Arbejdsgivere der sidder foran hver sin computer skærm og arbejder

9 ting du bør overveje inden du investerer i chatbots

Tilmeld nyhedsbrev

Følg med i vores nyheder, events og webinarer.

Udgivet den: 17. maj 2024
Opdateret den: 17. maj 2024

Kortlæg grundlaget for din chatbot

Hvordan sikrer man, at den chatbot man udvikler (eller får udviklet) skaber den rigtige værdi? At den grundlæggende er en god investering, at den løser den opgave/passer til de behov man har, og at der er en positiv return on investment?

Idéen omkring at investere i en chatbot kan være rigtig god i teorien, men det er ikke i alle tilfælde at en chatbot er den rette løsning, når man skal modernisere, effektivisere og automatisere.

Ifølge Microsoft 365 og AI Konsulent, Ulrik Minet, skal man altid kun investere i AI løsninger, HVIS det giver mening. 

"Det er min opfattelse at mange investerer i chatbots, fordi det er nyt og smart. Nogle gør det endda også fordi, det sender et signal til konkurrenterne om, at man er skridtet længere fremme. Selv om jeg til dagligt arbejder med effektivisering og øget produktivitet, særligt med udgangspunkt i chatbots, så er min klare holdning, at man kun skal investerer i chatbots, hvis det skaber en reel værdi og forskel."

Med det udgangspunkt har Ulrik Minet lavet en tjekliste med 9 overvejelser, man kan gøre sig, når man skal investere i en chatbot. Overvejelserne kan være med til at sikre, at man får truffet den rigtige beslutningen.

Download guiden her

PeopleNet bruger dine kontaktoplysninger til at kontakte dig vedrørende vores produkter og services. Du kan til enhver en tid blive frameldt dette. Privatlivspolitik

Brug for mere information?

Så ta' fat i Claus eller en af vores andre flinke medarbejdere.

Medarbejderbillede af Claus Friis Pedersen, CEO hos PeopleNet.

Claus Friis Pedersen

Partner og CEO