Accepter cookies fra PeopleNet.dk

Dette website anvender cookies til følgende formål:

• Teknisk funktionalitet, så vi kan huske dine præferencer.

• Trafikmåling, så vi ved hvor mange, der besøger vores site.

Læs mere

Kurser

Yammer Community Manager

Målsætning

Undersøgelser viser, at organisationer, som anvender sociale teknologier til at understøtte samarbejde er mere produktive og rentable. Samtidig anvender mange medarbejdere sociale medier som Facebook og Twitter i deres privatliv og forventer derfor, at lignende teknologier er til rådighed i arbejdslivet. Men hvordan skal dette implementeres, og hvordan starter du i praksis? På dette kursus får du konkrete redskaber til at komme i gang som Yammer Community Manager!

Formålet med kurset er at give deltageren indsigt i og forståelse for de sociale elementer i Yammer, som kan benyttes til at fremme samarbejdet i organisationen. Kurset gør dig i stand til at administrere et Yammer netværk og hjælpe brugere med at komme i gang med at bruge teknologien. Du får samtidig mulighed for at danne dig en holdning om, hvad Yammer skal bruges til i jeres organisation, og hvordan I kommer videre. Du vil på kurset blive præsenteret for opgavesæt baseret på cases og temaer.
 
På kurset arbejder vi med Yammer, Office 365, SharePoint Online og mobile devices.

Målgruppe

Knowledge Managers, Intranet Managers, Community Managers, Yammer administratorer, kommunikationschefer eller Yammer forretningsejere.

Kommende kurser

Startdato Sted Varighed Pris ekskl. moms Tilmelding
17-03-2017 Aarhus 1 dag kr. 3.800,00
31-03-2017 København 1 dag kr. 3.800,00
10-04-2017 Aarhus 1 dag kr. 3.800,00
28-04-2017 København 1 dag kr. 3.800,00
08-05-2017 Aarhus 1 dag kr. 3.800,00
23-05-2017 København 1 dag kr. 3.800,00
21-06-2017 København 1 dag kr. 3.800,00
Vis alle afholdelser

Indhold

​Introduktion til Enterprise Collaboration

Vi starter med en introduktion til begreberne Enterprise Collaboration og Enterprise Social og deres udspring i forretningsbehov i organisationer: 

  • De fleste organisationer bliver mere og mere globale og har derfor behov for at samarbejde og kommunikere på tværs af landegrænser, sprog, tidszoner og kulturer
  • Traditionelle software- og cloud løsninger bliver mere og mere sociale med nyhedsstrømme og brugergrænseflader tilpasset individet 
  • Mange virksomheder har nu 3 generationer af medarbejdere ansat, som skal samarbejde og trives under de samme rammer
  • Grænserne er blevet mere flydende for arbejdstid og fritid, men også for hvilke it-teknologier, vi bruger på jobbet og i privatlivet 
  • Teknologierne flyder sammen – både på tværs af Microsoft teknologier (Skype for Business, Outlook, Office, SharePoint, Yammer) og med integration af eksterne løsninger som LinkedIn, Dropbox og Google 
  • Hvad er fordele, muligheder og risici ved det, og hvordan bliver organisationer bedre til at udnytte disse muligheder til at forbedre samarbejdet i organisationen? 
Vi drøfter, hvordan man kommer i gang som Yammer Community Manager, og hvordan man sætter ambitionsniveauet fra starten.
 

Introduktion til Yammer

Vi gennemgår kort Yammer brugergrænsefladen samt de overordnede begreber såsom newsfeed, aktiviteter, interne og eksterne netværk plus koncepter som follow og topics. Elementerne beskrives ikke i detaljer, da det gennemgås på kurset "SharePoint 2013 og Yammer - Introduktion til Enterprise Collaboration".

Den mobile Yammer brugeroplevelse

Yammer er ideel til at nå ud til medarbejdere, som ikke sidder foran et skrivebord dagen lang, og vi kigger derfor på de mobile muligheder i Yammer. Hvordan kan man bruge Yammer via en smartphone, en tablet eller en Windows 8 touch-skærm? Vi laver konkrete øvelser med smartphones og tablets for at teste brugeroplevelsen, så husk dine egne devices, hvis du vil teste det på kurset: 

  • Yammer app
  • Yammer Now app
  • Yammer Desktop Notifier
  • Yammer app til Windows 8.

Yammer Apps

Vi forklarer konceptet omkring Yammer App Directory og ser, hvordan app directory præsenteres for brugerne, og hvor nemt det er at komme i gang. Der findes over 80 forskellige apps udviklet til Yammer, og der kommer hele tiden nye til, så vi kigger ikke på konkrete apps på kurset.

Administratormodulet i Yammer

Vi starter med en gennemgang af udvalgte funktioner i administratormodulet, så du bliver bekendt med hvilke muligheder, der findes for at konfigurere og administrere systemet inden for følgende fire områder:

  • Network 
  • Users
  • Content and security
  • Analytics.

Statistik og måling af succes

Når man driver et Yammer netværk er det væsentligt, at man hele tiden holder øje med, hvordan det går. Er brugerne aktive, eller har de for længst droppet Yammer og er gået tilbage til de mere velkendte måder at samarbejde på som mail og fildrev? Her gennemgår vi de standardmuligheder, der er for statistik og måder at omsætte statistik til værdifuld viden om brugernes adfærd.

  • Analytics
  • Leaderboards
  • Topics som en måde at lave succesmåling på
  • Forslag til excel-rapporter med brugerstatistik.

Yammer – hvordan driver systemet engagement hos brugerne?

Vi gennemgår de sociale elementer i Yammer, som er særligt anvendelige til at drive engagement og entusiasme hos brugerne:   

  • Suggested people – hvem bør jeg følge?
  • Recent activity – hvad gør mine kolleger? 
  • Link – diskuter viden fra eksterne kilder eller dokumenter 
  • Grupper – nøglen til et velfungerende netværk 
  • Integration til andre systemer og praktisk anvendelse i organisationen.

Du får adgang til at arbejde i Yammer og lave konkrete øvelser. Der vil være dialog om brugen af Yammer, og hvordan man bedst organiserer sig med grupper og dokumenter mm.

Yammer – hvordan driver du engagement hos brugerne?

Vi gennemgår forskellige forretningsmæssige metoder til at drive engagement og entusiasme hos brugerne. Det er forskelligt fra organisation til organisation, hvad der virker bedst, men der er nogle grundlæggende elementer, som virker i de fleste organisationer. På kurset får du et udpluk af vores idekatalog til, hvordan du kommer videre med Yammer og mulighed for at indgå i dialog om emnet med de andre deltagere:

  • Management attention og opbakning 
  • Find gode allierede i organisationen 
  • Arbejd målrettet med konvertering af mail og mailgrupper 
  • Gør medarbejdernes arbejde nemmere 
  • Community moderation.

Yammer – What’s next?

Vi slutter kurset af med en oversigt over planerne for den videre integration imellem Yammer og SharePoint 2013. Vi kommer også med gode links og ideer til, hvordan du kan øge din viden om Yammer: Ved at blive certificeret, gennem deltagelse i åbne Yammer netværk eller via online video-demoer.

Du bør vide noget om:

  • Yammer Customer Network (YCN)
  • Office 365 Technical Network (itpronetwork)
  • Yammer Release Schedule
  • The Social Journey 
  • Work like a network
  • Yammer certifications.

Forudsætninger

Deltagelse på kurset ”SharePoint 2013 og Yammer - Introduktion til Enterprise Collaboration” eller tilsvarende kompetenceniveau. Vi forventer, at du har adgang til et Yammer netværk, og at du har praktisk erfaring med Yammer på brugerniveau.

Varighed

1 dag

Pris

kr. 3.800,00 ekskl. moms
FollowFollow Focus on Content Focus on Content

Yammer Community Manager

  • PeopleNet København
  • Kejsergade 2, 3. sal
  • 1155 København K
  • Telefon +45 7021 4445
  • Info@PeopleNet.dk
  • PeopleNet Aarhus
  • Østergade 23-29
  • 8000 Aarhus C
  • Telefon +45 3514 4445
  • Info@PeopleNet.dk