Udvikling af selvbetjeningsportal for stort utility selskab

Gå ikke glip af ny viden

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Udgivet den: 6. juli 2019
Opdateret den: 1. november 2021

Kategori(er): 

#Cases
#SharePoint

Selvbetjeningsportal

PeopleNet har i forbindelse med udvikling af ny selvbetjeningsportal stået for alt projektledelse, løsnings- og systemarkitektur, systemudvikling, konfiguration og kvalitetssikring.

Høje krav til sikkerhed, tilgængelighed, stabilitet og databeskyttelse

PeopleNet havde det samlede ansvar for projektledelse, løsningsarkitektur, systemarkitektur, systemudvikling, SharePoint konfiguration samt kvalitetssikring til en leverance-organisation med flere leverandører. PeopleNet indgik ligeledes i projektets styregruppe.

På grund af høje krav til tilgængelighed, stabilitet og til beskyttelse af kommercielle data er kundens it-miljø ret komplekst. Ændringer af SharePoint udviklingsmiljøer, testmiljøer, preprod-miljøer, produktionsmiljøer og deploy af kode er således underlagt strenge krav om fuld sporbarhed, dokumentation, og proces-automation.

Forretningslogikken blev placeret i separat Oracle-database, som PeopleNet havde integreret i den nye Online portal via web services.

Udviklingsprojektet forløb succesfuldt blandt andet på baggrund af følgende faktorer:

  • PeopleNet sikrede håndtering af kompleks forretningslogik.
  • En serviceorienteret arkitektur, som var helt afgørende i leverancen.
  • Stor erfaring med brugervenlighed for krævende brugere.
  • Sikker og effektiv håndtering af et meget komplekst it-landskab med mange interessenter.
  • Tæt og produktivt samarbejde med kundens interne it og eksterne leverandører.
  • Egenudviklet sikkerhedsmodel/rollematrice. Her har særligt forståelsen for kundens komplekse og foranderlige forretningsregler været afgørende til sikring af en solid arkitektur samt intuitive brugergrænseflader.

Følg os på

Brug for mere information?

Så ta' fat i Claus eller en af vores andre flinke medarbejdere.

Image

Claus Friis Pedersen

Partner og CEO