Administrerer et team i Teams – Guide

Tilmeld nyhedsbrev

Og gå ikke glip af ny viden om den digitale arbejdsplads

Udgivet den: 13. marts 2020
Opdateret den: 9. januar 2023

læsetid: 2 minutter

Kategori(er): 

#Guides
#Teams

At være administrator i Microsoft Teams

Administrerer et team i Teams - Vi har lavet en kort videoguide, som giver dig et overblik over, hvordan du administrerer et team i Teams.

Microsoft Teams er efterhånden blevet et af de mest populære kommunikation- og samarbejdsværktøjer inden for de seneste år. Platformen giver både mulighed for en-til-en kommunikation eller en-til-mange. Med Teams er der mulighed for at chatte og samle dokumenter, samtaler, møder og meget mere. Alle funktionerne samles på én platform, hvilket givet et mere overskueligt og produktivt samarbejdsrum.

Der findes forskellige brugerrettigheder, alt efter det niveau du har i din organisation. I denne sammenhæng skal vi se nærmere på administratorniveauet.

Som administrator i Microsoft Teams følger, der en række ekstra rettigheder med, end hvis man bare er et almindeligt medlem af et Team. Blandt andet kan du, som administrator godkende anmodninger fra andre, der gerne vil være med i dit team og lave kanaler.

I den nedenstående videoguide, giver vi dig et overblik over alle de muligheder, du har når du er administrator. Blandt andet giver videoen dig et indblik i de forskellige områder som du kan styre og administrer, de roller som medlemmerne af dit team har osv.

Få et overblik over dit team

Vores Adoption og Microsoft 365 ekspert Andreas Ludvigsen har samlet et overblik til dig i denne korte video.

Du starter videoguiden ved at trykke på knappen nederst i venstre hjørne.

Mangler du kompetencer i Teams?

Ønsker du at styrke dine kompetencer og arbejde endnu mere med Teams? Så bør du overveje et kursus hos os!

Vores Teams kurser giver dig praktisk erfaring med udviklingen af apps til forskellige formål. Du bliver undervist af konsulenter, der til dagligt selv arbejder i Teams. Det betyder, at du ikke kun får en teoretisk forståelse, men at du allerede på kurset får kompetencer til selvstændigt at kunne navigere i Teams.

Lyder det interessant? - Så kan du læse mere om vores Teams kurser her. 

Alternativt kan du kontakte vores Uddannelses- og Adoptionchef, Morten Baron, og tage en uforpligtende snak med ham om dine ønsker til et kursus. Du kan kontakte Morten Baron på tlf. + 45 7021 4445 eller pr. mail på mba@peoplenet.dk

Følg os på

Brug for mere information?

Så ta' fat i Claus eller en af vores andre flinke medarbejdere.

Medarbejderbillede af Claus Friis Pedersen, CEO hos PeopleNet.

Claus Friis Pedersen

Partner og CEO