Nyt og forbedret SharePoint site til intern kampagne

Gå ikke glip af ny viden

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Udgivet den: 8. april 2020
Opdateret den: 1. november 2021

Kategori(er): 

#Cases
#SharePoint

Dansk bryggeriselskab  genopfrisker  intern  kampagne

Kunden er  det tredje største bryggeri i verden og er derfor synlig i mere end 150 lande verden over. Kunden står for produktion og markedsføring af blandt andet øl, vand og læskedrikke. Organisationen huser omkring1500 medarbejdere. 
 
Kunden har lavet kampagnen Sail´22 internt i virksomheden, som beskriver virksomhedens strategi gennem en årrække. Kampagnen vedrører blandt andet økonomiske målsætninger, investeringer, fornyelse af produkter, digitalisering osv. Da kampagnens sidste fase skulle igangsættes, søgte kunden hjælp til at fange medarbejdernes fokus. I samarbejde med kundens kreative bureau, blev der udarbejdet et design til en ny række kampagne sites, som sætter fokus på de forskellige dele af strategien. PeopleNet fik til opgave at realisere det nye design med ønsket funktionalitet i kundens eksisterende Classic SharePoint intranet. 

Løsning bygget på Classic SharePoint

Kunden  søgte en ny, anderledes og visuel løsning til deres interne kampagne bygget på Classic SharePoint, men som ikke lignede Classic SharePoint rent visuelt. Derudover var det et krav, at løsningen skulle bibeholde den øvre og nedre menu, som kendetegner kundens intranet. Endeligt var det overordnede mål, at kampagen skulle ses, anvendes og engagere flere medarbejdere internt i koncernen.

Visualitet øger indsigt i kampagne og medarbejderengagement

PeopleNets konsulent udviklede løsningen kodet i SharePoint Framework men tog højde for, at de skulle bruges til Classic SharePoint. Samtidig gav det visuelle udtryk løsningen en moderne feel. Fordelen ved denne løsning er, at de udviklede webparts også kan implementeres i Modern SharePoint, hvis dette skulle blive aktuelt for kampagnen eller andre løsninger, hvor lignede funktionalitet ønskes.
 
Derudover konfigurerede PeopleNets konsulent en række moduler i farver fra kundens designmanual med tilhørende undersider alt efter kampagens fokusområde. Yderligere blev der kodet costume webparts til videoklips, billeder, nyheder og artikler, som blev rammen for designet. 

Løsningen gav medarbejderne en bedre indsigt i kampagnen og Carlsbergs generelle strategi i forhold til mål og delmål. På den baggrund har løsningen  tildels  været med til at løfte medarbejderengagementet samt den interne kommunikation hos kunden.

Agil proces garanterer kvalitet

PeopleNet mødtes med kunden samt deres design bureau, som havde et oplæg og et udkast til et re-design af kampagnen. På baggrund af kundens ønsker og behov udviklede konsulenten løsningen parallelt med, at indholdet til kampagnen også blev opdateret og videreudviklet. Processen foregik løbende i tæt kontakt mellem kunde, designer og konsulent for at sikre, at løsningen levede op til kundens forventninger. Løsningen blev delt op og rullet ud i mindre steps  med ændringer og optimeringer undervejs. PeopleNets konsulent har sørget for al installation og opsætningen undervejs i processen.

Varighed:En månedstid.

Teknologi

SharePointFramework.

Følg os på

Brug for mere information?

Så ta' fat i Claus eller en af vores andre flinke medarbejdere.

Image

Claus Friis Pedersen

Partner og CEO