringsfasen, blev Europæiske ERV's nye intranetløsning findpudset og lanceret!

Varighed: 2 måneder fra start til slut.

Teknologi

Hør mere!

Er du nysgerrig på at høre mere om mulighederne med SharePoint online som intranetplatform?

Hos PeopleNet har vi mange års erfaring med udvikling og implementering af intranet, og vi kender derfor til alle perspektiver, udfordringer og spørgsmål der dukker op undervejs i processen. Og dem vil vi gerne hjælpe dig med at opklare undervejs!

Så har du spørgsmål eller mangler du gode råd og vejledning til, hvordan du griber processen bedst an, så er du velkommen til at kontakte vores ekspert, Karsten Mottlau, til en uforpligtende snak om netop deres behov. Du kan kontakte Karsten Mottlau på tlf. + 45 7021 4445 eller pr. mail på kmo@peoplenet.dk.

Alternativt, kan du læse mere om SharePoint Online som intranetløsning her.

Følg os på

Brug for mere information?

Så ta' fat i Claus eller en af vores andre flinke medarbejdere.

Claus Friis Pedersen headshot

Claus Friis Pedersen

Partner og CEO