Tidsløst og moderne intranet bygget på SharePoint

Gå ikke glip af ny viden

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Udgivet den: 11. januar 2021
Opdateret den: 10. november 2021

Ejendomsselskab får nyt, moderne intranet

Wihlborgs A/S driver og udlejer erhvervsejendomme med en portefølje bestående af 60 erhvervsejendomme fordelt rundt i Storkøbenhavn. Udover driften af erhvervsejendomme består Wihlborgs også af en lang række øvrige servicefunktioner, såsom kantine- og konferenceservice og et facility område, der består af både ejendomsservice og servicering af grønne områder og udenomsarealer.

Ejendomsselskabet var ikke udstyret med en intern platform, og de havde derfor behov for at få en moderne og tidsløs intranetløsning.

Visuel identitet skulle afspejle den nye løsning

Kunden havde udarbejdet skitser samt ønsker til løsningens grundlæggende struktur. Derudover var det et krav, at løsningens design og farver stemte overens med deres eksisterende designmanual. Endeligt udviklede kundens grafiske afdeling ikoner, som kunden ønskede skulle anvendes i det nye intranet, så brugerne tydeligt kunne navigere rundt.

Moderne intranetløsning bygget på SharePoint

Wihlborgs har fået et moderne og tidssvarende intranet med en genkendelig visuel identitet. Med den nye løsning blev det muligt for Wihlborgs’ ansatte at poste nyheder, oprette sider i personalehåndbogen, søge information, se dagens menu i kantinen og oprette et opslag på Yammer. 

Intranettet er bygget på standard SharePoint online efter vores ”Standard Intranet på Microsoft 365” koncept med håndbogsmodulet fra vores 365Connect løsning.

Aktiv dialog mellem kunde og konsulenter sikrer effektivt samarbejde og smidig proces.

Løsningen blev udviklet i tæt samarbejde mellem kunde og PeopleNets konsulenter.

Først blev der afholdt workshops, hvori kunden deltog aktivt med udgangspunkt i krav og ønsker til løsningen samt i forhold til at lægge indhold på og få opbygget intranettet. Derudover blev der etableret en aktiv dialog mellem kunde og konsulenter. Dette har sikret en transparent proces for begge parter, hvilket har betydet, at kunden løbende kunne stille spørgsmål og få afklaringer i forhold til løsningen.

Endelig opstart på udviklingen af intranettet var hen over sommeren og foregik via Microsoft Teams, hvor der blev afholdt workshops og møder om indhold, funktioner og struktur.

Som afslutning på projektet fik superbrugere og administratorer online undervisning kort før lanceringen.

Teknologi

SharePoint Online, Yammer og Microsoft Teams samt 365Connect modulet “Guides”.

Følg os på

Brug for mere information?

Så ta' fat i Claus eller en af vores andre flinke medarbejdere.

Image

Claus Friis Pedersen

Partner og CEO