Adoptionaktiviteter hjælper webredaktører i forbindelse med SharePoint opgradering

Tilmeld nyhedsbrev

Og gå ikke glip af ny viden om den digitale arbejdsplads

Udgivet den: 22. januar 2020
Opdateret den: 20. april 2022

læsetid: 2 minutter

Kategori(er): 

#Cases
#SharePoint

Opgradering til SharePoint Online

En stor dansk medicinalvirksomhed stod overfor at skulle opgradere til SharePoint Online. Hertil var det afgørende, at deres webredaktører blev tilstrækkeligt klædt på og oplært i at arbejde med de ændringer mv., som opgraderingen medførte.

I tæt samarbejde med kunden, hjalp PeopleNet med at udvikle nøje tilpassede adoptionmaterialer, i form af en brugermanual samt en visuel guide.

Quick start manual og visuel guide hjælper redaktører

Den visuelle guide bestod af en visuel præsentation af en side i kundens gamle løsning, sammenholdt med en visuel præsentation af en side i kundens nye løsning. Guide tog udgangspunkt i kundens eget miljø, så det var 100% genkendeligt for redaktørerne. Guiden henvendte sig til medarbejderne, der skulle flytte sider og filer til den nye løsning. Guiden oplyste samtidig om hvilke webdele, der skulle anvendes for at opnå det ønskede resultat.

Hensigten med den visuelle guide var at gøre arbejdet, med flytning af indhold samt oprettelse af sider, nemmere for redaktørerne, ved at give dem et visuelt sammenligningsgrundlag.

How-to Manual som effektivt opslagsværk

Manualen, som PeopleNet udarbejdede, bestod af en gennemgang af de mest benyttede webdele i SharePoint Online. Manualen kunne redaktørerne således bruge som opslagsværk i deres arbejde med overflytningen af indhold. Herigennem fik redaktørerne nem adgang til enkle vejledninger i at indsætte og arbejde med blandt andet:

  • Tekst
  • Billeder
  • Links
  • Video
  • Nyheder

Vigtigt led i forankringen af kundens nye løsning

Med de nye adoptionmaterialer fik kunden aktiveret 2 effektive adoptionaktiviteter, som har været med til at sikre fokus på brugerne af den nye løsning.

Adoptionaktiviteterne har således fungeret som et vigtigt led i implementeringen og forankringen af kundens nye løsning.

Følg os på

Brug for mere information?

Så ta' fat i Claus eller en af vores andre flinke medarbejdere.

Image

Claus Friis Pedersen

Partner og CEO